Upanja, da bi reševalne ekipe po 12-letnem dekletu našle še katerega preživelega od skupno 153 ljudi na krovu strmoglavljenega letala Yemenia Air, praktično ni več. Četrti dan po nesreči so reševalne ekipe sporočile, da se na območju strmoglavljenja zadržujejo morski psi. Poleg tega naj bi se trupla potnikov in razbitine letala zaradi močnega oceanskega toka porazdelila na zelo obsežno območje.
Kaj se dogaja s trupli v vodi?
Kot opozarjajo strokovnjaki, se trupla sprva ne zadržujejo na morski površini, ampak se takoj
potopijo. Šele ko v telesu nastanejo razpadni plini, se trupla napihnejo in se ponovno dvignejo na
morsko gladino. Toda obstaja velika verjetnost, da se zaradi globine oceana in nizke temperature
vode plina sploh ne bodo ustvarili. To bi pomenilo, da bi trupla ostala v globini, sila vodnih
tokov pa bi jih nazadnje razgradila - s kostmi vred.
"Nesrečo zakrivila napaka organov EU"
Vzrok strmoglavljenja za zdaj še ni znan, Spiegel pa poroča, da ga je zakrivila luknja v
nadzornem sistemu EU za neevropske letalske družbe. Strmoglavljeni airbus je imel prepoved poletov
v Francijo, ne pa tudi v preostale članice EU. Tako je letalo z registracijsko številko 70-ADJ
še 27. junija letos pristalo v Veliki Britaniji.
Sredi novembra naj bi se posebni odbor Evropske komisije ukvarjal z družbo Yemenia Air zaradi pomanjkljivega vzdrževanja njenih letal, a je odklonil univerzalno prepoved pristajanja v državah EU. Nedolgo zatem je Evropska agencija za varnost v zračnem prometu (EASA) ugotovila hude pomanjkljivosti pri delu hčerinskega podjetja Yemenia Aira, ki je izvajalo vzdrževanje njenih letal. Konec letošnjega februarja so uslužbenci agencije temu jemenskemu podjetju odvzeli licenco za vzdrževanje evropskih letal. O tem je bila obveščena tudi Evropska komisija, ki pa letalske družbe ni uvrstila na črni seznam.