Avto
104 ogledov

Letošnji test razkrinkal slabosti ekopnevmatik

toyota, zaviranje, zavore, dež Boštjan Tacol
Najnovejši test letnih pnevmatik združenja evropskih avtomobilskih klubov, med njimi je tudi slovenski AMZS, dokazujejo, da je trend t. i. ekopnevmatik s stališča varnosti lahko dvorezen meč.

Na letošnjem testu so na pod istimi pogoji v najrazličnejših situacijah izdatno testirali 35 različnih modelov pnevmatik v dveh sicer zelo razširjenih dimenzijah - 185/60 R14H, v katero so obuti manjši avtomobili, in 205/55 R16, ki je sploh ena najbolj razširjenih dimenzij v avtomobilskem svetu. 

Še enkrat več se je potrdilo pravilo, da najbolj uravnotežene pnevmatike, ki se bodo zanesljivo obnašale in zavirale ne glede na razmere na cesti, izdelujejo uveljavljeni proizvajalci - Michelin, Goodyear, Continental, Dunlop ... Med 19 testiranimi pnevmatikami večje dimenzije tako med najboljšimi praktično ni znamk srednjega, kaj šele nižjega cenovnega razreda, medtem ko so se v manjšem razredu kot cenovno dobra alternativa najdražjim po ocenah pridružile le pnevmatike proizvajalcev Vredestein in Hankook. 

V kategoriji 205/55 R16 avtomobilski klubi toplo odsvetujejo nakup pnevmatik proizvajalca Nankang, v kategoriji 185/60 R14H pa izdelke znamk Kumho in Matador, saj so po svojih sposobnostih preprosto preslabe ali celo nevarne. V tej kategoriji je bila testirana tudi "slovenska" pnevmatika sava intensa, ki je pogosta obutev slovenskih avtomobilov. Po zmogljivostih se je uvrstila v zlato sredino lestvice.

Za deciliter goriva višje varnostno tveganje

Ena od glavnih ugotovitev letošnjega testa je, da trend usmerjenosti v izdelavo "eko" pnevmatik, s katerimi je mogoče zaradi zmanjšanega kotalnega upora prihraniti nekaj goriva, trenutno še zelo vpliva na ostale zmogljivosti pnevmatike. Tovrstne pnevmatike v svojem sortimanu ponujajo tudi uveljavljeni proizvajalci, vendar so na testih vse po vrsti daleč zaostale za "klasičnimi" modeli. Praktično vsi modeli z nizkokotalnim uporom so se namreč med zaviranjem v mokrem izkazali z znatno daljšo zavorno potjo glede na primerljive modele. Svetla izjema je bila Hankookova ekopnevmatika, ki je kot edina dobila najboljšo oznako "dobro". 

"S stališča varčnosti imajo t. i. ekološki modeli le majhne prednosti, v razmerah na mokrem cestišču pa so gotovo v ozadju za 'komfortnimi' modeli," se po poročanju Focusa glasi končna sodba avtomobilskih klubov.

Glede na te izsledke pa je v zadnjih letih očitno nastal ne tako majhen problem za potrošnike, saj avtomobilski proizvajalci na svoje ekološke modele vozil, pri katerih pri deklarirani porabi šteje vsak deciliter goriva manj, serijsko nameščajo prav pnevmatike z nizkokotalnim uporom.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.