Šport
6 ogledov

Loeb: Grönholma ne pogrešam

Sebastien Loeb GP Žurnal24 main
Alain Prost, Jean Alesi in Sebastien Loeb. Vsi so francoski dirkači, vsi so nizkorasli in vsi so se zapisali med legende dirkanja. Loeb je ekskluzivno spregovoril za zurnal24.si.
 

Od telovadca do dirkača

Sebastien Loeb je bil v mladosti odlični telovadec in štirikratni alzaški prvak, enkrat prvak na prvenstvu vzhodne Francije in peti na francoskem prvenstvu. Z dirkanjem je začel razmeroma pozno, šele leta 1995, pri dopolnjenih 21 letih. Leta 1998 je začel dirkati v francoskem prvenstvu Citroën saxo trophy, kjer je leto pozneje tudi slavil skupno zmago.

Sebastien Loeb , 34, velja za Michaela Schumacherja svetovnega relija. Oba sta velika športnika, predana svojemu poklicu in kar je najpomembnejše, oba sta rojena prvaka. Loeb je na tekmah za svetovno prvenstvo premierno v razredu WRC nastopil leta 1999 na Korziki , prvič pa je na najvišjo stopničko stopil leta 2002 v Nemčiji . V slabem desetletju je specialist za makadam podrl številne rekorde. Zbral je rekordnih 38 zmag, štirikrat je osvojil naslov svetovnega prvaka, leta 2004 je postal prvi Neskandinavec, ki je zmagal na zasneženem in ledenem reliju po Švedski . Po tretji zaporedni zmagi v Mehiki pretekli konec tedna ga je pot vodila na avtomobilski salon v Ženevi , kjer je ekskluzivno spregovoril za zurnal24.si!

Čestitke za tretjo zaporedno zmago v Mehiki! Kako zahtevna je bila dirka?
Zelo. Zmago lahko pripišem izkušnjam in kančku sreče. Začetek ni bil najbolj obetaven, saj sem že po prvih etapah v petek zaostajal za Latvalo. Za nameček sem dirkal s starim motorjem, za katerega nisem vedel, ali bo zdržal napore. V soboto smo uporabili drugačne nastavitve na dirkalniku, ki so bile zadetek v polno, hkrati pa je imel tudi Latvala smolo z avtomobilom.

Ali pogrešate Marcusa Grönholma?
Niti ne, saj sem takoj dobil novega izzivalca v odličnem mladem dirkaču Jariju-Mattiju Latvali . Je zelo hiter, dober borec, prav tako kot Grönholm prihaja iz finske šole dirkanja, ki velja za eno od najboljših na svetu. V primerjavi z lanskim letom se je zelo izboljšal. Tudi njegov Ford je odličen avtomobil. Iz dirke v dirko bo bolj izkušen in še hitrejši! Boj za naslov svetovnega prvaka bo trd in neizprosen.


Sebastien Loeb s sovoznikom Danielom Eleno © Gregor Prebil

 

Vaša pričakovanja pred relijem v Argentini?
V Argentini sem zmagal trikrat zapored, seveda upam, da se bom spet bojeval za zmago. Čutim, da smo nekaj hitrejši kot pri Fordu!

V skupnem seštevku svetovnega prvenstva za točko zaostajate za Hirvonenom. Je za vas lažje, če ste prvi ali če napadate vodilnega?
Na vsaki dirki dam vse od sebe, vedno si želim biti prvi. Vedno je bolje, če imaš več točk od konkurence kot obratno, saj ti ni treba toliko tvegati. Drugače pa pred dirko ne razmišljam o razvrstitvi na lestvici. S sovoznikom sva osredotočena zgolj na cesto in dirkanje.

 
 

Loeb je "blagovna znamka", ki jo vsi povezujejo s Citröenom. Začel je dirkati v Citröenu, z njim dosegel vse, kar se doseči da, podrl številne rekorde in v Franciji postal nacionalni junak.

Daniel Elena, sovoznik

 
Kako bi vaš Citroënov dirkalnik primerjali s Fordovim?
Citroënov dirkalnik je vsekakor drugačen od Fordovega. Naš avtomobil je morda malo trši in natančen, Fordov je mehkejši in ima nekatere druge prednosti. Oba sta konkurenčna in z obema se da osvojiti naslov svetovnega prvaka.

Če bi imeli priložnost, bi sedeli za volanom forda?
Avtomobili se vseskozi spreminjajo. Trenutno se odlično počutim v Citröenovi ekipi in to je najpomembnejše. Ne vidim razloga, da bi karkoli spreminjal.

Primerjajo vas s sedemkratnim svetovnim prvakom iz formule 1 Michaelom Schumacherjem. Oba sta v svojem športu zrušila veliko rekordov.
Laska mi in v veliko čast mi je, da me primerjajo z Michaelom Schumaherjem. Je velik športnik, eden od največjih vseh časov. Živa legenda bi lahko rekel.

V drugi ekipi Citroëna dirka tudi Dani Sordo, mnogi v njem vidijo špansko legendo dirkanja Carlosa Sainza.
Dani Sordo je izjemno nadarjen voznik. Potrebuje še veliko izkušenj in prevoženih dirk, vendar pa njegov čas šele prihaja. Morda bomo čez deset let o kakšnem drugem Špancu govorili, da je novi Dani Sordo.

Vas je kdaj za volanom dirkalnika strah?
Ko sem na reliju po Švedski zletel s ceste, sem se zelo ustrašil. Ni bilo prijetno, ampak se je na srečo vse izteklo brez poškodb. Reli je nevaren šport, vozniki velikokrat za uspeh tvegamo preveč. Šele ob tragedijah, kot je bila smrt sovoznika Marka Märttina Michaela Parka, se zavedamo, da tvegamo svoja življenja. Na splošno pa so reli avtomobili kar varni, sam sem se bolj poškodoval, ko sem padel s kolesom.



Kaj počnete, ko ne dirkate?
Doma imam trenutno šest športnih avtomobilov, v katerih zelo uživam.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.