BMW je z novim X5 lestvico potisnil tako visoko, da bo zanimivo videti, kaj bo na to rekla konkurenca.
PLUSI, MINUSI
|
Plusi: videz, motor, vozne lastnosti, lega na cesti, menjalnik, pogon, prestižnost, udobje, volan, poraba. Minusi: cena dodatne opreme, končna cena, vstopanje in izstopanje zaradi bočne stopnice,
velikost odlagalnih mest.
|
Vrhunska mehanika
Pod motornim pokrovom se vrti že znan, a tehnično zelo izpopolnjen trilitrski dizelski šestvaljnik, ki X5 odlično pristoji, saj 2150 kilogramov težkega orjaka požene do nič kaj terenskih 216 kilometrov na uro, prvo stotico pa doseže v vsega 8,2 sekunde. Motor vleče že od zelo nizkih 1300 vrtljajev, že pri 2000 vrtljajih pa ima voznik na voljo kar 520 Nm največjega navora. Motor preseneti z zvočno kuliso, ki ni dizelsko glasna, v kombinaciji z odličnim avtomatskim šeststopenjskim menjalnikom pa delujeta zelo uigrano. Prav tako moramo pohvaliti porabo, saj se dizelaš na sto kilometrov zadovolji tudi z manj kot desetimi litri nafte.
Samo o legi na cesti bi lahko napisali celo stran – lahko rečemo, da X5 preprosto ni para. Prenovljeni X-drive pokaže tudi veliko nadarjenosti pri premagovanju težje prevoznih terenov, čeprav po našem mnenju tja ne spada. Za to je vse preveč eleganten, vseeno pa za pravilno razporeditev navora na štiri kolesa skrbi elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon, ki v kombinaciji z ESP-sistemom suvereno drži vozilo v smeri vožnje, če pa tudi to ni dovolj, je tu še HDC ali sistem za nadzorovani spust. Tehnološko naprednost X5 dokazuje s sistemom dynamic drive, aktivnim krmiljenjem in še čim.
Prostorna notranjost prepriča tudi z udobjem in prestižnostjo, čeprav je veliko opreme prišlo s seznama doplačil in ceno konkretno dvignilo. Če bi si omislili še vse tehnološke poslastice, pa bi lahko bila cena še precej višja.