Avto
19 ogledov

Laguna bi imela še šesto zvezdico

Pri Renaultu so s prototipi lagune III med testiranji prevozili več kot šest mil Žurnal24 main
Potem ko je Renault v Ženevi udaril s "slovenskim" twingom, ima za Frankfurt pripravljenega novega močnega aduta, tretjo generacijo tudi pri nas zelo popularne lagune.

Francozi poudarjajo, da bo voznike očarala s kakovostjo, varnostjo, eleganco, voznimi sposobnostmi in udobjem. Predhodnica, ki je bila predstavljena konec leta 2000 in je bila znana po tem, da je na testiranjih trčenj EuroNCAP kot prvi avtomobil osvojila pet zvezdic, je počasi izgubljala korak z glavnimi konkurenti (peugeot 407, VW passat, ford mondeo ...). Lahko bi rekli, da noviteta prihaja v pravem trenutku. Kupcem bo ponujena kot kombi limuzina s petimi vrati (hatchback) in v karavanski različici, pri Renaultu poimenovani grand tour. Naslednje leto naj bi ponudbo razširili še na kupejevsko različico.



Oblikovalsko gledano nova laguna ne prinaša revolucije, pač pa evolucijo znanega Renaultovega korporativnega dizajna (prednji konec spominja na lanski koncept nepta), ki se mnogim preprosto ni prikupil. Kot kaže, so hoteli Francozi na novem modelu zadržati kar največ prepoznavnih detajlov predhodnice (tu bi izpostavili obliko vrat). Kako dobro je to, bo pokazal čas.

Pri Renaultu zunanjo obliko opisujejo kot dinamično in fluidno s čistimi linijami. Zadek so popestrili z LED-svetili in dvema kromiranima zaključkoma izpušnih cevi. Pri izdelavi potniške kabine so uporabili nove, kakovostnejše materiale, korak naprej pa predstavlja tudi končna obdelava. Na kratko, kabina je prostorna, oprema bogata, ergonomija je na vrhunski ravni (vse je na dosegu roke), udobje pa je pri Renaultu že skoraj samoumevno. Veliko pozornosti so posvetili zvočni izolaciji, za katero trdijo, da postavlja nove standarde v segmentu. Tu so še elektronski dodatki, kot so kartica za vstop v vozilo, gumb za zagon motorja in avtomatska parkirna zavora. Napak z elektroniko naj tokrat ne bi ponovili.



Avtomobil so opremili s kolesi velikosti od 16 do 18 palcev, odvisno od različice. Varnost je kategorija, v kateri Renault ne sprejema kompromisov in po kateri je znan že dolgo. Prepričani so celo, da bi nova laguna utegnila biti prvi avtomobil, ki bi na testiranjih EuroNCAP prejel šest zvezdic. Posebna pozornost je bila namenjena varnosti pri bočnem trku, saj tovrstne prometne nesreče zahtevajo največ žrtev. To je bil vzrok za okrepitev konstrukcije karoserije in B-stebrička. Vozilo je dobilo še novo generacijo zračnih blazin in zračnih zaves, pa tudi elektronske sisteme ABS, EBD, ESP in EBA, in to kot del standardne opreme v vseh različicah.



Paleta bencinskih in dizelskih motorjev bo široka. Tu so bencinarji 2,0 16v z 103 kW/145 KM (razvit v sodelovanju z Nissanom) in 2,0 16v turbo z 125 kW/ 170KM. Od dizelskih agregatov bodo od začetka dostopni 1,5-litrski dCi z 81 kW/110 KM in 2,0-litrski dCi v treh različicah: s 96 kW/130 KM, 110 kW/150 KM in najmočnejši s 127 kW/175 KM. Pozneje bi se moral pojaviti še trilitrski V6 dizelski motor s 162 kW/ 220 KM. Vsi motorji že sedaj ustrezajo strogim standardom Euro5. Vsi naj bi bili tudi zelo varčni, tako da najmanjši 1,5 dCi porabi 5,1 litra dizelskega goriva na 100 km in izpušča 136 g CO2 po kilometru, medtem, ko dizelski agregat s 150 KM porabi šest litrov na 100 km. Zanimivo je, da je nova laguna v povprečju za 15 kg lažja od istoimenske predhodnice. Vse lagune imajo šeststopenjske menjalnike, bencinar s 170 KM ima šeststopenjski avtomatski menjalnik proactive, ki ga je kot opcijo možno dobiti še pri dizlu s 150 KM.

Prodaja hatchbacka se bo začela oktobra, medtem ko bo na grand toura treba čakati do decembra.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.