Avto
140 ogledov

Audi sporočil, kateri njegovi avti imajo lažnivo kodo

Audi Q7 Saša Despot
Iz Audija so sporočili, da ima sporno kodo za zavajanje testov na emisije vgrajenih 2,1 milijona njihovih vozil. Medtem organizacija T&E ugotavlja, da očitno nespodobno zavaja še več drugih znamk. Kriminalistična preiskava zoper Winterkorna.

Med 11 milijoni vozil iz grupacije VW, ki imajo programsko kodo pri dizelskem motorju tipa EA 189 prilagojeno tako, da so sposobne zavajati ameriške uradne laboratorijske teste na emisije, jih 2,1 milijona nosi Audijeve štiri kroge. Kot so sporočili predstavnike znamke, je bila ogromna večina od teh avtomobilov, čez dva milijona, prodanih v Evropi, le manjši del pa v ZDA in drugod po svetu. Gre za modele A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 in Q5, poroča Automotive News.

PREBERITE ŠE: 

Pri znamkah Škoda in Seat, kjer so sicer potrdili, da jih je škandal tudi zajel, še niso sporočili številk in modelov, medtem ko so pri znamki Volkswagen prek vikenda povedali, da imajo "okuženih" 5,1 milijona vozil prejšnjih generacij golfa, tiguana in passata. Novi avtomobili, ki ustrezajo euro 6 standardu, naj ne bi več vsebovali sporne kode, ki je del 2,0- in 1,6-litrskega TDI motorja.

Nemška vlada je postavila rok 7. oktober, do katerega mora koncern VW predstaviti jasno strategijo za nadomestitev sporne kode in potrebne ukrepe, da do česa podobnega ne bi več prišlo. Je pa danes tožilstvo Spodnje Saške uradno odprlo kazensko preiskavo proti nekdanjemu generalnemu direktorju Martinu Winterkornu, ki ga sumijo prevare. 

Njegov naslednik Matthias Müller, dosedanji šef Porscheja, je že izvedel več rošad, prav tako je koncern napovedal delno reorganizacijo. Na mesto vodje novoustanovljene severnoameriške divizije, kjer VW čaka naporno vračanje zaupanja pri kupcih, so tako imenovali dosedanjega zelo uspešnega direktorja znamke Škoda Winfrieda Vahlanda, njegovo mesto pri Škodi pa bo zasedel Bernhard Maier, ki je bil doslej eden od direktorjev pri Porscheju.

Porsche, Bentley in Bugatti bolj povezani

Tudi znotraj koncerna se bo zgodila reorganizacija, 12 znamk se bo zbralo okoli štirih glavnih stebrov vozil: volumenska, prestižna, športna in gospodarska. Porsche z Bentleyjem in Bugattijem bo odslej tvoril lastno skupino, skupina znamke Audi z Lamborghinijem in Ducatijem ostaja nespremenjena. 

Posebno pozornost bodo namenili razvoju tehnik za učinkovitost in medsebojno komuniciranje med vozili, zmanjšali so velikost koncernske uprave. Zaradi "razlik v pogledih" so se tudi poslovili od člana uprave Christiana Klinglerja, ki je bil odgovoren za področje prodaje in marketinga. Nadomestil ga bo Jürgen Stackmann, ki je bil do zdaj predsednik uprave pri SEAT-u. Tam ga bo nasledil Luca de Meo.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Ferluci 19:18 28.september 2015.

    Potrošnik ima od tega veliko: čisti zrak, brez škodljivih trdih delcev. Država na račun prevare pa izgubi: namesto, da bi pokasirala več dajatev, na račun takoimenonanih 'kvazi' čistih motorjev dobi manj okoljske takse, ki jo naj bi investirala v čiste ...prikaži veče tehnologije. Zato tožbe, torej razlika dajatev (ki jo bo moral plačati proizvajalec) in kazen za zavajanje.

  • jakec1575 19:17 28.september 2015.

    Krivda je povsem na strani proizvajalca, ki bi moral to mastno placati vsaki državi za ogrozanje javnega zdravja, saj v mestih se nikoli ni bilo toliko dizlov kot jih je danes. pricemer so NOx tisti problematicni del, ki ubija in ...prikaži več jemlje na tisoce zivljenj.

  • Avatar praufo
    praufo 17:40 28.september 2015.

    Greš na tehnični pregled, pa ti nataknejo en dolg ror na auspuh, pa merijo vsebnost takšnih in drugačnih snovi. Vozilo je bilo v Sloveniji uvoženo in homologirano in tudi pošteno plačano s strani uporabnika (neto cena + ddv). Kaj imam ...prikaži več torej jaz uporabnik tega vozila s tem izpuhom ? Kaj naj spremenim, kaj naj naredim ? Naj vsak mesec vozim avto na servis, pa da tam testirajo izpuh ? Naj se proizvajalci, ali pa tisti, ki se grejo to politiko, postavijo standarde, kaj in kako. Potrošnik nima in ne more imeti nič s tem. Mi rabimo samo prevozno sredstvo. Ali kako ? Obstaja čista tehnologija, ki pa še dolgo ne bo zaživela. Recimo vozila na gorivne celice so že davnaj razvili, pa nekako ne zaživjo. Zakaj ?