Avto
14 ogledov

'Konje' zamenjala ekologija

Carlos Ghosn se je med novinarje zapeljal v Twizyju Z. E., malem električnem mes
1/64
Žurnal24 main
Nemška kanclerka Angela Merkel bo danes odprla največji avtosalon na svetu, 63. frankfurtski IAA.
"Stavim štiri milijarde evrov na povsem električne avtomobile." S temi besedami je šef Renaulta in Nissana Carlos Ghosn v Frankfurtu napovedal vložek v svojo vizijo čiste mobilne prihodnosti, ki jo namerava Renault z različnimi modeli v množično serijsko proizvodnjo spraviti že v nekaj letih.

 

Utrinki s salona

Letošnji salon je okrnjen za kar nekaj velikih imen, saj zaradi finančnih razlogov manjkajo Honda, Nissan, Mitsubishi, Caddilac in še kdo.

Šempetrska Iskra Avtoelektrika je edini slovenski razstavljalec na avtosalonu.

Avtosalon naj bi do 27. septembra obiskalo okoli 900 tisoč ljudi.

Drugi vodilni možje svetovnih avtomobilskih koncernov, zlasti nemških, so bolj previdni in se še ne nameravajo odpovedati izpopolnjenim motorjem z notranjim izgorevanjem, ki jih sicer tudi sami množično združujejo v hibridno navezo z električnim pogonom. Frank Weber , ki stoji za projektom chevy volta/opla ampere, meni, da bo prihodnjih nekaj let še zelo zanimivih, saj bomo videli spopade med različnimi idejami in tehnologijami. In kupec? Električnih avtomobilov se bomo, ko bodo postali cenovno ugodni, navadili, kot smo se navadili mobilnih telefonov, tako Weber.

Eno pa je, poleg dokončnega pokopa idej o biogorivih, na letošnjem avtosalonu IAA jasno, namreč da se avtomobilov ne primerja več po končni hitrosti in moči motorja, temveč po porabljenih litrih na sto kilometrov in po tem, koliko CO2 prihaja iz njihovega zadka.

Do stabilne rasti še daleč
Nemci na letošnjem IAA avtosalonu z levjim deležem premier znova dokazujejo, da so gonilna avtomobilska velesila kljub težkim časom.

Vsi proizvajalci, od katerih je v veliki meri odvisna tudi slovenska avtomobilska industrija, s strahom čakajo prihodnje mesece in zelo verjeten vnovičen trd pristanek na dno, potem ko se na nekaterih večjih trgih iztekajo vladne subvencije.

Vsaj do zveznih volitev čez 14 dni imajo podporo nemških politikov, v prvi vrsti kanclerke Angele Merkel , ki bo danes uradno odprla vrata 63. bienala.

INTERVJU:
Dieter Zetsche
, generalni direktor Daimlerja

Dietmar Zetsche je bil pred novinarji židane volje. © Grega Prebil

 
Kako se borite proti slabim razmeram na trgu?
Predvsem tako, da kupcem ponujamo tehnološko inovativne avtomobile.

Kaj napovedujete za prihodnost avtomobilske industrije?
Leta 2010 bo po mojem mnenju začela okrevati, čeprav na začetku še počasi.

Kaj pa se bo dogajalo s premijskimi znamkami?
Premijski proizvajalci bodo okrevali hitreje od množičnih proizvajalcev, tudi zato, ker bodo slednji zaradi izteka vladnih subvencij bolj prizadeti kot premijski razred.
Zagotavljam vam, da se bodo kupci, ko bo enkrat te krize konec, vrnili k večjim avtomobilom, ki pa bodo morali biti visoko učinkoviti.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.