Avto
5321 ogledov

Bi lahko prepovedali uvoz starejših dizelskih avtomobilov?

Prodaja rabljenih vozil. Boštjan Tacol Simbolna fotografija.
Po tem, ko je nemško sodišče potrdilo razsodbo lokalnih sodišč v Stuttgartu in Düsseldorfu o možnosti uvedbe prepovedi vožnje določenim dizelskim vozilom po središču mesta, je prodaja dizelskih vozil v Nemčiji strmo padla. Predvsem stari dizli naj bi končali na Balkanu, tudi v Sloveniji. Bomo prepovedali uvoz teh vozil?

Prav to se sprašuje državljan, ki je na vladnih spletnih straneh slovenski vladi predlagal, da z uredbo prepreči uvoz in registracijo motornih vozil z dizelskim motorjem pod kategorijo Euro 5.

Zapisal je: "Zaradi prepovedi nemških sodišč o prometu dizelskih vozil v nemških mestih, je upravičeno pričakovati, da se bo na Balkan in srednjo Evropo poskušalo prodati čimveč dizelskih vozil z motorjem pod standardom Euro 5. Ker bi tako tudi Slovenija lahko postala odlagališče takšnih vozil, predlagam vladi, da z ustreznimi predpisi (uredba, predlog zakona v državni zbor...) to onemogoči."

SODELUJ V NAGRADNI IGRI OMV

Dizel | Avtor: Shutterstock Shutterstock

Imamo zvezane roke

Na njegovo pobudo so se odzvali na Ministrstvu za infrastrukturo, kjer so pojasnili, da Republika Slovenija ne more prepovedati pridobitve dizelskih motornih vozil iz drugih držav članic Evropske unije z emisijsko stopnjo, ki je manjša od Euro 5.

Republika Slovenija, kot polnopravna država članica Evropske unije, namreč ne more in ne sme kršiti prvega od štirih temeljnih načel, ki veljajo v Evropski uniji, to je pravica do prostega pretoka blaga s poreklom iz držav članic, in blaga, ki prihaja iz tretjih držav in je v državah članicah v prostem obtoku. Namen skupnega trga, ki je bil vzpostavljen z Rimsko pogodbo leta 1958, je bil odpraviti trgovinske ovire med državami članicami, s tem pa povečati gospodarsko blaginjo in prispevati k oblikovanju „vse tesnejše zveze med narodi Evrope. Namreč načela vzajemnega priznavanja, odprave fizičnih in tehničnih ovir ter spodbujanja standardizacije še dodatno podpirajo dokončno vzpostavitev notranjega trga.

Na ministrstvu še pojasnjujejo, da v kolikor bi Republika Slovenija želela s predpisom prepovedati pridobitve dizelskih motornih vozil iz drugih držav članic Evropske unije z emisijsko stopnjo, ki je manjša od Euro 5, bi s tem kršila načelo prostega pretoka blaga, zato tega ne Republika Slovenija ne katera koli druga država članica Evropske unije ne sme narediti.

Komentarjev 8
  • brencl47 15:05 03.junij 2018.

    Saj ni treba prepovedati uvoza, dodajo naj se le dodatne obremenitve pri prvi registraciji tako uvoženega avta pri nas - po 1.000.- € za vsak EURO x pod EURO 5.

  • ode 12:53 03.junij 2018.

    Pred nekaj dnevi peljem po zaloški vLj. za 15 let starim d vw polom: ob speljevanju in vsaki višji prestavi se je iz njegovega izpuha zavalil gost, sivo-rjav dim. Kako je prišel čez tehničnega? Takšne avtomobile in tiste, ki spodaj ...prikaži več puščajo olje, je treba SPRAVITI S CESTE, ne pa prepovedati uvoz nekaj let starih, brezhibnih avtomobilov.

  • Tomo333 09:21 03.junij 2018.

    Ne samo da gre za odličen predlog, po mojem je to tudi nujno potrebno storiti. Nemčije so polna usta varstva okolja, da pa izvaža svojo svinjarijo na vzhod, tam pa nimajo težav. Zato bi naša država morala zaščititi svoj interes, ...prikaži več varovanje okolja, zraka. Torej upam, da bo naslednja vlada našča način, da se tak uvoz okoljsko neustreznih vozil prepreči!