Ta najbolj množični in prodajani model s trikrako zvezdo na nosu je pred najtežjo nalogo doslej –
ohraniti in še povečati sloves tega proizvajalca v razredu, ki izgublja ugled in težo. Pri
stuttgartskem velikanu so se naloge lotili temu primerno.
Oblikovno gre za logično nadaljevanje oblike, videne pri predhodniku, novi C pa je videti
masivnejši in tudi za številko večji, kar obljublja še več prostora v notranjosti, hkrati pa deluje
impozantneje, a nikakor ne okorno. Notranjost je kombinacija znanih prijemov, večinoma iz dražjih
sestrskih modelov, v njej pa najdete tudi povsem novo ergonomijo, instrumentne plošče ter kakovost
materialov in natančno izdelavo, ki jima zlepa ni para. Položaj za volanom je dober (sedi se za
odtenek previsoko), čeravno udoben in ne preveč športen, prestavna ročica lepo sede in prestavlja
še bolje.
Obilica standardne opreme
Zadaj večjih presenečenj ni; prostora za kolena in glave sopotnikov je sicer več kot pri
predhodniku, vseeno pa utegne pri višjih zmanjkati kakšen centimeter, morda dva. Prtljažnik je
pravokoten in ponuja zadostnih 475 litrov, kaj več kot to pa ne zmore. Pri tem ne tvori ravnega
dna, kar omejuje njegovo sicer kar veliko prostornino, pomanjkljivosti pa ne more odpraviti niti po
tretjinah deljiva zadnja klop. Založenost z opremo gre pri C pohvaliti, saj v kombinaciji z
elegantno opremo ponuja vse potrebno in še več, tako s stališča varnosti (med drugim ima ESP in
kolensko varnostno blazino) kot udobja (v štiri smeri električno nastavljivi sedeži, dvoobmočna
klimatizacija, tempomat, senzor za dež itd.), tako da nismo pogrešali ničesar. Za zadovoljitev vseh
mogočih želja pa imate na voljo skoraj neskončen seznam doplačilne opreme.
Športnik ali limuzina
Pod motornim pokrovom se vrti zanimiv in za zdaj osnovni bencinar, ki je v primerjavi s
predhodnikom zaradi nove programske opreme motornega krmiljenja in spremenjene oblike batov
pridobil na moči (+ 21 KM) in navoru (+ 10 Nm). To se pozna pri pospeševanju, saj C s tem motorjem
pospešuje zelo zvezno že od 2000 vrtljajev naprej, največji navor, ki je 250 Nm, pa doseže v
razponu od 2800 do 5000 vrtljajev.
V praksi to pomeni nadpovprečno prožnost, ki je sicer rezervirana za motorje z dizelsko
zasnovo, kjer pri pospeševanju v višjih prestavah ni treba takoj poseči po prestavni ročici. Pogon
je čez odličen šestopenjski ročni menjalnik speljan na zadnji kolesni par, podvozje in vzmetenje pa
dajeta zgledno razmerje med športnostjo in udobjem. C je lahko zelo dejaven športnik ali udobna
potovalna limuzina; kaj od tega bo, je odvisno od vas. Poraba je prav tako svojevrstno
presenečenje, saj se zna C ob zmerno težki nogi zadovoljiti s samo dobrimi osmimi litri bencina,
priganjanje pa ga bo komaj pripeljalo čez deset litrov.
Poraba na testu: 8,1–10,3 litra
Motor: 1796 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 135 kW (184 KM)/5500
Navor: 250 Nm/2800–5000
Cena: 34.335 EUR
PLUS
Zunanji videz, prestižnost in udobje, kakovost materialov, smisel za detajle, (serijska)
opremljenost, zmogljiv in prožen motor.
MINUS
Prtljažnik nima ravnega dna, majhna prostornost zadaj, za odtenek previsoko sedenje.
4
ogledov
Eleganca in prestiž po stuttgartsko
Baby eS, kot mu mnogi ljubkovalno pravijo, že dolgo ne velja za vstopno stopničko v svet mercedesov.