Dirka po Flandriji in Gent–Wevelgem sta že za kolesarji. Čas je, da se specialisti za podobne preizkušnje pomerijo še na Kraljici, dirki od Pariza do Roubaixa, ki vam jo predstavljamo.
Bolečin zaradi padca na Flandriji ne čutim več in se že lahko normalno vozim. Alessandro Ballan
|
|
Prvih tristo kilometrov
Dirka Pariz–Roubaix je bila prvič izvedena 19. aprila 1896, na idejo o organiziranju take preizkušnje pa sta prišla lastnika tekstilne tovarne Théo Vienne in Maurice Perez . Njuno idejo sta uresničila Paul Rousseau , direktor športnega časopisa Le Velo , in urednik Victor Breyer . Na startu prve, tristo kilometrov dolge izvedbe se je pojavilo kar 188 kolesarjev, ki so se na pot podali iz parka Bois de Boulogne . To preizkušnjo je dobil Josef Fischer , ki je za nagrado prejel tisoč frankov. Kraj starta dirke se je iz leta v leto prestavljal in šele od leta 1977 naprej se kolesarji na več kot 250 kilometrov dolgo pot odpravijo iz Compiegneja , mesta ki se nahaja kar 80 kilometrov severno od Pariza.
|
Značilnost te dirke je od samega začetka samo ena, in sicer zelo slabo tlakovane ceste. Med granitnimi kockami so večcentimetrske luknje, ki kolesarjem še bolj zagrenijo življenje kot sama dolžina dirke. In vendar je prav to tisto, kar dirki daje pravi pomen. Ker se je v preteklosti popravilo številne ceste, so morali organizatorji iz leta v leto iskati nove poti, po katerih bi lahko peljali kolesarje in na katerih bi lahko gledalci občudovali svoje idole, zanje navijali ter uživali ob pogledu na njihove izmučene, od blata in pogosto tudi od krvi umazane obraze. Seveda, gledalcev se ne sme razočarati in zato se vedno najdejo nove poljske poti, po katerih avtomobili sploh ne vozijo več. Tu se, z izjemo dneva, ko se po njih peljejo kolesarji, vozijo samo še kmetje s traktorji.
52 kilometrov tresenja
Pred dnevi so organizatorji dirke dokončno potrdili traso nedeljske preizkušnje in še enkrat ocenili odseke tlakovanih cest. Do večjih sprememb ni prišlo, saj bo na 259,5 kilometra dolgi dirki tudi tokrat 28 "kockastih" odsekov, od tega so kar trije ocenjeni s petimi zvezdicami, kar pomeni, da so najzahtevnejši. Zmagovalca navadno dokončno določita šele Mons-en-Pévèle in dobra dva kilometra dolg Le Carrefour de l’Arbre , ki se nahaja 15 kilometrov pred ciljem. Oba sta obogatena še s številnimi nižjekategoriziranimi odseki.
|
Belgijci so najuspešnejši
Mesto med najuspešnejšimi kolesarji na tej dirki si brez dvoma zasluži Belgijec Roger De Vlaemick , ki je v Roubaixu slavil kar štirikrat. V njegovem času pa je vozil še nekdo, in sicer njegov sonarodnjak "Kanibal" Eddy Merckx , ki je na Severnem peklu slavil trikrat, enkrat celo s prednostjo več kot petih minut pred zasledovalci, kar ne prej ne pozneje ni uspelo nikomur več. Trikrat je uspelo zmagati še petim kolesarjem: Octaveju Laizeju, Gastonu Rebryju, Riku van Looyu, Francescu Moserju in prej omenjenemu Museeuwu. Belgijci tudi trdno držijo prvo mesto v številu zmag, saj so slavili kar 47-krat, njihovi najbližji zasledovalci so Francozi, ki so obstali pri 30 zmagah.
|
Zmagovalci zadnjih let
|
2007: S. O’Grady (AVS)
|
Seveda se vsako leto vsem zastavlja eno vprašanje. Kdo bo zmagal? Nič ne zgrešimo, če rečemo, da sta najresnejša kandidata za vrh domačin Tom Boonen (Quick Step), ki ima na voljo zelo močno ekipo, in Švicar Fabian Cancellara (CSC). Boonen, sicer zmagovalec leta 2005, se bo želel oddolžiti za nastop na Dirki po Flandriji, kjer se je moral podrediti klubski taktiki in v zadnjih kilometrih pomagati poznejšemu zmagovalcu Stijnu Devolderju. Cancellara je tu slavil pred dvema letoma. Takrat je z izjemno vožnjo v zadnjih kilometrih deklasiral tekmece. Mu to lahko uspe tudi letos?
|
Vedno med najboljšimi, nikoli pa na samem vrhu, sta pogosto bila tudi Juan Antonio Flecha in Leif Hoste , ki je že razkril, kako bo dirkal tokrat: "Ostane mi samo ena možnost. Da se držim najboljših, zmago pa prinesejo malenkosti med samo dirko." Za konec naj omenimo še nekaj kolesarjev, ki bi v Roubaix lahko pripeljali med najboljšimi: George Hincapie, Andreas Klier oba High Road), lanski zmagovalec Stuart O'Grady (CSC), Steffen Wesseman (Cycle Collstrop), Thor Hushovd (Credit Agricole), Nick Nuyens (Cofidis), Magnus Backstedt (Slipstream) in Stijn Devolder (Quick Step).