Film
Marka Naberšnika prihaja na redni spored le nekaj dni za svojim velikim triumfom
na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, kar sicer ne pove veliko, saj na omenjenem festivalu
konkurenca s številom posnetih slovenskih izdelkov pač ni ravno oskarjevskega ranga.
Petelinji zajtrk (naslov namiguje na jutranji seks) je mešanica več žanrov – poimenujmo
ga ljubezenska tragikomedija – in je v osnovi še eden od grenko-toplih filmov o slovenskem
malem človeku z vsemi njegovimi posebnostimi, čudaštvi, depresijami, strastmi in hrepenenji.
Dogajanje je postavljeno v idilično Gornjo Radgono, ki za preobleko preprostega vaškega življenja
skriva takšne lokalne posebnosti, kot so pedofilija, organizirani kriminal, prostitucija in skoki
čez plot.
|
Petelinji zajtrk ponuja nekaj res izvrstnih igralskih predstav, kjer velja poleg Vlada Novaka (vesna za najboljšo moško vlogo) izpostaviti zlasti Davorja Janjića , ki je do pikice natančno zadel bistvo obskurnih slovensko-priseljenskih glasbenih zabavljačev, ki po slovenskih zdraviliščih nastopajo z že davno preživetimi sintesajzerji in brezrokavniki, kot bi jih ukrojil iz tapiserije. Zemljičeva ne prepriča popolnoma, za kar pa je morda treba kriviti tudi gornjeradgonski naglas, ki se ga je morala ekipa priučiti in zaradi katerega bi povprečni ljubljanski obiskovalec kina potreboval celo podnapise.
Za Petelinji zajtrk pa ostaja le še vprašanje, ali mu bo uspelo premagati prekletstvo slovenskega filma in v kino dejansko zvabiti tudi gledalce. Naj spomnimo – daleč najbolj gledan slovenski film je Kajmak in marmelada (155.043 gledalcev), sledita pa mu Outsider (90.954) in Zadnja večerja (63.173).