Magazin
33 ogledov

Nadzora nad darilnimi boni ni

V mesecu obdarovanja se vse več ljudi odloči za nakup darilnih bonov. (Foto: Shu Žurnal24 main
December je čas obdarovanja in velikokrat se zgodi, da ne veste, kaj podariti, zato se odločite za darilni bon. Preden se odločite za nakup, pa se pozanimajte o pogojih poslovanja.

Niso zakonsko urejeni
Kako je urejeno področje darilnih bonov, smo povprašali na Uradu Republike Slovenije za varstvo potrošnikov, kjer so nam povedali, da predpisi ne določajo nobenih pravil pri darilnih bonih in njihovi unovčljivosti. Gre za poslovno odločitev vsakega posameznega podjetja, pri čemer lahko podjetje določi pogoje, vendar morajo biti potrošniki na ustrezen način obveščeni. Način unovčenja in druge podrobnosti v zvezi z boni morajo biti potrošniku znane vnaprej.

Vrednost nakupa mora biti enaka ali višja, kot je vrednost bona
Pri darilnih bonih je v navadi, da mora biti vrednost nakupa enaka vrednosti darilnega bona ali pa višja od te vrednosti. V praksi to pomeni, da če v dar prejmete darilni bon v vrednosti 30 evrov in se odločite za nakup izdelkov za 28 evrov, bo trgovec od vas zahteval, da vzamete še kakšen izdelek. Na Tržnem Inšpektortu Republike Slovenije so nam pojasnili, da ima trgovec vso pravico določiti, da se razlika ne vrača, vendar mora biti kupec o tem obveščen pred nakupom bona na jasen, preprost in dosegljiv način.

Pogoje določa trgovec
"Tako trgovec določi veljavnost bonov, vrednost posameznega bona, opredeli, ali trgovina vrne razliko v denarju, ko je vrednost dejanskega nakupa manjša od vrednosti bona, ali je na bonu določena njegova vrednost ali storitev, ki jo lahko kupec z bonom izkoristi," so zapisali. Če potrošnik ni seznanjen s pogoji za uporabo darilnih bonov, gre lahko za primer nepoštene poslovne prakse, še dodajajo na ZPS in svetujejo, naj kupec ob nakupu darilnega bona preveri, kako je z njihovo uporabo, da bi se izognil morebitnim nevšečnostim.

Pogoji morajo biti jasni
Pogodbeni pogoji morajo biti jasni in razumljivi ter ne smejo biti nepošteni do potrošnika. Za presojanje, ali so v konkretnem primeru pogoji nepošteni, je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.