Danes je tako največ govora o zmanjševanju emisij in "downsizingu" motorjev, svež veter pa je po
bencinskih zdaj zapihal tudi v dizelskih vrstah. S tem naj bi dizli dodatno pridobili na porabi in
emisijah in s tem vrnili rokavico bencinskim motorjem s prisilnim polnjenjem, ki zadnje čase
dobivajo bitko, če ne celo vojno. Mazda svojo zgodbo za zdaj piše na malce drugačen način, in sicer
je pod pokrovom poleg dvolitrskega dizla svoje mesto našel tudi 2,2-litrski agregat, in sicer v
treh različicah glede moči. Preizkusili smo najšibkejšo, ki pa si vsekakor ne zasluži pridevnika
pohlevna.
Agregat preseneti z mirnim tekom in močjo
Popolnoma na novo razvit motor in v celoti delo mazdinih inženirjev je na voljo v različici z
91, 120 in 136 kilovati največje moči. Najmočnejša inačica se vrti tudi v manjši trojki, ob koncu
leta pa bo prostor našla tudi v večjem CX-7, ki ga mnogi že nestrpno pričakujejo. Mazda je tako
velik in močan dizelski agregat res hudo potrebovala, zanimiva pa je predvsem odločitev za
91-kilovatno različico, še posebej ob dejstvu, da je del motorne palete ves čas tudi 103-kilovatni
dvolitrski dizel. Najšibkejša različica novega motorja tako vsaj na papirju ne obljublja veliko in
se dobrika le najbolj ekonomičnim voznikom, ki več kot tolikšne zaloge konjenice niti ne
potrebujejo.
Na preizkusu pa smo bili priča v veliki meri drugačni zgodbi, saj nas je poleg mirnega teka
in nizkega nivoja hrupa presenetil tudi sam performans motorja, ki se je pokazal v vse prej kot
pohlevni luči. Agregat se tako kot ostala brata ponaša z napredno zasnovo, in sicer s sistemom
vbrizga po skupnem vodu najnovejše generacije, svojevrstna posebnost pri tej moči motorja pa so
piezzo vbrizgalke, ki poskrbijo še za večjo odzivnost motorja in boljši izkoristek goriva. Da ne bo
pomote, osnovni 2,2-dizel sicer ne zmore čudežev, je pa povsem spodoben predstavnik naprednih
dizelskih agregatov, ki pa ni namenjen samo starejšim in družinskim očetom, ki "šparajo" vsak
deciliter nafte. Motorju je v pomoč šeststopenjski ročni menjalnik, ki mu natančnost in hitro
prestavljanje ne predstavljata problemov, s čimer je končna podoba še za odtenek boljša. Le pri
večjih hitrostih se nekoliko pozna, da je njegova največja moč močno pod 100 kilovati, tako da je
voznik pred prehitevalnim manevrom okoli avtocestne zakonsko dovoljene meje obvezno primoran poseči
po prestavni ročici in potem je spet vse v najlepšem redu. Kljub temu pa šestica zmore
presenetljivo visoke potovalne hitrosti, in sicer se merilnik hitrosti ustavi pri 212 km/h, prvo
stotico pa prekrije v vsega devetih sekundah. To pa je kar impresiven podatek, če vzamemo v zakup,
da poganja 1600 kilogramov težak avtomobil. Poraba je v veliki meri domena voznika in njegovega
stila vožnje, se bo pa ta v večini primerov gibala okoli sedmih litrov. Veliko več kot to ne
prinese niti mučno priganjanje, manj pa tudi gorenjsko varčna noga ne.
|
Odlična zmes športnosti in udobja
Ob tem naj izpostavimo še dobro zvočno zatesnjeno notranjost, ki gre z roko v roki z nizkim nivojem hrupa, ki ga proizvede motor, tako nivo hrupa v notranjosti nikoli ni moteč. Podvozje in vzmetenje pa nudita tudi še zelo dober kompromis glede športnosti in udobja, tako da je šestica lahko oboje: ali udobna avtocestna križarka ali pa športnica, ki grize vsak ovinek. Če v enačbo vključimo še dovolj prostorno notranjost, ki je lepo obdelana in zložena z opremo, TE plus paket opreme nudi vse najnujnejše in še več, potem je slika skoraj idilična. Do popolnosti pa ji manjkajo vsaj parkirna pomagala na zadku, ki bi pri tej velikosti in ceni morala biti del serijske opreme. Druge malenkosti ji lahko odpustimo, predvsem pa se naše misli vrtijo okoli delovanja potovalnega računalnika in bluetooth nastavitev, saj lahko telefon z avtom zbližate le glasovno in še to le, ko je avto stacionaren.
Cena umestna, čeprav ne nizka
Cena z opremo srednje založene šestice s tem motorjem tako znaša 27.790 evrov, kar ni malo, še posebno če pogledamo h konkurenci, ki za tisočaka ali dva manj ponudi veliko več moči. Še več, natanko do evra je izenačen tudi s ceno dvolitrskega agregata, kar pomeni, da sta si motorja hočeš nočeš konkurenta in zato si bo marsikdo, ko bo videl številke na papirju (moč, navor), neupravičeno raje omislil manjšega. Za priljubljenost šestice se tako ni bati, bo pa v prihodnjem mesecu ali dveh zanimivo videti, kako se bosta odrezali tudi močnejši različici, saj ju bomo prav tako preizkusili.