Sedanje stanje na trgu električne energije je posledica recesije, te pa bo slej kot prej konec, za
zurnal24.si pravi direktor uprave distributerja električne energije Gen-i
Robert Golob.
˝Eno so ta velika podjetja, za katere vsi vedo, so pa tu tudi manjša podjetja, ki imajo prav
tako težave s plačevanjem. Naša ocena je, da je bilo do sedaj več takih, ki so imela začasne
težave. Jesen pa je tista, ki bo pokazala, koliko začasnih težav je bilo v resnici trajnih.˝
Prvi mož Gen-i se strinja, da je odklapljanje gospodinjstev socialni problem. Kot
dodaja, neplačniku prvo pošljejo prvi opomin, nato drugi opomin ter na koncu opomin pred odklopom.
Ko podajo zahtevo za odklop, tako gospodinjstvo ne ostane brez elektrike, ampak se prenese na SODO
(državni sistemski operater distribucijskega omrežja) in ta potem poskrbi zanj (neplačnik postane
breme države). Do množičnih zlorab tega sistema do sedaj še ni prišlo, je še dodal Golob.
Po odklopu jih večina plača elektriko
|
Skoraj vsi neplačniki, ki sta jim EP in EM odklopili elektriko, račun kasneje plačajo in jih zato priklopijo nazaj, medtem ko na področju EL račun plača povprečno 80 odstotkov gospodinjstev, ki jim vsak mesec odklopijo elektriko. |
Glede priliva novih strank Robert Golob pravi, da imajo konstantno rast. Ta bo močno poskočila jeseni, ko bodo trgu predstavili novo akcijo, namenjeno tako gospodinjstvom kot tudi malim in velikim poslovnim odjemalcem: ˝Kar se tega tiče, bo jesen precej vroča.˝
Na vprašanje, kako se branijo tako pred svojimi neplačniki kot tudi pred neplačniki, ki skušajo prestopiti k njim, Golob odgovarja, da so v v stalnih stikih s problematičnimi strankami, prav tako pa so razvili zelo močno službo za spremljanje plačilne discipline.
Kot poudarja, situacija vendarle ni tako črno bela: ˝Imeli smo nekatera zelo dobro stoječa podjetja, ki so bili slabi plačniki, a jih je drugi ponudnik kljub temu vzel, čeprav je vedel, da so neplačniki. Ne preverja se toliko, ali so plačevali prejšnjemu ponudniku, ampak ali sploh imajo sredstva, da bi kadarkoli kaj plačali. V tem primeru bo elektrika namreč slej kot prej poplačana.˝
Med neplačniki tudi gospodinjstva
Da je odklop elektrike skrajni ukrep so za zurnal24.si povedali tudi na Elektro Primorska (EP). S posameznimi podjetji se namreč najprej poskušajo dogovoriti o vseh možnih rešitvah. V Elektru Maribor (EM) pa so poudarili, da neplačniku prvo pošljejo opomin, nato obvestilo o odpovedi pogodbe in o ustavitvi distribucije elektrike, šele nato pa pride do samega odklopa.
Število gospodinjstev, ki jim odklopijo elektriko, se od enega do drugega ponudnika močno razlikuje. Tako EP vsak mesec v povprečju odklopi 17 odjemalcev, medtem ko jih EM odklopi približno 71, Elektro Ljubljana (EL) pa kar 135.