Avto
26 ogledov

Smrtno nevarni avtomobili

Simulacija je pokazala, da bi voznik nissana navare pri čelnem trku s hitrostjo Žurnal24 main
Neodvisna agencija EuroNCAP je prvič doslej opravila varnostne teste poltovornjakov, ki so vse bolj priljubljeni tudi pri nas. Rezultati so porazni.
 

Tokratni rezultati:

Nissan navara: 1 zvezdica (18 točk)
BMW X3: 4 zvezdice (28 točk)
Citroën C5: 5 zvezdic (36 točk)
Renault kangoo: 4 zvezdice (28 točk)

EuroNCAP je pod drobnogled vzel tri predstavnike razreda pick-upov: nissana navaro, isuzuja D-MAX/rodeo in mitshubishija L200. Kriterijem je zadostil le slednji, medtem ko so se potrdili sumi, da proizvajalci v tem segmentu vozil pasivni varnosti namenjajo veliko premalo pozornosti. Zanimivo je tudi dejstvo, da nissanov qashqai s 37 točkami trenutno še vedno velja za najvarnejše vozilo ta hip, medtem ko navarina ena samcata zvezdica pove sama zase dovolj.

Poleg omenjene trojice so opravili še preizkus suzukija splasha, daihatsuja teriosa, renaulta kangooja, citroëna C5 in BMW X3. Pet zvezdic je bilo v tem krogu testiranj podeljenih samo citroënu.

Nissan navara
Za čelni trk je navara, ki je priljubljena tudi v Sloveniji, prejela vsega eno točko. Pri trku v oviro se je potniška kabina izkazala za zelo nestabilno in mečkljivo, vanjo je prodrlo tudi podvozje, kar lahko močno poškoduje noge voznika. Zanj je nevarna tudi armaturna plošča, sile na vrat med trkom pa bi se lahko izkazale za usodne. Zračne blazine in zategovalniki pasov so se sprožili zelo pozno, kar tudi poveča možnost smrtno nevarnih poškodb. Stranski trk je avtomobil preživel brez posebnosti. Skupaj je navara prejela 18 točk, kar je zadostovalo za eno prečrtano zvezdico (prečrtana zvezdica pomeni verjetnost smrtno nevarnih poškodb). Nissan je že napovedal velike popravke, tako da bo EuroNCAP v kratkem ponovil testiranje.

Pri stranskem trku se upoštevajo tudi rezultati trka ob drog. © EuroNCAP

 
Isuzu D-MAX/rodeo
Tudi drugi japonski proizvajalec, čigar vozila so sicer v Sloveniji precej redka, se je izkazal za pomanjkljivo varnega. V glavnem so se ponovile hibe navare, za čelni trk je prejel dve točki. Skupno število 17 točk je zadoščalo za dve zvezdici. Za varovanje otrok si je zaslužil dve, pešcev pa le eno zvezdico.


 

Prodaja pick-upov narašča

V članicah EU je bila prodaja v lanskem letu za 24,7 odstotkov višja kot leto poprej. Marsikateri kupec uporablja poltovornjak za družinsko vozilo, zato je varnost tudi v tem razredu postala pomembna.

Mitsubishi L200
Tretji poltovornjak je precej bolje prestal teste. Nekoliko bolj so ogrožena predvsem prsa voznika in njegov spodnji del. Skupni rezultat je 27 točk oz. štiri zvezdice. Za varovanje otrok je prejel 32, peščcev pa eno zvezdico.


 BMW X3
Bavarec si je za čelni in stranski trk prigaral štiri zvezdice oz. 28 točk. Nekoliko bolj ogrožena so prsa in zgornji del nog. Zelo dobro (39 točk oz. štiri zvezdice) X3 skrbi za otroke,  prcej slabše (ena zvezdica) pa za pešce.

Simulacija čelnega trka se opravi pri hitrosti 64 km/h. Na fotografiji je novi C5. © EuroNCAP

 
Citroën C5
Novi C5 je dosegel zelo dober rezultat, skupno 35 točk oz. pet zvezdic. Večjih posebnosti med trkom ni bilo, potniška kabina se je izkazala za zelo stabilno in varno. Štiri zvezdice je C5 prejel za varovanje najmlajših, pešci se lahko zanašajo na dve točki.


Renault kangoo
Novi rod kangooja je skupno osvojil 28 točk oz. štiri zvezdice. Nekoliko slabše jo je med čelnim trkom pri hitrosti 64 km/h odnesel spodnji del preizkusne lutke. Štiri zvezdice ima kangoo v žepu za varovanje otrok, dve pa za varovanje pri trkih s pešci.

Suzuki splash
Malček je prejel skupaj 30 točk, kar je zadostovalo za štiri zvezdice. Po tri zvezdice je prejel za varovanje otrok in pešcev.

Daihatsu terios
Mali Daihatsujev SUV je prejel štiri zvezdice (28 točk). S po tremi zvezdicami se je izkazal za varovanje otrok in pešcev.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.