Časnik Kansas Star se je lotil podrobne analize nesreč, pri katerih zračne blazine niso delovale
tako, kot bi morale. Pri tem so raziskali ogromno poročil o nesrečah in govorili z nekdanjimi in
sedanjimi uslužbenci ameriške agencije za cestno varnost. Končno poročilo po dokaj konzervativnih
ocenah ugotavlja, da je v letih od 2001 do 2006 v čelnih trčenjih v ZDA umrlo najmanj 1.400 ljudi,
ki bi najverjetneje ostali živi, če bi zračne blazine pravilno delovale in bi se napihnile. Časnik
navaja številne zgodbe o trkih, pri katerih so potniki treščili v vetrobransko steklo, ne da bi jih
pri tem zaustavili vgrajeni varnostni mehovi.
Še bolj zastrašujoč je podatek, da so proizvajalci avtomobilov velikokrat vedeli za napake
pri delovanju svojih blazin, vendar so dolgo odlašali z vpoklicem vozil in odpravo napak. Zaradi
tega je vsaj pri enem neimenovanem modelu umrlo še več potnikov v teh vozilih. Napake pri delovanju
so se sicer pojavile pri takorekoč vseh znamkah, ne glede na poreklo avtomobila.
22
ogledov
So varnostne blazine res varne?
Imeti zračne blazine v avtomobilu se sliši lepo in varno, toda kaj če odpovejo ravno takrat, ko bi jih najbolj potrebovali? Raziskava v ZDA je pokazala na grozljive posledice.