Slovenija
25 ogledov

Lahko bi preprečil podražitev letne vinjete

270408-patrikvlacic-suk Žurnal24 main
Vlada predlaga uvedbo sedemdnevne vinjete, ki bi stala 15 evrov, ukinitev polletne vinjete ter dvig cene za letno vinjeto na 95 evrov. SDS: Vlačič je popustil evropskemu komisarju.

Poslanci DZ bodo v kratkem obravnavali novelo zakona o javnih cestah, s katero bi v Sloveniji uvedli enotedensko vinjeto za 15 evrov, cena za letno vinjeto bi se dvignila na 95 evrov, polletna vinjeta pa bi se ukinila, je sporočil prometni minister Patrick Vlačič.

 

Dan D: 1. julij

Če bo DZ potrdil predlog vlade, bomo enotedenske vinjete dobili s 1. julijem.

"Z razočaranjem ugotavljamo, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič podlegel pritiskom novega evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija," so napovedane spremembe komentirali v največji opozicijski stranki SDS. "Povišana cena vinjet pomeni višjo ceno za slovenske voznike, ki uporabljajo slovenske avtoceste, obenem pa pomeni tudi popuščanje pod pritiski tujih voznikov, ki Slovenijo v času dopustov in drugih dela prostih dni le prečkajo. Žal je s tem ukrepom zdaj le odprta pot temu, da Slovenija postane zgolj tranzitna država," so še dejali.

SDS je še sporočil, da se je prejšnja vlada pred uvedbo vinjet uskladila z Evropsko komisijo in da je bilo takrat izrecno rečeno, da je vinjetna ureditev v skladu z evropsko ureditvijo. Opozarjajo, da je vmes prišlo do spremembe na mestu komisarja za promet, kar naj bi pojasnilo spremembo stališč EU do vinjet. V SDS so prepričani, da je Vlačič po nepotrebnem popustil pritisku komisije, saj ima EU institucije, ki presojajo v primeru spora med državo članico in organi EU.

Vlačič o gospodarni odločitvi
"Predlagane spremembe gredo v smer čim večjega izničenja negativnih učinkov zdajšnjega sistema vinjet," je po seji vlade dejal prometni minister Patrick Vlačič in dodal, da bi bilo po novem sistemu v Darsovi blagajni za 11 milijonov evrov primanjkljaja, kar pa je vseeno manj od primanjkljaja, ki ga povzroča zdajšnji sistem. "Vinjete so bile politično darilo prejšnje vlade," je vnovič omenil prometni minister.

 
 

Simulacija je pokazala, da polletne vinjete niso potrebne.

P. Vlačič

 
Opozoril je še, da je Evropska komisija po uvedbi vinjet Sloveniji zamrznila sredstva za gradnjo avtocestnega odseka Slivnica–Draženci (po njegovih besedah gre za 38 milijonov evrov) in postopke za pridobivanje kohezijskih sredstev pri ostalih avtocestnih odsekih. "Vlada želi s spremembo sistema cestninjenja znova dobiti dostop do evropskih kohezijskih sredstev za gradnjo avtocestnih odsekov," je razložil Vlačič.

Višja cestnina za prevoznike
Prometni minister je še napovedal zvišanje cestnin za avtoprevoznike, ki pa jih bodo po drugi strani razbremenili z nižjimi trošarinami. Na vprašanje, kdaj bo v Sloveniji uveden elektronski sistem cestninjenja za avtoprevoznike, je nedoločno odgovoril, da "so postopki v polnem teku".

Pritiski EU
Stališče Evropske komisije v zvezi z vinjetnim sistemom je, da gre za rešitev, ki je v nasprotju s pravom EU, z načelom enakosti, torej gre za diskriminacijo tujih državljanov, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot Slovenci. Zato je komisija lani oktobra proti Sloveniji sprožila postopek zaradi kršenja pravnega reda EU.

Minister za promet Patrick Vlačič se je prejšnji teden na temo vinjetnega sistema cestninjenja v Sloveniji v Bruslju srečal z evropskim komisarjem za promet Antoniom Tajanijem. Po Vlačičevih besedah bo Slovenija v roku dveh do treh tednov sprejela dokončno rešitev o vinjetah. Evropska komisija je, kot je dejal minister po srečanju s komisarjem, do takrat pripravljena počakati z nadaljnjimi odločitvami glede postopkov proti Sloveniji.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.