Magazin > Film & Glasba & TV
58 ogledov

Premiera Petelinjega zajtrka

Scenarist in režiser celovečerca Marko Naberšnik s staršema.
1/8
Žurnal24 main
V sredo je v ljubljanskem Koloseju uradno premiero doživel najnovejši izdelek slovenske kinematografije - Petelinji zajtrk.

Film Marka Naberšnika prihaja na redni spored le nekaj dni za svojim velikim triumfom na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, kar sicer ne pove veliko, saj na omenjenem festivalu konkurenca s številom posnetih slovenskih izdelkov pač ni ravno oskarjevskega ranga.

Petelinji zajtrk (naslov namiguje na jutranji seks) je mešanica več žanrov – poimenujmo ga ljubezenska tragikomedija – in je v osnovi še eden od grenko-toplih filmov o slovenskem malem človeku z vsemi njegovimi posebnostimi, čudaštvi, depresijami, strastmi in hrepenenji. Dogajanje je postavljeno v idilično Gornjo Radgono, ki za preobleko preprostega vaškega življenja skriva takšne lokalne posebnosti, kot so pedofilija, organizirani kriminal, prostitucija in skoki čez plot.

Primož Bezjak in Pia Zemljič se v filmu zaljubita. © Ljubljanski kinematografi

 
Na to prizorišče vstopi lik mladega avtomehanika Djura ( Primož Bezjak ), ki ga iz Maribora premestijo za vajenca k mojstru Gajašu ( Vlado Novak ). Majhna delavnica bogu za hrbtom se kmalu predstavi kot zbirališče vaških posebnežev ter redna točka postanka lokalnega kriminalca Lepca ( Dario Varga ) in njegove zapeljive žene Bronje ( Pia Zemljič ), v katero se Djuro zaljubi. Medtem Gajaš postane obseden s hrvaško pevko Severino (v "cameo" vlogi se pojavi kar Severina sama), za katero se izkaže, da ji koncert v slovenski "vukojebini" ni pod častjo. Če je film sicer posnet v počasnem, rahlo melanholičnem tonu, podkrepljenem z enkratno glasbeno podlago Saše Lošiča in mehko, toplo kamero, pa je njegov razplet dramatičen kot kaka grška tragedija, konec pa vseeno poskrbi, da na koncu ostane priokus "feel-good" filma.

Petelinji zajtrk ponuja nekaj res izvrstnih igralskih predstav, kjer velja poleg Vlada Novaka (vesna za najboljšo moško vlogo) izpostaviti zlasti Davorja Janjića , ki je do pikice natančno zadel bistvo obskurnih slovensko-priseljenskih glasbenih zabavljačev, ki po slovenskih zdraviliščih nastopajo z že davno preživetimi sintesajzerji in brezrokavniki, kot bi jih ukrojil iz tapiserije. Zemljičeva ne prepriča popolnoma, za kar pa je morda treba kriviti tudi gornjeradgonski naglas, ki se ga je morala ekipa priučiti in zaradi katerega bi povprečni ljubljanski obiskovalec kina potreboval celo podnapise.

Severina je igrala samo sebe. © Ljubljanski kinematografi

 
Kakorkoli že, po premieri so bili visoki gostje večinoma vsi zadovoljni – Feri Lainšček je izjavil, da mu je film celo bolj všeč kot njegova knjiga, po kateri je bil posnet, sicer pa smo med občinstvom opazili številne znane Slovence, velik del igralske zasedbe Vito Mavrič , Barbro Drnač s svojim Bojanom Požarjem , Petra Polesa , Nejca Simšiča , hčer Zvoneta Šeruge Kajo , Popovo Alenko Virk Žerdin in mnoge druge.

Za Petelinji zajtrk pa ostaja le še vprašanje, ali mu bo uspelo premagati prekletstvo slovenskega filma in v kino dejansko zvabiti tudi gledalce. Naj spomnimo – daleč najbolj gledan slovenski film je Kajmak in marmelada (155.043 gledalcev), sledita pa mu Outsider (90.954) in Zadnja večerja (63.173).
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.