Avto
13 ogledov

Ceste kmalu še varnejše

Primer, kako je videti sistem v uporabi. Na fotografiji sistem signflash v avstr Žurnal24 main
V Novem mestu so prvi v Sloveniji namestili sistem za varnost pešcev, imenovan signflash. V Evropi jih je že 175.

Za sistem, ki deluje po načelu odkrivanja pešca in radarske detekcije vozila, so se do zdaj odločile občine Novo mesto in Maribor po dvakrat, enkrat pa Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC), in sicer kot pilotski projekt. Prvega so postavili v ponedeljek v Novem mestu.

 

Nevarne obrabljene pnevmatike

V letu 2002 so v Evropi našteli kar 48 tisoč nesreč zaradi neustreznih pnevmatik. Če bi izsledili samo deset odstotkov teh 
primerov, bi število nesreč zmanjšali za šest tisoč. V Nemčiji se na dan v povprečju zgodijo štiri avtomobilske nesreče z
lažjimi poškodbami, ki so posledica gladkih in obrabljenih pnevmatik. Sistem H3-D (fotografija spodaj) pa bi lahko ogromno pripomogel k njihovem zmanjšanju.

Razpoloviti število nesreč
Projekt je del resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa in del nacionalnega programa varnosti obcestnega prometa za obdobje 2007–2010. Ta temelji na evropskem akcijskem programu za varnost cestnega prometa, ena od njegovih nalog pa je prepolovitev števila žrtev prometnih nesreč v Evropski uniji (EU) do leta 2010.


Sistem je razvilo nemško podjetje Swareflex, deluje pa po načelu zaznave pešca, ki želi prečkati prehod. Sistem prižge posebne luči na prometni signalizaciji in luči LED na vozišču proti peščevemu gibanju in s tem opozori voznika. Radar pa glede na hitrost voznika tega opozori na morebitno prekoračitev. Ko se pešec na drugi strani oddalji od prehoda, se sistem samodejno izklopi.

Sistem H3-D v nekaj milisekundah izmeri, ali ima vozilo nameščene ustrezne pnevmatike z zadostnim profilom.

 
Nov tudi sistem H3-D
Popolno novost predstavlja tudi sistem H3-D. Za zdaj ga še preizkušajo, omogoča pa merjenje globine profila in tipa pnevmatike (ali gre za zimsko ali letno pnevmatiko) – vse do hitrosti 170 kilometrov na uro. Sistem deluje po načelu laserske triangulacije, kjer nato s senzorji za zaznavanje sledi in 3D-kamerami v milisekundah izmerijo sled pnevmatike. Po besedah Petra Petrovčiča pa bi sistem precej pripomogel k nadziranju pravilne obutve vozil v prometu.


Pozitiven odziv stroke
Prednost sistema je še v tem, da lahko tudi pri veliki hitrosti obdela ogromno podatkov, in sicer 35 tisoč profilov na sekundo. Nemška policija je za leto 2008 sprejela nakup in izvajanje pilotskega projekta merjenja globine pnevmatik s H3-D. Podjetje Innotech, odgovorno za trženje sistemov v Sloveniji, bo v naslednjih mesecih delovanje predstavilo tudi slovenski policiji.

Komentarjev 1
  • Plemenko Grega 13:52 13.september 2012.

    kak te prvi če pa je malce ven iz Slovenske Bistrice vsaj leto in pol enaka zadeva :D