Nick Heidfeld je bil šokiran, ko je dopoldne izvedel, da se BMW umika iz formule 1. Fia pač ne. Pri krovni organizaciji trdijo, da se je to zgodilo, ker so ekipe nasprotovale znižanju stroškov.
Lewis Hamilton in
McLaren Mercedes bi si v teh dneh zaradi velike vrnitve na VN Madžarske zaslužila
več medijske pozornosti, a so jima jo vzele novice o okrevanju
Felipeja Masse in govorice o njegovi zamenjavi v
Ferrariju. Zdaj se je v ospredje vrinila še šokantna novica o odhodu
BMW-ja iz tekmovanja. Da gre res za veliko presenečenje, pričajo besede
Nicka Heidfelda, ki je novico izvedel istočasno s svetom.
"Ta novica je bila zame šok in nekaj povsem nepričakovanega. Žal mi je za vse člane ekipe, s
katerimi sem imel privilegij delati več let. Rad bi se jim zahvalil za pomoč in vse dobre
rezultate." Umik BMW-ja seveda ne pomeni konec ekipe iz Hinwila (nekdanje ekipe
Petra Sauberja) niti konec Heidfeldove kariere.
"Še naprej se bom trudil, da v formuli 1 najdem priložnost za zmage. BMW bom podpiral do konce
sezone in dal vse od sebe. Kje bom dirkal od prihodnje sezone naprej, za zdaj še ne vem."
Na umik BMW-ja so se odzvali tudi pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fia), kjer pravijo, da niso presenečeni. Čeprav so se umaknili v prvi vrsti zaradi
neizpolnjenih ciljev in v drugi zaradi finančne krize, pa pri Fii menijo, da je edini razlog v
financah.
"Fia njihovo odločitev obžaluje, a ni presenečena. Jasno je bilo, da več avtomobilskih
proizvajalcev v času finančne krize ne bo moglo ostati v formuli 1. Nasprotovali so znižanju
stroškov, pa čeprav so vedeli, da ni več ekonomske računice v tolikšnem trošenju. Zaradi tega Fia
tako resno dela na znižanju stroškov. Če ne bi toliko ekip nasprotovalo drastičnemu znižanju
stroškov, se umik BMW-ja in morda še koga ne bi zgodil," so zapisali v uradnem sporočilu Fie.
BMW Sauber ima za svojo ekipo formule 1 dve tovarni z več sto zaposlenimi. Tista v
Münchnu se bo preusmerila v eno od preostalih BMW-jevih dejavnosti. Za tisto v Hinwilu (nekdanjo
tovarno in zaposlene pri ekipi Petra Sauberja) pa se za zdaj še ne ve, kaj se bo zgodilo. BMW pušča
odprti obe možnosti: zaprtje ali prodajo. Združenje moštev formule 1 (Fota) je že sporočilo, da bo pomagalo ekipi v Hinwilu, da ostane v formuli 1.
Možnih ponudnikov za nakup ekipe ne bi smelo manjkati, saj je to priložnost za vse tiste, ki
spomladi niso bili izbrani za sezono 2010. Kot prvi se je oglasil
Joan Villadelprat, vodja španske ekipe
Epsilon Euskadi:
"Čeprav spomladi nismo bili izbrani, še naprej delamo za vstop v formulo 1."
Pogodba Concorde |
Umik BMW-ja je še toliko bolj presenetljiv, saj so bili med najbolj aktivnimi v pogovorih s Fio in Bernijem Ecclestonom za podpis nove pogodbe Concorde. Pogodbe, s katero se bodo ekipe dokončno zavezale formuli 1 do leta 2012, sicer še niso podpisali. |
Toyota ostaja v F1 |
Po umiku BMW-ja se je dvignila skrb, da bi lahko odšla tudi Toyota, ki ima podobne finančne težave. A so zatrdili, da ostajajo predani formuli 1. Vodja ekipe, John Howett, se sicer mudi na sedežu tovarne v Tokiu. Obstanek v tekmovanju so popoldne potrdili tudi pri Mercedesu. |