Zdravje > Prehrana
264 ogledov

Zato solati dodajte jajce

trdokuhana jajca lupine Profimedias
Karotenoidi prisotni na zelenjavnem krožniku oziroma v mešani solati so bili beta karoten, alfa karoten, likopen, lutein in zeaksantin ...

Če damo k solati vsake toliko trdo kuhana jajca, lahko naredimo za svoje telo nekaj dobrega, ugotavlja raziskava Purdue University iz ZDA. S tem namreč povečamo absorbcijo hranil iz zelenjave, zlasti karotenoidov, ki so predstavniki rastlinskih pigmentov. Karotenoidi delujejo kot antioksidanti in po nekaterih raziskavah pomagajo zaščititi pred rakom in boleznimi srca ter ožilja.

Vpliv le na dva

V razsikavi so sodelovali le zdravi moški, zelenjavo pa so jedli brez jajc, z jajcem in pol ali s tremi jajci. Med zelenjavo je bil korenček, paradižnik, špinača, zelena solata, temu pa so dodali še goji jagode. Z analizo so ugotovili, da so imeli tisti moški, ki so ob zelenjavi pojedli največ jajc, za tri do devetkrat večjo absorbcijo karotenoidov. Karotenoidi prisotni na zelenjavnem krožniku oziroma v mešani solati so bili beta karoten, alfa karoten, likopen, lutein in zeaksantin. Jajca so prispevala k večjemu vnosu luteina in zeaksantina, na druge karotenoide pa niso vplivala.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.