Avto
101 ogledov

Najboljši tudi zaradi zvoka motorja

Ford 1.0 Ecoboost Ford
O posebnosti zvoka z naslovom mednarodni motor leta 2012 in 2013 nagrajenega trivaljnega fordovega turbobencinskega motorja smo govorili z vodjo Fordove inženirske ekipe Thomasom Zennerjem.

Ena posebnost 1,0-litrskega ecoboost agregata je zvok, ki ni tipičen za trivaljni motor. Kako ste to dosegli?
Odstranili smo nezaželene vibracije, ki so pri trivaljnikih moteče glasne. Tako smo dobili zelo športen zvok motorja, ki ga hvalijo tako vozniki kot novinarji.

Kakšna je razlika v zvoku med tri- in štirivaljnimi agregati?
Trivaljni motor ima mrtev inercijski hod, kar pomeni tri izgorevanja na dva vrtljaja, pri štirivaljnikih pa imamo štiri izgorevanja na dva vrtljaja. Zato pri trivaljnikih občutimo močno tresenje motorja, ki so ga v preteklosti reševali z ogromno protiutežjo, ki je tehtala kot polovica agregata. Pri 1,0 ecoboost agregatu protiutež zamenjuje vztrajnik in nanj pripeta ročična gred, ki sta zunaj ravnovesja in popolnoma blažita vibracije.

Kakšni so zaradi tega učinki na lastnosti motorja?
Zvok je veliko bolj športen, naša naloga pa je bila, da smo ga spravili še do potniške kabine, da imajo kaj od tega tudi potniki. Hkrati so nižje tako poraba kot emisije, boljša je učinkovitost motorja, zaradi manjše obremenitve je življenjska 
doba motorja daljša.

Thomas Zenner | Avtor: Ford Ford
Med testiranjem smo opazili poznejše ustavljanje motorja v primerjavi s štirivaljniki.
Tako je. Štirivaljniki imajo veliko vztrajnostno silo, kar pomeni, da ko spustimo stopalko za plin, motor duši moč vozila in ga zavira. Fordov 1,0 ecoboost je majhen in še trivaljni, zato nima take vztrajnostne sile in ne duši motorja na tak način. Rezultat je bolj gladka in lahkotna vožnja v prestavi, ko spustimo stopalko za plin. Motor zavira alternator; temu pravimo pametno polnjenje akumulatorja.

Nekateri proizvajalci so s pomočjo audiosistema omogočili, da vozniki sami izbiraj zvok motorja, recimo, če vozijo mestni avto s štirivaljnim motorjem, si lahk oizberejo zvok šestvaljnega športnega avtomobila. Razmišljate v tej smeri tudi pri Fordu?
Mi smo zelo zadovoljni z zvokom naših agregatov, še posebej pri naših športnih modelih, zato ne vidimo potrebe po čem podobnem.

Komentarjev 1
  • watcher 10:10 14.junij 2013.

    In ko bo poraba tega motorja ene 4 litre namesto 8 bo pa odličen. Dokler pa bo pil več kot 2.0 TDI, ga lahko pa imajo.