Avto
73 ogledov

Semafor semaforju tujec

Gradbišče na Keltiki Žurnal24 main
Delo na cesti. Gradbinci ne naredijo vedno vsega, da bi promet potekal optimalno.

V teh časih so obnove dotrajanih cest po državi redke, marsikje udor in zožanje ceste zgolj označijo za daljši čas. Keltika, cesta med Kalcami in Posočjem, ki teče po dolini Idrijce, je ena od redkih, kjer že več kot leto poteka obširna rekonstrukcija, po zadnji razširitvi del pa je na 20-kilometrskem odseku med Želinom in Bačo pri Modreju kar osem semaforiziranih gradbišč.

Promet je v takšnih razmerah oviran, čas potovanja po glavni prometnici med osrednjo Slovenijo in Posočjem pa precej daljši, a naš bralec je prepričan, da so po zaslugi gradbincev vozniki še bistveno bolj živčni.

"Tudi pri zapori krajšega odseka se čaka zelo dolgo, gradbišča so si ponekod blizu, a semaforji sploh niso sinhronizirani – čas čakanja je tako ponoči kot v konici enako dolg, rdeča luč na obeh straneh pa sveti izrazito dolgo, tudi kadar na eni strani vozilo že zdavnaj zapelje skozi rumeno," trdi bralec.

Rdeče kopičijo živčnost

Inštruktor varne vožnje Brane Küzmič je prepričan, da bi morali gradbinci v današnjih časih še posebno na takšnih gradbiščih uporabljati semaforje s tehnologijo, ki bi se prilagajala toku prometa. "Tako pa dolgotrajno in zaporedno čakanje večina voznikov prenaša živčno, zaradi česar želijo po zapori izgubljeni čas pogosto nadomestiti s hitrejšo in zato nevarnejšo vožnjo."


Pri SGP, ki obnavlja večji del odseka, so naša vprašanja ignorirali, je pa inšpektorat za promet, kjer pravijo, da predpisi ne poznajo posebnih pravil, kako naj bodo urejena zaporedna gradbišča, že obljubil njihov vnovičen ogled.

Župan tolminske občine Uroš Brežan je vesel, da dela sploh potekajo. Kot pravi, vse težave, ki se pojavljajo, z izvajalcem rešujejo, a da se pri tako obsežni investiciji ni mogoče izogniti motnjam v pretočnosti prometa, zato voznike prosi za strpnost.

Tudi ponoči in ob koncih tedna sveti rdeča

Investitor del je sicer družba za ceste DRSC, kjer trdijo, da se signalizacija prilagaja delu ceste, na katerem se izvajajo dela, in da so zapore postavljene tako, da nemoteno poteka gradnja po predvidenem terminskem načrtu in da je oviranje prometa čim manjše. "Delna zapora ceste pa zagotavlja prometno varnost udeležencev v prometu tudi ob koncih tedna vikendov in ponoči, saj tudi takrat to območje velja za gradbišče."

Komentarjev 2
  • 4krogci 09:25 25.marec 2014.

    Sedaj pa bodo uničli še kar je od ceste ostalo :S Po tej cesti na relaciji tolmin - cerkno cca 35km nisi nikoli potreboval več kot 30 min (primerjava tolmin - nova gorica cca 35 km bolj odprte ceste pa ...prikaži veča si bil isto na 30minutah) In to z normalno vožnjo. Edini problemi na teli cesti so kupljene vozniške (taki potem ovirajo promet) in padajoče kamenje (kar pa tudi po obnovi nebo nič drugače) to je pa tudi vse!!

  • Pepe007 08:51 25.marec 2014.

    V doktrini naših upravljalcev cest ne obstajajo nekateri pojmi, kot so na primer pretočnost, čas potovanja, itd... Ne morem si zamisliti, kdo "blagoslovi" ureditev magistralne ceste tako, da po zapravljenem kakem mio € dobimo nižjo dovoljeno hitrost in več omejitev ...prikaži več prehitevanja (polno črto). Na hitro se spomnim dveh takih primerov, v nobenem ne gre za naselje. Po mojem je treba pojme vključiti na začetku, v študijski program. Druge pomoči ni.