Po bencinarju smo tokrat na test dobili še dizelsko 1,3-litrsko multijet različico fiata 500 s 55
kW/75 KM. Motor je sicer precej glasen. Namenjen je tistim, ki uživajo v bolj umirjeni in lagodni
vožnji, in ga ni potrebno stalno priganjati. Prav zato tipke sport na armaturki ne boste našli,
zamenjal jo je program city. 1,3-litrski dizelski agregat ne ponuja enakih zmogljivosti kot
bencinska brata, vendar pa to nadomešča z odlično ekonomičnostjo z gorivom. Fiat 500 se najbolje
odreže med vožnjo po mestu, vendar pa moramo pripomniti, da se mu pri stalnem speljevanju pozna
anemičnost v nizkih vrtljajih. Kljub majhnosti pa je suveren tudi na odprti cesti in pri višjih
hitrostih.
Vzmetenje zadovolji apetite mestne vožnje kot tudi krmilni sistem. Izpostavili bi majhen
rajdni krog, avtomobil pa z lahkoto obrnete tudi v še tako ozkih ulicah. V teh primerih vam zaradi
vgrajenih parkirnih senzorjev ne bo treba skrbeti za grde buške in praske, ki velikokrat nastanejo
ob manevriranjih. Pri višjih hitrostih ob vstopu v ostrejše zavoje avtomobil deluje malo nervozno,
vendar pa ga bo znal vsak športno nastrojen voznik brez težav ukrotiti.
Omenimo še zavore, ki ob pomoči ABS-a zanesljivo grizejo v asfalt, avtomobil pa praktično
ustavijo na mestu. Notranjost je odlična, prostor s svojo obliko močno spominja na petdeseta leta
prejšnjega stoletja, kar je prava redkost v modernih dneh avtomobilizma. Kombinacija plastike,
retra, modernega in kakovosti je odlična izbira. Mestno povprečje šestih litrov porabe na 100
prevoženih kilometrov je velik plus fiatovega prodajnega aduta, kot tudi povsem soliden pospešek,
12,5 sekunde do 100 km/h, in najvišje hitrosti 165 km/h, ter vsi varnostni sistemi vključno s
sedmimi varnostnimi blazinami.
Fiat 500 ima vse pogoje, da ponovi uspehe predhodnika. Ovira za marsikoga bo morda le cena.
Osnovni model Fiata 500 (lounge) vas bo stal 14.500 evrov.
5
ogledov
Varčen in igriv
Simpatičen, igriv, poskočen, varčen – če vse skupaj seštejemo, lahko rečemo, da legenda spet živi. Na testu smo preizkusili ponovno oživljeni fiat 500, tokrat z dizelskim agregatom.