Avto > Iz druge roke
11579 ogledov

To so rekorderji: Koliko kilometrov še na rezervi?

Gorivo v avtu Profimedias
Koliko kilometrov lahko še traja vožnja, ko v vozilu posveti lučka za rezervo z gorivom? Raziskava je pokazala, s katerimi avtomobili je možno prevoziti še več kot 100 kilometrov in s katerimi manj kot 50 kilometrov. Ob tem opozorilo, da vožnja na rezervi ni priporočljiva.

Ko v vozilu zasveti opozorilna lučka za rezervo z gorivom, ima voznik omejeno avtonomijo, ki se lahko zelo razlikuje glede na tip avtomobila. Britanska spletna stran Compare The Market je opravila analizo avtonomije različnih modelov in znamk vozil, ki so pogosti tudi na slovenskih cestah.

Modeli avtomobilov z največjo avtonomijo, ko zasveti lučka za rezervo z gorivom:

Volkswagen passat: (120 kilometrov)
Volvo V40 (113 kilometrov)
Ford mondeo (112 kilometrov)
BMW serije 5 (109 kilometrov)
Toyota prius (107 kilometrov)
Mercedes razreda E (103 kilometre)
Audi Q5 (102 kilometra)
Range Rover sport (101 kilometer)

Avtomobili z najmanjšo avtonomijo, ko zasveti lučka za rezervo z gorivom:

BMW M3 (51 kilometrov)
Kia picanto (52 kilometrov)
Fiat 500 (59 kilometrov)
Mini cooper (60 kilometrov)
Mitsubishi outlander (61 kilometrov)
Jaguar XK (62 kilometrov)
Citroen C1 (62 kilometrov)
Peugeot 108 (63 kilometrov)
Nissan juke (65 kilometrov)
Ford fiesta (66 kilometrov)

Gorivo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Pravilo 10 odstotkov

Rezultati študije kažejo, da se ni treba bati, ko se prižge opozorilo o nizki količini goriva, saj se na splošno upošteva pravilo 10 %. To je delež goriva v posodi za gorivo, ki ga večina proizvajalcev določi kot rezervo. Količina v skoraj vseh primerih zadostuje za vožnjo do bližnje bencinske črpalke.

Upoštevati moramo tudi, da se poraba poveča zaradi drugih dejavnikov, na primer, če klimatska naprava deluje, je več prometa, so ekstremne temperature ...

Štiri škodljive posledice, če z avtom stalno vozite na rezervi

Še en dejavnik, ki ga je treba upoštevati in zakaj ni priporočljivo izprazniti posode z gorivom, je, da lahko pride do okvare motorja, ko ostane v njem malo goriva.

Problem št. 1: voda v vbrizgalnih šobah

Prvi problem se pojavlja zaradi večjega pojavljanja kondenziranja vlage na stenah praznega rezervoarja in posledično kopičenja škodljive vode na dnu. Voda posledično zlahka prodre do vbrizgalnega sistema motorja, kjer povzroča korozijo. To je še bolj izrazito pri dizelskih motorjih, kjer se voda v rezervoarju veže z biodizlom in ustvarja usedline, ki mašijo dotok goriva.

Problem št. 2: zrak v sistemu

Zaradi prenizkega nivoja goriva v rezervoarju pri vožnji skozi ovinke ali pri vožnji v klanec ali po klancu navzdol zelo lahko pride do zajema zraka v obtok goriva in posledično padca tlaka v sistemu ter cukanja ali celo ugašanja motorja. Večina rezervoarjev sicer ima še posebno oblikovano zbirno posodo, ki lahko ta pojav do neke mere prepreči, a ob dolgotrajni vožnji v klanec lahko tudi v njej zmanjka goriva, saj je v njej prostora le za med 0,5 in enim litrom goriva.

Problem št. 3: gorivo lahko zavre

Dodaten problem vožnje s premalo goriva se pokaže v vročih dneh, ko temperatura goriva zaradi stiskanja na visoke tlake v sistemu naraste, gorivo pa toplote v povratnem krogu do rezervoarja ni sposobno dovolj ohladiti. Zaradi tega lahko pride do zavretja goriva. Posledično pride do ustvarjanja mehurčkov zraka in padca tlaka goriva. V izogib tega imajo vozila večinoma hladilnike na povratnem vodu do rezervoarja. Zelo dovzeten primer za takšen scenarij je renault clio (II. generacija) z 1,5 dCi motorjem.

Problem št. 4: merilniki goriva ne kažejo več prav

Zaradi elektronskih merilcev količine goriva v nekaterih vozilih lahko merilec in kazalec količine izgubita kalibracijsko nastavitev in posledično kažeta več goriva, kot ga je v resnici. Potem pa se vozniki sprašujejo, zakaj je motor ugasnil. Ker je rezervoar suh kot poper.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar MuškaKokoš
    MuškaKokoš 08:53 23.september 2023.

    Vse opisane Renault Laguna bencinar 1.8 jih krepko prekaša