Avto
20 ogledov

Brušenje diamanta do visokega sijaja

Lancerjev agresivni videz je na daleč opazen. Na daleč se zdi, kot da zremo v nj
1/16
Žurnal24 main
Čeprav bi novi rod lancerja lahko imenovali športna limuzina, je predvsem slednje in šele nato prvo. Navdušuje z zunanjim videzom in opremljenostjo.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: videz, kolenska zračna blazina, oprema, avdiosistem, razmerje med dobljenim in ceno, športni pedigre.

Minusi: slabo berljivi merilniki podnevi, glasen motor, nima parkirnih pomagal, stranski ogledali nista asferični, ni ogledal v senčnikih.

Lancer v predhodni obliki je bila predvsem nevpadljiva limuzina povprečnih voznih lastnosti, ki je kupce vabila z dobrim razmerjem med dobljenim in ceno. Povsem drugačen je bil evo, katerega naloga je bila samo ena, to je izrazita in preudarna športnost. Novi lancer združuje lastnosti obeh, saj deluje veliko veličastnejše, vozne lastnosti in občutek v vožnji pa so neprimerljivo boljše.

Po klasifikaciji je lancer klasična štirivratna limuzina agresivnih linij, zato ji zlahka dodamo pridevnik "športna" limuzina. Krasi ga nenavadno visoka bočna linija, ki naredi avto še dinamičnejši, celoto pa še dopolnijo serijska 18-palčna platišča, tako da opazovalec misli, da je pred njim novi (deseti po vrsti) evo. Prednji del prav tako krasijo ostre in zašiljene linije, svetila so moderno oblikovana, odbijač pa se skoraj zlije s cesto. Najbolj "konfekcijski del" avtomobila je njegov zadek, ki za drugo zunanjostjo kar malo zaostaja, zaznamuje pa ga še visok rob prtljažnika in svetila, ki se zajedajo globoko v prtljažnik.

Notranjost pusta le na prvi pogled
Prvi občutek, ko odprete vrata in sedete vanj je, da notranjost ne zmore slediti moderni obliki zunanjosti, a je tako le na prvi pogled. Res je, da gre za zelo prečiščeno notranjost, kjer so na sredinski konzoli v dveh ločenih sklopih stikala klimatske naprave in sedempalčni barvni zaslon zelo kakovostnega avdiosistema, navigacije in še česa, upravljate pa jih prek zaslona na dotik.


Kvalitetni avdionavigacijski sistem je delo Rockford Fosgata. © Miha Pečoler

 
Naprednost dokazuje tudi 30 GB trdi disk, kjer je 24 GB namenjenih kartografiji, šest pa glasbi. Podaljšek avdiosistema je zvočni sistem, sestavljen iz osmih zvočnih enot v notranjosti, ene nizkotonske v prtljažniku in 650 W ojačevalca. Vse našteto prinese kakovost zvoka, ki jo ponuja redko kateri proizvajalec, zadovoljila pa bo tudi avdiofile. Položaj za volanom je zelo športen, čeprav je volanski obroč nastavljiv le po višini. Sedeži so odeti v kakovostno usnje (na sedalnem delu perforirano). Ta material obdaja tudi volan in prestavno ročico.


Merilniki so ločeni v dve smiselni enoti, med njima pa je digitalni merilnik, namenjen potovalnemu računalniku in drugim informacijskim sklopom. Manjšo grajo si zaslužita le stranski ogledali, ki nista asferični, ter notranja osvetlitev, ki je le najnujnejša in ni povsem na ravni konkurence.

Na zadnji klopi prostorskih čudežev ni, se pa sedi povsem spodobno, prostora za kolena je dovolj, če pred vami ne sedijo dolgini, streha pa proti zadku ne pada prehitro, kar pripomore k prostoru za glave. Prtljažnik je povsem povprečnih mer, vanj pa boste v osnovi spravili 400 litrov prtljage, zadnjo klop pa se da asimetrično podreti. Obdelava bi bila lahko boljša, prav tako ne premore kakšnih predalov ali odlagališč.

Sladkorčki za udobje
Najdražje med štirimi serijskimi paketi opreme instyle, pomeni vso potrebno opremo ter nekaj dodanih "sladkorčkov", med katere lahko nedvomno štejemo biksenonske sledjive žaromete, vstop in zagon vozila brez ključa, senzor za dež, kakovosten avdiosistem, usnjeno notranjost, ogrevana prednja sedeža, 18-palčna lita platišča, navigacijsko napravo, ESP-sistem ter poleg drugih še kolensko varnostno blazino. 

Motor še iz uvoza
M otor v nosu je stari znanec tako večjih hišnih modelov kot številnih drugih. Agregat ni delo mitsubishijevih inženirjev, ampak so si ga izposodili pri koncernu Volkswagen. Gre za izpeljanko z vbrizgavanjem po sistemu tlačilka šoba, kar pomeni glasnejše delovanje, predvsem v mirujočem stanju, med vožnjo pri večjih hitrostih pa izvor ni toliko zaznaven, da bi bilo moteče. Pri Mitsubishiju pa razvijajo povsem nov in lasten 1,8-litrski motor, ki bo pripravljen prihodnje leto. Menjalnik se z motorjem lepo dopolnjuje, volanski obroč je dovolj neposreden in informativen.


Lega ... lahko bi bilo boljše
Zavore so kos nalogi. Pomisleke smo imeli le glede voznih lastnosti, saj ima voznik pri dinamični vožnji na bolj zavitih odsekih vseskozi občutek, da avto ni dorasel športno agresivni vožnji. To je predvsem zaradi odtenek višjega težišča, zaradi katerega se vozilo bolj nagiba. To težavo bi lahko rešili z malo tršim podvozjem, saj testnikovo ni bilo tako športno, kot bi si želeli. Za nameček je zadek prelahek, zato ga morate skozi ovinek včasih loviti.

Lancer nedvomno nikoli ne bo množičen avtomobil na naših cestah, kar mu osebno štejem v plus. Izkaže se v številnih pogledih, med drugim z nadpovprečno opremljenostjo in zelo konkretnim videzom, da mu kakšno pomanjkljivost zlahka odpustimo. Cena, ki znaša 26.990 evrov, je tako v primerjavi s konkurenco, kamor štejemo vse proizvode segmenta C, na prvi pogled kar malo visoka, če ne previsoka. Če v enačbo vključimo še dejstvo, da v dolžino meri 4,57 metra, in s tem že konkretno pogleduje proti srednjemu razredu, ter ponuja opremo, ki je tudi limuzine srednjega razreda velikokrat ne, potem vidimo, da je cena povsem na mestu. Še več, razmerje med dobljenim in ceno je še vedno zelo ugodno. Z veliko mero predvidevanja pa vseeno pričakujemo desetega eva, ki bo znova pravi strupeni športnik. Nekaj, kar ta lancer žal še ni.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.