Avto
4324 ogledov

Nič več tako, kot je bilo: Z avtomobilom smo se zapletli v pogovor

Peugeot i-cockpit v novem 3008 Žurnal24
Na predstavitvi nove, tretje generacije peugeota 3008, smo na delavnicah spoznali tudi povsem novo ureditev kabine. I-cockpit je doživel velike spremembe, ki pa bodo z uvedbo ChatGPT še večje. Na predstavitvi smo se z avtomobilom zapletli v kratek, a zanimiv pogovor.

Tretja generacija peugeota 3008, ki smo ga v Franciji preizkusili na prvi vožnji, je v marsičem za franocsko znamko revolucionarna. Naj govorimo o obliki, električni arhitekturi, polnjenju, dosegu, osebno pa menim, da še najbolj po načinu doživljanja vožnje, ki jo prinaša nova generacija voznikovega okolja i-cockpit in tudi novih funkcij za povezljivost in predvsem vez z umetno inteligenco. Peugeot med prvimi v svoja vozila uvaja ChatGPT, ki smo ga že imeli priložnost preizkusiti.

Peugeot 3008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Velike spremembe med generacijami

Najprej i-cockpit. Peugeot je leta 2012 prvič predstavil i-cockpit, ki so ga bil deležni modeli 208, 2008 in 308. Namesto ogromnega števila stikal je prinesel prečiščene linije, kompakten in pomanjšan volan za bolj intenzivne občutke v vožnji, instrumentno ploščo v višini oči za lažje odčitavanje informacij brez odmika pogleda s cestišča, velik zaslon na dotik, iz katerega voznik razbira številne upravljalne funkcije. Na armaturni plošči je zato ostalo zgolj nekaj potisnih stikal – celo premalo.

I-cockipt druge generacije je prinesel veliko novega. Oblikovno predvsem to, da so merilniki popolnoma digitalizirani, kasneje so postali tudi 3D. Na osrednjem, 8-palčnem zaslonu na dotik, ki je bil postavljen na vrh armaturne plošče se prikazujejo najrazličnejši podatki o zabavnih vsebinah, pa tudi 3D navigaciji, možnostih audio sistema, na njem so zbrana vsa upravljalna stikala za udobje, ki omogočajo krmiljenje celotne opreme vozila. Če se preko sistemov apple carplay in android auto povežete s svojim telefonom, lahko v trenutku prenesete video in audio datoteke ali pa telefonski imenik na zaslon vozila, kar omogoča lažjo in varnejšo uporabo nekaterih storitev med vožnjo.

Peugeot 3008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Velik, kar 21-palčen ukrivljen HD zaslon

Danes je i-cocpit sinonim za vsa osebna vozila znamke Peugeot, z novo generacijo modela 3008, pa se predstavlja tudi nova generacija i-cockpita.

V središču je velik 21-palčni ukrivljen panoramski zaslon visoke ločljivosti, ki lebdi nad armaturno ploščo, nov je tudi volan manjših dimenzij in stikal poimenovana i-toggles. Peugeoteva strokovnjakinja s področja povezljivosti Alexandra Rheaume Sert nam je povedala, da v podjetju verjamejo, da so zdaj naredili še korak naprej, ker jim je uspelo združiti dva od treh temeljnih elementov voznikovega mesta, in sicer instrumentno ploščo v višini oči in veliki sredinski zaslon na dotik. Odslej sta torej vgrajena v ukrivljeni panoramski zaslon, sestavljen iz ene same 21-palčne plošče visoke ločljivosti, ki sega od levega konca armaturne plošče do sredinske konzole. Panoramski zaslon je na zadnjem delu pritrjen na nosilec, ki ga iz potniškega prostora ne opazimo, zato je videti, kot da lebdi nad armaturno ploščo. Učinek »lebdenja« dodatno poudarja posebna ambientalna osvetlitev na LED-diode pod zaslonom.

Peugeot 3008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Za zagotovitev optimalne ergonomije je po pojasnilih Rheaume Sertove 21-palčni panoramski zaslon rahlo ukrivljen proti vozniku, hkrati pa lahko do njega dostopa tudi prednji sopotnik. Na levi strani panoramskega zaslona oziroma nad kompaktnim volanom je instrumentna plošča, na kateri se prikazujejo vse informacije o vožnji (hitrost, merilnik moči, sistemi za pomoč pri vožnji, pretoki energije itd.), na desni strani panoramskega zaslona, se pravi na sredini armaturne plošče pa je predel na dotik, ki je dostopen tako vozniku kot njegovemu sopotniku. Na tem zaslonu lahko upravljate sistem za ogrevanje/klimatizacijo, navigacijo, medije/povezljivost itd.

Barve za boljše vzdušje

Prvi vtis za marsikoga je, da gre za zapleteno delovanje, a so pri Peugeotu mislili tudi na to, zato je mogoče narediti prednastavitve za različne voznike. Po sprejetju določenih obveznih tehničnih pripomočkov, kot je piskanje ob prekoračitvi hitrosti, so ustvarili tudi bližnjice, kjer je mogoče določene sisteme izklopiti.

Peugeot 3008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Med nočno vožnjo smo se posvetili tudi novi ambientalni osvetlitvi, ki se razteza po celotni širini armaturne plošče in vratnih plošč. Svetloba odseva v dekorativni površini iz pravega aluminija, izbirati pa je možno med osmimi različnimi barvami osvetlitve.
Še bolj zanimiva se mi je zdela uvedba umetne inteligence, oziroma tehnologije ChatGPT v vozila, ki bo močno spremenil doživljanje vožnje v prihodnje. Morda za koga nepotrebna navlaka v vozilih bo po videnem s strani voznikov in potnikov hitro sprejeta. A potrebne bodo še določene izboljšave. Prva je razširitev govornega ukazovanja na vse jezike držav v Evropski uniji in ne le na pet najbolj razširjenih jezikov. Le tako bodo lahko vsi brez težav komunicirali z vozilom. Sogovornica nam je pojasnila, da Peugeot že dela na tem, to pa je tudi ena od prioritet, ki so si jih za letos zadali v Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, o čemer smo tudi že pisali. Z govornim ukazovanjem je namreč vožnja varnejša in predvsem bolj enostavna, saj lahko v številnih primerih odpade dotikanje zaslonov.

I-cockpit na področju stalne povezljivosti na daljavo prinaša še nekaj novosti. Geolokacijo vozila in prejem obvestil, ki opozarjajo na servisne posege. Daljinsko upravljaje zapiranja vrat in vklop luči ali hupe, kar je lahko v pomoč pri iskanju vozila na parkirišču, ko v naglici pozabite, kje točno ste parkirali vozilo. V naprej lahko ogrejete ali ohladite vozilo, nastavite lahko tudi čas začetka polnjenja baterije, v naprej lahko vnesete tudi navigacijske podatke.

Rheaume Sertova nam je v praksi predstavila, kaj zmore njihov ChatGPT že danes. Sicer ta trenutek na modelu 408, že kmalu pa na vseh modelih, ki uporabljajo novo programsko opremo, torej tudi v novem 3008.

Peugeot 3008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Za aktiviranje sistema je dovolj, da izgovorite »OK Peugeot«. Pri Peugeotu zatrjujejo, da zna umetna inteligenca v njihovih vozilih odgovoriti na nešteta vprašanja in zahteve o najrazličnejših temah. A ne o vseh. Za začetek smo ga prosili, da nas popelje na Luno. Seveda je to nemogoče, zato nam želje ni izpolnil. Nam je pa na primer predlagal, katero restavracijo naj obiščemo in kje naj parkiramo. Z ukazom se je prostoročno cilj vnesel tudi v navigacijo, da vas vozilo vodi točno do cilja. Med vožnjo lahko dodatno popestri vaše potovanje z interakcijo s potniki in prepusti prosto pot vaši ustvarjalnosti. Pove vam šalo, morda vas zanima izid nogometne tekme in še marsikaj drugega. Dolgčas vam ne bo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 11:53 09.marec 2024.

    dragi moji, priporočam ogled fimla 2001:space odyssey . zakaj ? tam majo tud enag k malklepeta in semu reče hal9000. sam ta UI,na konc pobije posadko. tud tile kreteni od programerjev v avto fabrikah bodo naredil cel kup kretenskih robotov, ...prikaži več, ki vam ne bodo dovolil it v oštrarijo, pa k ljubimcu pa... lahk pa vam bodo tako kot AL, če mu boste kaj preveč oporekal,na koncu še zategnil varnostni pas tako , da boste nehal dihat. sam za primer. e jebem vam UI in neinteligentne programerje.

  • Avatar Iuckyss
    Iuckyss 07:38 09.marec 2024.

    " Z avtomobilom smo se zapletli v pogovor"......Vsekakor revolucionarna pridobitev, če imaš na zadnjem sedežu tip tašče, ki ji umetni zobje v kozarcu ropočejo še pol ure po tistem, ko jih odloži..Je pa nevarnost da v tem primeru ChatGPT pregori ...prikaži veči in se ti vžge celotno el. krš...