Avto
23258 ogledov

Smo tik pred gradnjo ceste, s katero se bodo Štajerci lahko izognili Ljubljani

obvoznica Saša Despot
Že leta poslušamo zgodbo o povezavi štajerske avtoceste z gorenjsko avtocesto, s katero se bo možno izogniti ljubljanskemu obroču na poti na Gorenjsko. Kako daleč so dela?

Za mengeško obvoznico so pridobili izvajalca in gradbeno dovoljenje, podpis pogodbe je v teku, dela naj bi se začela z novo gradbeno sezono.

Potem ko je julija lani Darsov nadzorni svet podal soglasje k razpisu za izbor izvajalca za dokončanje mengeške obvoznice, smo preverili, kako nekaj mesecev kasneje kaže z izgradnjo mengeške obvoznice in ostalih delov navezovalne poti Želodnik-Mengeš-Vodice. 

Kot piše na spletni strani mengeške občine so razpis za izbor izvajalca del za gradnjo manjkajočega dela mengeške obvoznice objavili 31. julija 2018, rok za oddajo ponudb pa je potekel 14. septembra 2018. Kot so nam sporočili iz Darsa, so 29. oktobra pridobili gradbeno dovoljenje za izgradnjo 1,3 kilometra dolgega dela mengeške obvoznice.

Po besedah direktorja občinske uprave Mengeš, Urbana Kolarja, so po pridobitvi gradbenega dovoljenja tudi pravnomočno izbrali izvajalca, podpis pogodbe pa naj bi potekal v teh dneh. “Na razpis je prispelo 6 ponudb, na koncu je bila izbrana Gorenjska gradbena družba. Župan naj bi se v teh dneh dobil s predstavnikom uprave Darsa, po podpisu pogodbe pa bi dela morala steči.”

Že leta 2011 sta bili zgrajeni dve tretjini obvoznice Mengeš, za kar je Dars takrat pridobil uporabno dovoljenje in jo predal prometu. “Preostale tretjine pa takrat ni bilo mogoče dokončati, ker zanjo ni bilo izdano gradbeno dovoljenje, saj ni bilo pridobljenih vseh potrebnih zemljišč,” so nam sporočili iz Darsa.

V nadaljevanju jim je uspelo pridobiti vsa potrebna zemljišča, izdelana je bila projektna dokumentacija ter obnovljena vsa potrebna soglasja, ki pa so v tem času pretekla.

Zdaj, ko so tik pred tem, da bodo dela končno stekla, je Urban Kolar dodal še, da je mengeška obvoznica zanje izrednega pomena, saj bo po izgradnji ves tranzitni promet, ki se zdaj vozi skozi Mengeš, prestavljen na obvoznico. “Vse ceste, ki so zdaj tranzitne, bodo postale lokalne, prepovedali bomo ves tranzitni promet, razen seveda lokalnega dovoza. Zato bo pretočnost v prometnih konicah precej boljša. Točnih podatkov, kakšen je pretok vozil skozi Mengeš nimamo, zagotovo pa vsi tovornjaki, ki se vozijo skozi Mengeš, naredijo veliko zastoja.”

Glede na to, da so gradbeno dovoljenje in izvajalca pridobili, bi morali z deli začeti na začetku gradbene sezone, z Darsa pa so nam sporočili še, da bodo dela trajala približno deset mesecev. Dodali so še, da se bodo z dokončanjem tega dela aktivnosti Darsa na tem projektu zaključile.

Želodnik-Mengeš-Vodice | Avtor: Dars Dars

Kaj to pomeni za obvoznico Vodice?

Kot je že julija povedal župan Vodic Aco Franc Šuštar se bo izgradnja vodiške obvoznice, ki bo dolga 2,6 kilometra, nadaljevala šele po koncu izgradnje mengeške obvoznice. Zagotovo pa napredek v poteku pomeni tudi spodbudne novice za Vodice. Začetek izgradnje mengeške obvoznice naj bi se začel leta 2020, na Darsu menijo, da bi z deli morali zaključiti do konca istega leta, ali najkasneje spomladi 2021.

“Vsa zemljišča za vodiško obvoznico so pridobljena, treba jih je samo še vpisati v zemljiško knjigo. Ko bodo parcele vpisane pa sledi pridobitev gradbenega dovoljenja,” pravi župan. In dodaja, da je njihov cilj, da bi nekje v sredini leta 2019 imeli dovoljenje in začeli s postopkom izbire izvajalca. “Prej to ne bo mogoče, saj te postopki trajajo kar nekaj časa, v tem času pa bo končana tudi mengeška obvoznica.”

Vodiška obvoznica bi morala biti po mnenju župana zgrajena že takrat, ko so zgradili industrijsko cono v Komendi, saj bi s tem zagotovili normalno funkcioniranje same industrijske cone in poskrbeli tudi za bivanjske in varnostne razmere prebivalcev. “Moje mnenje pa je tudi, da bi morala biti obvoznica štiripasovna in ne dvopasovna.”

Ostala dela, ki še manjkajo na navezovalni poti Želodnik-Mengeš-Vodice, bodo potekala šele po izgradnji teh dveh obvoznic, zagotovo pa se bo z izgradnjo čas vožnje skrajšal za približno pol ure.

Komentarjev 8
  • arthur 07:31 02.oktober 2019.

    To obvoznico rabimo samo tisti, ki se zdaj po Aljaževi prebijamo skozi naselje pri omejitvi 30. Ampak vsak vidi samo svoje dvorišče. Kaj pa naj naredijo na primorskii ac? Tretji pas? Četrti? Vzporedno ac, rezervirano za nemške hitre avte in nervozne očije?

  • Avatar Ancrilinna
    Ancrilinna 22:05 05.januar 2019.

    Želite najti žensko za eno noč? Pridite ==> www.3xDate.top

  • Decko 19:23 05.januar 2019.

    To obvoznico res ful rabimo ja, primorska avtocesta z hrvasko pa ze leta v kilometrskih zastojih in da ne omenjam koliko dolgo je bela krajina odrezana od sveta in ekonomsko paralizirana