WilliamsF1 |
Prva dirka: VN Španije 1969
|
Frank. To bo vaša 600. dirka. Kaj vam pomeni ta jubilej?
Ponosen sem na to številko. Dolga pot je za nami. Večinoma sem užival in to je najpomembneje. Lepo je biti v formuli 1. S tem se najbrž vsi strinjate. Pravzaprav vse bolj uživam, saj občutim manj finančnega pritiska kot nekdaj, denimo pred 20 leti.
Najraje se spominjam prve zmage v Silverstonu, pa prvega naslova svetovnega prvaka istega leta v Kanadi. Frank Williams
|
|
Najraje se spominjam prve zmage v Silverstonu, pa prvega naslova svetovnega prvaka istega leta v Kanadi. Tistega dne, če se še spominjate Alana Jonesa, je bilo na startu med Alanom in Nelsonom zelo brutalno, a je bilo okej. Za nas je bila to super sezona, na katero sem zelo ponosen. Torej, rad se spominjam zmag in naslovov prvaka.
Koga ste najraje premagovali?
Predvsem ekipo McLaren, ker je bila to ekipa, ki jo je bilo potrebno premagati v 90., pa tudi v 80. In nato še Ferrarija.
Ste kdaj pomislili, da bi se poslovili od formule 1?
Nekajkrat je to želel naš bančnik, a smo vseeno vse od leta 1967 ostali zvesti isti banki. Res so super. Ni pomembno, katera je ta banka, a treba je poudariti, da nam je vselej stala ob strani. Imeli smo nekaj težkih trenutkov, a nikdar nismo bili tako daleč, da bi razmišljali o umiku.
Najbolj veselo je bilo z Jonesyjem. Bil je mojih let in vse je delal na avstralski način, ki mi je bil zelo všeč. Frank Williams
|
|
Najbolj veselo je bilo z Jonesyjem. Bil je mojih let in vse je delal na avstralski način, ki mi je bil zelo všeč. S katerim najtežje? Težko bi rekel. To ne bi bilo lepo. Če bi močno pomislil, bi se že koga spomnil. Če se, vam povem kdaj drugič.
Za koga ste obžalovali, da ga niste pripeljali v svojo ekipo?
Pravzaprav je Ayrton za nas odpeljal vsega nekaj krogov. V Braziliji mu je šlo kar dobro, na drugi dirki ga je že na startu izrinil Häkkinen, na tretji dirki pa je umrl. Sploh nismo videli, kako bi se obnesel v našem moštvu … in to najbolj obžalujem. Poleg tega bi si želel, da bi imeli konkurenčen bolid, ko je za nas dirkal James Hunt. Sicer ni dirkača, ki bi si res želel, pa ga nisem imel. V lov na Michaela Schumacherja niti nismo šli, saj je bil pretesno povezan s Ferrarijem.
Za Lewisa se je v sezoni, ko je dominiral v seriji GP2, že vedelo, da je pravi dirkač. A je bil že povezan z McLarnom. To je bila Dennisova zasluga. Ron je vlagal v njegov razvoj in si zdaj zaslužil povračilo. Za Lewisom se torej nismo ozirali.
Če ne bi bili v formuli 1, kaj bi počeli?
Brez dvoma bi šel v vojsko. Sicer sem bil zavrnjen, a bi še enkrat poskusil.
Se spominjate prve dirke, ki ste jo obiskali?
Štopal sem od Nottinghama do Silverstona. Najbrž je bil julij, leta 1955. S ferrarijem je zmagal Peter Collins. Do dirkališča sem potreboval osem ur, 16 pa na poti domov. Ne pretiravam. A se je splačalo.
Si predstavljate življenje brez motošporta?
Niti si ga ne želim. Tako se je zgodilo in mi je povsem všeč.
Ste razmišljali o pokoju, da bi mesto vodje predali komu drugemu?
Še ne, a to je neizbežno in je v načrtu naše ekipe. Tudi zatem bo vse v najlepšem redu. Nekoč bom torej odšel, a še ne kmalu.
Je želja po povratku na vrh zelo velika?
Seveda je. Vsekakor. Ne samo pri meni, tudi pri Patricku in pri vseh, ki so povezani z ekipo.
V karavani sta vsaj dve ekipi z veliko denarja, a nista v vrhu. Ni torej vse le v denarju. S Patrickom ne bi nikdar rekla, da ni pošteno, ker nimava dovolj denarja. Frank Williams
|
|
V karavani sta vsaj dve ekipi z veliko denarja, a nista v vrhu. Ni torej vse le v denarju. Nimamo toliko denarja, a imamo dobre ljudi. Če bi bili naši ljudje najboljši, bi bili med najboljšimi. Želim najti najboljše in jim dati najboljše pogoje za delo. S Patrickom ne bi nikdar rekla, da ni pošteno, ker nimava dovolj denarja.
Veliko omenjate Patricka Heada …
Brez oklevanja lahko rečem, da je izjemen človek. Tako zelo nadarjen inženir je in zelo dobro pozna formulo 1. Pravzaprav je arhitekt našega moštva. To je dejstvo.
Kaj menite o prihodnosti tradicionalnih dirk. Zdaj je pod vprašajem tudi Silverstone?
Menim, da mora biti formula 1 čim bolj mednarodna in zato Bernie po vsem svetu išče najboljše lokacije za dirke. A tudi on se zaveda, da mora jedro ostati v tradicionalnih dirkah. Te so Britanija, Monte Carlo, Nemčija, Italija in Francija. Mislim, da te ne bodo izginile s koledarja, čeprav mu prinašajo manj zaslužka.
Menite, da se bomo vselej vračali v Monte Carlo?
Zelo pomembno je, da se vračamo. Sploh ni pomembno, če v nedeljo ob treh popoldne nihče ne more prehiteti nikogar, saj ta dirka vseeno ostaja dramatična in fantastična. Sem radi prihajajo navijači, pa tudi pokrovitelji in znane osebnosti.
Ko sva začela delati skupaj, je bil kot tiger iz Medvedka Puja, prekipeval je od želje in navdušenja. Od nesreče je bolj razumen, več razmišlja o strategiji in s tem je ekipa še pridobila na moči. Patrick Head
|
|
"Je zadnji v karavani formule 1, ki mu je motošport najpomembnejša stvar v življenju," o Franku Williamsu meni eden od Williamsovih prvakov Keke Rosberg. Solastnik moštva in inženir Patrick Head je v ekipi od leta 1975, ko so se njihovi rezultati začeli izboljševati, in tako ni nič čudnega, da ga Williams tako zelo spoštuje. "600 dirk je neverjetni dosežek. Naj se sliši še tako osladno, a Frank res obožuje formulo 1 in motošport. To je tisto, kar mu daje življenjske moči," pravi Patrick Head. "Ko sva začela delati skupaj, je bil kot tiger iz Medvedka Puja, prekipeval je od želje in navdušenja. Od nesreče je bolj razumen, več razmišlja o strategiji in s tem je ekipa še pridobila na moči." Prvi prvak z Williamsovim dirkalnikom Alan Jones je mnenja, da je prav sodelovanje Williamsa in Heada odločilno za uspehe mošta: "Frank in Patrick sta prava profesionalca. Za dirkanje bi naredila vse, šla bi čez vroče oglje ali razbito steklo. Želim jima vse dobro in še več rekordov."
Frank je kralj, ekipa Williamsa pa njegova vojska, njen general je Patrick. Skupaj se borijo proti Ferrarijevemu ognju, ki bruha nad Anglijo. Damon Hill
|
|