Avto > Mehanik leta
1257 ogledov

Okvare tudi zaradi vožnje od vrat do vrat

Leon Cafnik
1/6
Gregor Prebil
Leonu Cafniku se je laskavi naslov Mehanik leta izmuznil pri zadnji od treh nalog, zato je, kot pravi sam, ostalo nekaj grenkega priokusa. Vseeno je dosežek, 2. mesto, na izboru, ki ga zurnal24.si prireja skupaj z revijo Mehanik in voznik, odličen, šef pa ga je tudi denarno nagradil.

"Nekaj grenkega priokusa je bilo, saj sem s teorijo in prakso opravil zelo dobro, zataknilo se je pri skritem prepoznavanju predmetov, saj so si nekateri deli zelo podobni, a zato ostaja motiv za drugo leto," pravi Leon Cafnik, ki ima cilj na naslednjem tekmovanju poraziti dvakratnega zmagovalca Primoža Rožnika. Kljub temu so Cafnika sodelavci v podjetju Avto Koletnik d.o.o. specializiranim za prodajo in servis znamke Renault, Nissan in Subaru, nagradili s pohvalami, njegov šef pa: "Pohvala in nagrada, denarna," pravi mehanik, ki je pri podjetju zaposlen že 15 let.

Zakaj je v Sloveniji toliko menjav zglobov vilic?

Pravi, da je v njihovem servisu drugače, kot na tekmovanju, ki se je odvilo v srednji strokovni šoli za Bežigradom, saj je specializiran za Renaultove avtomobile, pa čeprav popravi ali naredi servis na kakšnem golfu. Pri Renaultu imajo veliko strokovnih izobraževanj, kot glavno prednost dela za francosko znamko pa vidi tudi v službi za tehnično pomoč v Novem mestu, kamor se lahko obrnejo s katerokoli težavo. "So v veliko pomoč, saj imajo vse podatke o vozilih. Prednost pooblaščenih servisov vidim tudi v tem, da imamo res široko bazo podatkov o okvarah. Tudi, če se pri nas prvič spoznamo z neko okvaro, jo lahko najdemo v Renaultovi bazi, ki pokriva vso Evropo," pravi Cafnik, ki še pojasnjuje, da se ne zgodi, da bi morali avtomobil poslati na popravilo v tujino, izpostavlja pa zanimivo izkušnjo iz leta 2003: "K nam je prišlja Renaultova garancijska služba iz Francije, ker jih je zanimalo zakaj pri nas menjujejo tako veliko število zglobov vilic in ugotovili, da imamo pri slabe, luknjaste ceste."

Leon Cafnik | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Cena pogosto pred kakovostjo servisa

Leon Cafnik | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Mehanik pravi, da je nelojalne garažne konkurence povsod veliko, a bolj pri servisiranjih in manj pri popravilih. Pooblaščeni servisi uporabljajo posebna orodja in diagnostično opremo, zato se zgodi, da se ljudje, ko slišijo za ceno popravila tudi obrnejo in poiščejo "nelegalne" serviserje, kasneje, ko potrebujejo strokovno uslugo, pa se vrnejo na servis. Kljub vsem napakam, ki se danes pojavljajo na avtomobilih, pa mehanik pravi, da so se v zadnjih letih zelo spremenile navade uporabnikov avtomobilov, ki so pogosto sami krivi za okvare vozil: "Pri novejših avtomobilih so napake bolj električne, pri starejših pa mehanske. Hkrati imajo danes avtomobili veliko več prevoženih kilometrov, nihče se ne želi več voziti z avtobusom, kot pred desetletjem ali več. Še več, ljudje se z neogretimi motorji dobesednno vozijo od vrat do vrat, kar slabo vpliva na vozilo in tudi okvare."

Cafnik pravi, da imajo nekatere stranke izbrane svoje serviserje, vsem, ki pripeljejo avto na servis, pa svetuje, da imajo stik z mehanikom in ne zgolj s sprejemnikom na servisu: "Zelo pomembno je, da stranka dobro opiše napako, še bolje pa je, da se skupaj z mehanikom odpelje na vožnjo, da mehanik sliši, kje kaj škripa ali ropota."

Leon Cafnik | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Turbine niso problematične

Na poplavo novih, prisilno polnjenih motorjev s turbino ali dvema, Cafnik ne gleda črnogledo: "Avtomobili so zasnovani, da delajo, tudi turbine. Spet pa je veliko odvisno od lastnikov vozil. Opažamo, da pri materialih veliko varčujejo, s seboj nosijo svoja, poceni olja sumljive kakovosti. Za delovanje turbine je bistveno, da se uporablja kakovosten potrošni material in da se jih servisira v skladu s predpisi. Enako velja za samodejne menjalnike."

Komentarjev 8
  • Dolfi 16:14 03.januar 2016.

    Zato pa dajmo 50 centov za ceste pri litru, da bo banda lahko dalje kradla!

  • AnzeSmolej 15:57 03.januar 2016.

    anketa je zaključena :(

  • McClain 14:31 03.januar 2016.

    mi poa enga 420.000, drugega pa 360.000 . oba videla originalen servis mogoce dvakrat vsak v vseh njunih letih...