Magazin
18 ogledov

Pet kolesarjem zelo prijaznih mest

Spoznavanje mesta s kolesa? V naštetih petih in še marsikje prav zagotovo! Le na Žurnal24 main
So velika mesta, v katerih so kolesa samo za to, da jih kradejo. In so velika mesta, v katerih so kolesa za to, da se jih vozi in pri tem uživa.

V ZDA poskušajo ljudi prepričati, da lahko tudi v mestu sedejo na kolo, v Evropi urbanisti delajo načrte in imajo v mislih kolesa. V skandinavskih mestih je kolo že nekaj časa najbolj zaželeno prevozno sredstvo in tudi drugje vedno več ljudi po mestih kolesari. Ravninska mesta, ki imajo urejene in povezane kolesarske steze, so za kolesarje zadetek v polno. Kje torej lahko upate na zelo prijetno kolesarjenje? Pet velikih kolesarjem prijaznih mest se predstavi!

New York. V New Yorku kolesarji za začetek potrebujejo res zelo debelo ključavnico, nato pa sledi vožnja v hitrem tempu, ki jo spremlja kričanje, preklinjanje, pljuvanje in delanje opolzkih gest! Zakaj je potem New York z osmimi milijoni prebivalcev sploh med kolesarjem prijaznimi mesti? Ker se zelo trudijo, da bi izboljšali kolesarsko infrastrukturo. Do leta 2009 bo v mestu urejenih več sto kilometrov novih kolesarskih stez, vsako leto vzpostavijo veliko "parkirišč za kolesa" ... Tudi zato po ulicah Velikega jabolka vsak dan drvi in poskuša preživeti približno 130 tisoč kolesarjev. Največje težave ostajajo kraje koles in (ne)varnost v prometu.


V Berlinu si kolo izposodite vsaj za en dan. © iStockphoto

 
Berlin. Nemška prestolnica je nekaj posebnega – število avtomobilov na prebivalca je v Berlinu nižje kot marsikje drugje v Evropi. Od 3,4 milijona Berlinčanov jih ima pločevinastega štirikolesnika manj kot polovica. Kolo je torej nujno prevozno sredstvo (v zadnjem desetletju naj bi se število rednih kolesarjev podvojilo) in mestne oblasti vlagajo v kolesarske steze in druge nujnosti, ki jih potrebujejo kolesarji. In ker ima Berlin veliko zelenih površin, je kolesarjenje v mestu tudi prijetno. Predlog: kolesarite po poteh Berlinskega zidu. Nova kolesarska steza sledi nekdanjemu zidu, simbolu hladne vojne. Videli boste piščančje farme, konjske hleve, razkošne vile in še marsikaj.

Barcelona. Podobno kot New York je tudi Barcelona kozmopolitansko mesto, kjer želijo zmanjšati število avtomobilov na cestah. Zato kolesarsko infrastrukturo gradijo oziroma urejajo zelo hitro. Naredili so tako imenovani zeleni prstan okoli mesta ter vzpostavili mestno izposojevalnico koles – kolo si kdorkoli lahko izposodi v eni od približno stotih izposojevalnic in ga pusti v katerikoli drugi. Tudi tatovi koles jih bodo dobili po prstih – gradijo se podzemne kolesarske garaže.


Kolesarski Amsterdam v Evropi nima tekmeca! © iStockphoto

 
Köbenhavn. Danska prestolnica, v kateri je, glede na številne raziskave, življenje zelo prijetno, je mesto koles. Kolesarske steze so ločene od glavnih prometnic in gost kolesarski promet na njih urejajo prometni znaki. Skoraj vsi Danci imajo doma kolo, sicer pa ne manjka izposojevalnic. Kjer se kolo dobi brezplačno! Za tiste z usnjeno zadnjico: iz Köbenhavna se lahko po urejenih kolesarskih poteh odpeljete v Berlin. Razdalja? Malenkost – okoli 630 nepozabnih kilometrov. A kolesarski turizem tudi v tem delu Evrope cveti!

 

Preberite še:

Najprijaznejše dežele so ...
Deset najbolj pivskih držav
Kje se najbrž boste skregali?

Amsterdam. Brez dvoma evropska kolesarska prestolnica! V "severnih Benetkah", ki jih prepredajo kanali in ozke ulice, ni veliko prostora za avtomobile. Zato se menda kar 40 odstotkov prometa "zgodi" na kolesih. Pedala poganjajo vsi – policisti, mamice z dojenčki, babice, politiki ... Kolesa imajo prikolice za otroke in pse, v trgovinah je ponudba torb za na kolo ogromna, kolesa, velikokrat polepšana s cvetjem, so priklenjena ob kanalih ... A na veliko koles preži tudi veliko tatov. Pazite še, da ne zapeljete v tračnice tramvaja! In ko se naveličate mesta ... Idilična Nizozemska je prepredena s kolesarskimi stezami. Vozili boste mimo krav, konjev, pujsov, gosi, zajcev ... Če ste slučajno že pozabili, kakšni so!
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.