Avto
5856 ogledov

Pogled nazaj ne bo več enak, preizkusili smo digitalna ogledala

Audi e-tron Saša Despot
Kar so vas učili v šolah vožnje in vas še učijo, zna kmalu potoniti v pozabo. Na slovenske ceste je že zapeljal prvi avto z virtualnimi vzvratnimi ogledali.

Audi je na slovenske ceste pripeljal svojega električnega SUV e-trona. Gre za posebneža, ki prinaša povsem novo vozniško izkušnjo. Tudi na račun kamer, ki zamenjujejo vzvratno ogledalo. Preizkusili smo digitalni pogled nazaj. Je to prihodnost?
Na prvi vožnji smo preizkusili povsem električen audi e-tron (več o samem avtomobilu prihodnji teden). Tokrat pa o veliki novosti, digitalnih vzvratnih ogledalih. Do zdaj smo vozila s kamerami namesto vzvratnih ogledal več ali manj gledali le na avtomobilskih salonih.

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi e-tron quattro concept Audi Q6 Avto Audi e-tron quattro bo šel daleč, zelo daleč

Njihovo uporabo je dolgo časa prepovedovala zakonodaja. Dovoljeni so bili le na maloserijskih vozilih, kot je nenavadno oblikovani volkswagen XL-1, ki je bil pravzaprav bolj imidž vozilo nemškega proizvajalca vozil. Audi z e-tronom misli resno. Kljub ceni vsaj 83 tisočakov (brez eko subvencije v višini 7.500 evrov) naj bi bilo vseh 40 modelov, kot jih je v kvoti dobila Slovenija, veliko premalo od povpraševanj. Koliko jih bo imelo digitalna ogledala, ni znano. Glede na videno na slovenski predstavitvi, kjer je bilo zgolj eno vozilo s slovenskimi tablicami opremljeno s klasičnimi vzvratnimi ogledali (ti so na vozilu del serijske opreme, virtualni zunanji ogledali z OLED prikazovalnikom staneta za doplačilo 1.772 evrov), bo marsikateri kupec želel imeti digitalni kameri namesto vzvratnih ogledal.

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi Q7 e-tron Porabi manj kot 2 l Avto Orjaški audi Q7 e-tron obljublja porabo pod dvema litroma

Audijev inženir Matjaž Korman nam je razložil, da so se za ta korak odločili, ker imajo digitalna ogledala velik vpliv na aerodinamiko vozila, ta pa je eden ključnih dejavnikov pri električnih vozilih, kjer je bolj kot masa vozila v ospredju aerodinamika – saj močno vpliva na električni doseg vozila. S klasičnima zunanjima ogledaloma ima Audi e-tron količnik zračnega upora 0,28, z virtualnima zunanjima ogledaloma pa 0,27 – to je najmanj med vsemi športnimi terenci. V primerjavi s serijskima ogledaloma je z zunanjima ogledaloma s kamero širina vozila manjša za 15 centimetrov, poleg tega pa naj bi se to poznalo tudi pri manjši ravni hrupa zaradi vetra pri večjih potovalnih hitrostih.

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi e-tron GT E-tron GT Avto Audi e-tron GT je športna limuzina jutrišnjega dne

Audi se je odločil za preprosto rešitev, ki jo namerava po besedah Kormana dodati v večino svojih vozil v prihodnosti. V ploski nosilec, ki zamenjuje ohišje vzvratnega ogledala, je integrirana mala kamera, iz katere se digitalno obdelane slike prenašajo na 7-palčna OLED zaslona visoke ločljivosti, nameščena na prehodu med armaturno ploščo in vrati. Torej na notranjo stran levih in desnih sprednjih vrat. Korman nam je povedal, da je vse avtomatizirano in prilagojeno načinu vožnje. Od osvetlitve, ko gre za neposredno izpostavljenost soncu, ali v mraku oziroma slabem vremenu. 

Audijevo virtualno vzvratno ogledalo Avto Audi pokazal, kako delujejo virtualna ogledala na novem modelu

Slika na zaslonih se prilagaja na vožnjo po avtocesti, kjer se zaradi večjih hitrosti in približevanj vozil od zadaj vidno polje zmanjša, da pri zavijanju ponuja boljši vhodni pogled, pri menjavi pasov se zmanjša mrtvi kot, pri parkiranju pa pogled bolj razširi. Voznik lahko vse skupaj nastavlja tudi ročno.

Audi e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prvi vtis je zelo futurističen. Videz klasičnih vzvratnih ogledal deluje precej vesoljsko, še težje pa se je vsaj na začetku navaditi na gledanje v digitalne zaslone in ne v ogledala. Krajše vožnje v okolici Planice so bile premalo, da bi jim začeli kar tako zaupati, čeprav razkrivajo bistveno več kot klasična ogleda. OLED zasloni so nameščeni nižje kot klasična ogledala. Vse se dogaja hitreje, objekti pa so videti bližje, kot v resnici so. Med vožnjo in zavijanjem niti nisem imel toliko težav s spremljanjem prometa v digitalnih ogledalih, kot med parkiranjem, kjer se voznik kljub številnim kameram, vsaj za oceno širine vozila, ko ga mora parkirati med dve vozili, zanaša na pogled v vzvratni stranski ogledali. Kar malo strašljivo je bilo parkirati avto brez ogledal. Ampak, to je očitno prihodnost. Tehnologija bo, tako kot digitalni merilniki, verjetno kmalu zaživela tudi v manjših in cenejših vozilih.

Komentarjev 7
  • Avatar 3Kurbe2Drevesa
    3Kurbe2Drevesa 16:00 06.april 2019.

    Tole je popolni idiotizem. Še ena distrakcija več v avtu. Postavljeno je na neprimerno mesto - spet je treba gledati dol, proč od ceste. Običajna ogledala so v ravnini pogleda na cesto. Tako kot je idiotizem ekran na sredini armaturne ...prikaži več plošče, namesto stikal. Same motnje med vožnjo. K temu dodajmo še fejsbuk odvisneže s telefonom v roki... Top šit varnostni sistem! Le tako naprej. Predlagam, da še kaj vgradijo na tla med noge - prostor je precej neizkoriščen.

  • dusan72 05:43 06.april 2019.

    Kot "staremu" vozniku mi ni jasno, kako bo to pripomoglo k izboljšanju varnosti? Res, da je s kamero pokrit mogoče širši in "mrtvi" kot, Zdaj sem navajen, da kljub gledanju v vzvratno ogledalo lahko z enim očesom še vedno gledam ...prikaži več naprej v smeri vožnje. Tukaj se pa osredotočaš s pogledom DOL na ekran. Ideja ni slaba, je pa mogoče izvedljiva v kombinaciji s HUD (Head up display) ko boš imel lahko sliko te kamere na vetrobranskem steklu. Trenutno je to uporabno samo pri parkiranju.

  • a04fcc1478065fdf1a95135fefb1e4e18500f9f6 23:51 05.april 2019.

    Fantastično. En ti bo mal v "ogledalo" ruknu, pa ti kamera crkne. Zalepi čigumi iz zlobe in spet maš problem. Al pa kar tako za brezveze, ker je pač malo premrzlo, ti deluje kamera ko žmigavec. Po možnosti pa ravno ...prikaži več ko boš rabil prehitevat na AC, ti bodo crknile kamere. Fantastično!! Murphijev zakon pa vemo kak je. Ko gre nekaj narobe, gre vse narobe.