Avto
11 ogledov

ST: športnik za vsak dan ali superšportnik

Focus ST je kakovostno zgrajen avtomobil, ki je povrh vsega tudi zelo hiter.
1/6
Žurnal24 main
Ob predstavitvi aktualnega modela je bilo slišati številna negodovanja glede oblike, vsi strokovnjaki pa so se strinjali, da je focus, kar se tiče kakovosti, več svetlobnih let pred predhodnikom. Zdaj je tu še popoprani ST.
 

Dejstva

PLUS:
strupen izgled, kvalitetna notranjost, oprema, cena v primerjavi s konkurenti, motor, podvozje in lega na cesti.

MINUS:
poraba. 

Oblikovno konkretno predrugačen, a vseeno tipičen focus je tale ST. Vseeno pa na vsakem koraku in vsakomur izkazuje svoje športno poslanstvo in kaže zobe. Nižji pragovi, izbočeni blatniki, kromirane aplikacije, številni napisi na boku in zadku ter nenazadnje tudi posebna 18-palčna platišča in izpušni cevi velikega premera na skrajnih robovih karoserije povejo dovolj, da vemo, da tole ni navadna družinska kombilimuzina.

Ob vstopu v notranjost vas pozdravijo kromirani bočni pragovi, športni recarovi sedeži z odličnim držanjem telesa v ovinkih ter športno kratka prestavna ročica kirurško natančnih hodov. Tu so še naluknjane aluminijaste stopalke in ponovno številni napisi, kot da bi lahko pozabili, v kakšnem avtu sedite. Da opravimo s tem, naj povem, da se v ST sedi dobro, prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, udobja ne primanjkuje, končna obdelava je zelo dobra, ergonomija prav tako, prtljažnik pa je povsem enak kot pri drugih izpeljankah, kar pomeni povsem konkretnih 385 litrov.

Notranjost je športna, povsod so oznake o izvoru vozila. © Boštjan Tacol

 
Tako smo  s tem končali. Zdaj pa k bistvu. 2,5-litrski petvaljnik, sposojen pri volvu, podprt s turbopolnilnikom KKK-Warner (ta valje polni z maksimalnih 0,65 bara) razvije 166 kW največje moči in, kar je še pomembneje, 320 Nm navora v zelo širokem in dizelskem razponu od 1600 pa do 4000 vrtljajev. Dovolj za 6,8 sekunde do prve stotice in kar 241 km/h končne hitrosti. Motor preseneča s prožnostjo in umirjenim delovanjem, saj je brez delovanja turbine povsem miroljuben, poraba pa je okoli osem litrov in pol.

Povsem drugače je, ko pohodite stopalko za plin, saj merilniki na vrhu sredinske konzole oživijo, avto pa hipoma poskoči in pokaže svoj značaj. Zaradi odličnega podvozja je vožnja z njim navdušujoča, lega vselej zanesljiva in nevtralna, ESP se v dogajanje sicer rad hitro vmeša, a ga vešči voznik lahko s pritiskom na gumb povsem onesposobi, zavore s 320-milimetrskimi koluti spredaj in 280-milimetrskimi zadaj pa so povsem kos nalogi, tudi pri večjih obremenitvah. Poraba ob tem je njegova edina slaba stran, saj priganjanje in vrtenje v rdeče vrtljaje prinese porabo okoli dvajset litrov, drugače se ustavi nekje pri 15. Cenovno prav tako izstopa, saj je tudi do 5000 evrov cenejši od konkurence, ki sicer premore več moči, a vsekakor manj karizme kot ta naviti ST.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.