Slovenija
26 ogledov

Celjani odločno proti

Po besedah Isteniča naj bi bila selitev komerciale na sedež podjetja v Naklo pos Žurnal24 main
Merkur. Celjska enota bo prestavljena. Zaposleni nasprotujejo prevažanju v Naklo.
Dnevne migracije
Največ tri ure na dan. Po 36. členu Merkurjeve kolektivne pogodbe pot na delo in z dela z razpoložljivimi prevoznimi sredstvi na traja dlje kot tri ure od prebivališča delavca po pogodbi o zaposlitvi, če gre za mater z otrokom do treh let starosti, pa ne dlje kot eno uro. “Pri tistih, ki jim bo dnevna migracija presegala ta čas, se bomo o rešitvah dogovarjali individualno z vsakim posameznikom,” poudarja tiskovni predstavnik Merkurja Rok Istenič.

Potem ko naj bi zaradi poslovnih odločitev vodstva Merkurja jeseni ukinili poslovno enoto v Celju na Hudinji in naj bi se 239 zaposlenih na delo po novem vozilo v Naklo, zaposleni v celjski enoti temu odločno nasprotujejo.

“Načrtovan pritisk”
“Zaposleni se že vozimo na delo z različnih koncev Slovenije in na tam preživimo tudi do 11 ur na dan. Kaj to pomeni za družine in za otroke, se zaposleni v Naklem najbrž ne vprašajo. Z odločitvijo vodstva se ne strinjamo,” pojasnjuje delavka, ki ne želi biti imenovana. Poudarja, da gre najbrž za načrtovan psihološki pritisk, zaradi katerega bi zaposleni sami dali odpovedi delovnih razmerij. V tem primeru bi ostali brez odpravnin in možnosti podpore zavoda, podjetje pa bi tako privarčevalo.

Selitev ni del odpuščanja
“V celotnem Merkur Groupu so v prihodnosti predvidena tudi odpuščanja, ki jih bo natančno opredelil sanacijski načrt. Selitev komerciale na sedež podjetja v Naklo ni del tega odpuščanja,” pojasnjuje tiskovni predstavnik matičnega podjetja Rok Istenič, ki na vprašanje, kje vodstvo vidi prihranek zaradi napovedane selitve, odgovarja: “Stroškovno in časovno si ne moremo več privoščiti, da je komerciala razbita na dva geografsko ločena dela, kar onemogoča hitro osebno komunikacijo med sodelavci in zahteva številne vožnje na relaciji Celje–Naklo in obratno.”

Kompromisne rešitve
Na vprašanje, kako bodo reševali težave zaposlenih, če delavec na delu zboli, če zboli ali se poškoduje otrok delavca iz oddaljenih krajev (zaposleni v celjski enoti se namreč na delo vozijo tudi iz Maribora in s Ptuja), pa Istenič odgovarja, da bo možno najti kompromisne rešitve: “Načrtovane so vožnje vsaj petih avtobusov z različnimi odhodi zjutraj iz Celja in popoldne iz Naklega, tako da bo lahko zaposleni glede na druge obveznosti sam precenil, ali bo raje odšel na delo bolj zgodaj (in se vrnil bolj zgodaj) ali pa izbral poznejši termin.”

400 zaposlenih naj bi se iz celjske poslovne enote Merkurja na delo vsak dan vozilo v Naklo.

Tudi padca delovne storilnosti ne pričakujejo. “Številni Gorenjci, ki se do služb v Ljubljani vozijo vsaj eno uro, bi bili manj storilni kot njihovi ljubljanski kolegi,” organiziran prevoz zagovarja Istenič. Svet delavcev je na nedavnem sestanku s pravniki in sindikatom do 14. septembra, ko naj bi se znova sestal s sindikati in predsednikom uprave Merkurja Bojanom Knupležem, sprejel veto na selitev oziroma z njo povezane ukrepe.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.