Slovenija
13 ogledov

Poslanci o novi (strožji) zakonodaji

Upajmo, da bo zaradi nove zakonodaje na cestah manj potrebna pomoč reševalcev. ( Žurnal24 main
V parlamentu danes poteka obravnava zakona o cestah. Nova zakonodaja določa bistveno bolj ostre kazni za prehitro vožnjo, vožnjo po nasprotnem pasu avtoceste, pod vplivom alkohola ...

Zakon o pravilih cestnega prometa je eden izmed štirih zakonov, ki jih je vlada pripravila v sklopu prenove zakona o varnosti cestnega prometa (več podrobnosti o celotni zakonodaji najdete v Sorodnih člankih).

Prekrškar na rehabilitacijo
Na kratko: kaj nam prinaša nova zakonodaja? Predvsem je poudarek na strožjih kaznih najbolj problematičnih voznikov, tj. tistih, ki vozijo pod vplivom alkohola in mamil. Policija bo imela večje pristojnosti glede odvzema vozila in vozniškega dovoljenja, prekrškar pa se bo lahko odločil za zdravljenje.

Strožje sankcije so predvidene tudi za tiste, ki bodo pobegnili s kraja nesreče ali odklonili alkotest. Poleg kazni bodo policisti o odklonitvi preizkusa alkoholiziranosti obvezno morali izpolniti zapisnik.

Ob denar in vozniško
Seveda bodo prekrški, ki so povezani s posledicami najhujših prometnih nesreč, kršitelje tudi močno udarili po žepu. Za 50 km/h prehitro vožnjo v naselju, vožnjo po nasprotnem pasu avtoceste ali pod vplivom alkohola bomo plačali 1.200 evrov, povrh vsega pa dobili še 18 kazenskih točk in izgubili vozniško dovoljenje. Tudi tu se obetajo spremembe, in sicer bo po novem vozniško dovoljenje odvzeto vse do pravnomočnosti odločitve sodišča (do zdaj je ta ukrep veljal 24 ur). Voznik bo za ponovno pridobitev dovoljenja moral prestati zdravniški pregled in rehabilitacijski program.

Kot smo v zadnjem času že večkrat pisali, zakon uvaja nekaj novosti tudi za kolesarje – najbolj buri duhove predvidena obvezna uporaba čelade. Temu ukrepu nasprotuje večji del javnosti. Sankcija za neuporabo čelade sicer v zakonu ni predvidena, policisti lahko kolesarja kvečjemu odstranijo iz prometa.

Mnenja o novi zakonodaji:
"Lahko rečemo, da je končno v tej državi skozi to zakonodajo prišlo do tega, da smo identificirali najhujše prekrške, ki so vzrok za najhujše prometne nesreče, in jih sankcionirali tako visoko, da smo kot družba rekli: 'To pa pri nas ni sprejemljivo.' Govorim o alkoholu, hitrosti v naselju in vožnji po nasprotni strani," nam je dejal predsednik zavoda Varna pot in sekretar komisije za vzgojo in varnost v prometu pri AMZS Robert Štaba ter poudaril, da so ti ukrepi lahko le kratko- in srednjeročni: "Na dolgi rok imamo največ rezerv v izobraževanju, primernih programih v avtošolah, treningih varne vožnje in nenazadnje v vzgoji v lastnih domovih. Starši smo zagotovo lahko dober ali slab zgled našim otrokom."

"Čelade seveda lahko pomagajo v primeru nesreč. Ne želimo pa, da bi bila čelada predpisana za vse ljudi. Treba je omejevati tiste, ki lahko povzročijo hujšo nesrečo – to je trenutno v prometu avtomobil. Infrastrukturo za avtomobile bi bilo treba ožiti, za kolesarje pa širiti. Največji minus zakona je zagotovo obvezna uporaba kolesarskih čelad. Menimo, da je treba kolesarski promet spodbujati, bojimo pa se, da bi z obveznimi čeladami priljubljenost ravno upadla," nam je dejal Josip Rotar, predsednik Mariborske kolesarske mreže.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.