Avto
19 ogledov

Smo za belo barvo, tempomat in ročne menjalnike

Ford B-max in ford C-max Gregor Prebil
Fordova velika evropska raziskava je pokazala, kako drugačne so navade kupcev v različnih delih Evrope, in tudi to, da so slovenski fordi slabše opremljeni z aktivnimi varnostnimi sistemi kot v bolj razvitih evropskih državah.

Ford Motor Company je naredil zanimivo raziskavo, v kateri je med pol milijona fordovih voznikov v 22 državah, tudi slovenskimi, ugotavljal navade kupcev, ki se zelo razlikujejo.

Izogibajo se panoramski strehi in ogrevanim sedežem

Španci, Grki in Italijani, prebivalci nekaterih najbolj vročih držav, bodo manj verjetno kupili nov avto s strešnim oknom oziroma panoramsko streho kot vozniki v drugih evropskih državah. Pri kupcih na Norveškem, ki bolj kot po soncu slovi po snegu, je verjetnost, da bodo izbrali avto s strešnim oknom, največja (15 odstotkov), sledijo jim kupci v Franciji (11 odstotkov) in Nemčiji (10 odstotkov). V Sloveniji bi le dva odstotka vprašanih izbrala strešno okno ali panoramsko streho.

Ne preseneča, da so skandinavski vozniki najpogosteje naročili ogrevanje sedežev, saj je s to tehnologijo opremljenih kar 99 odstotkov Fordovih modelov, ki so jih lani kupili na Švedskem, Norveškem in Finskem. Ogrevanje sedežev je zelo redko v Turčiji (en odstotek), Grčiji (dva odstotka) in Španiji (trije odstotki). Pri nas so ogrevani sedeži lahko del paketne opreme, v katero je vključeno tudi ogrevano vetrobransko steklo. Za to opcijo se odloči okoli šest odstotkov kupcev.

Države, v katerih kupci najverjetneje izberejo vžigalnik za cigarete v sklopu paketa za kadilce, so Grčija (73 odstotkov), Španija (53 odstotkov) in Romunija (35 odstotkov). Pri nas je vžigalnik za cigarete del deželne standardne opreme, zato doseženih 91 odstotkov ne preseneča.

V Sloveniji prevladuje trend bele barve

Po vsej Evropi so med najbolj priljubljenimi barvami bela (23 odstotkov), črna (20 odstotkov) in siva (17 odstotkov) – ena od naštetih barv je bila najpogosteje izbrana v vsaki od evropskih držav razen Irske, Poljske in Romunije, kjer je številka ena med barvami srebrna, sicer četrta najbolj priljubljena barva v Evropi (14 odstotkov).

Bela barva s kar 36,3 odstotka prevladuje tudi na slovenskih fordih. Sledi srebrna z 19 odstotki, nato črna z 12,7 odstotka. Presenetljivo veliko imamo rdečih vozil, kar 6,2 odstotka. Sledijo odtenki modne rjave barve s  5,9 odstotka in modra kombinacija z 2,6 odstotka.

Karavani so pritegnili največ voznikov na Danskem (86 odstotkov), Nizozemskem (79 odstotkov) in v Nemčiji (78 odstotkov); ta modela sta v različici s petimi vrati najpogosteje zapeljala v garaže grških (95 odstotkov), španskih (87 odstotkov) in britanskih (83 odstotkov) kupcev. V Sloveniji imamo 45,3 odstotka Fordovih karavanov in le 2,2 odstotka različic s štirimi vrati, preostali pa so različice s petimi vrati.

Slovenski manj varni

Fordova aktivna pomoč pri parkiranju s tipali je najbolj zaželen pripomoček v Nemčiji, kjer je to tehnologijo izbralo 63 odstotkov novih lastnikov vozil (pri nas le 8,9 odstotka), še več (74 odstotkov) pa se jih je odločilo za aktivno preprečevanje naleta pri majhni hitrosti (v Sloveniji 5,8 odstotka) – varnostni sistem, ki voznikom pri majhni hitrosti, na primer v mestu, pomaga preprečiti trčenje v vozilo ali oviro pred sabo.

Dobro razvito avtocestno omrežje je verjetno vzrok, da so Švica (20 odstotkov), Nizozemska (19 odstotkov) in Nemčija (14 odstotkov) v vrhu držav, kjer vozniki med opremo novih vozil izberejo tehnologije, ki se najbolj izkažejo pri daljših potovanjih in avtocestnih vožnjah (v Sloveniji 6,3 odstotka) – vključno s sistemom informacij o vozilih v mrtvem kotu, pomočjo za ohranjanje voznega pasu in opozorilom na nenamerno menjavo voznega pasu.

Vozniki na Nizozemskem cenijo tehnologije, ki olajšajo življenje. Tamkajšnji kupci so izbrali največ vozil s tempomatom (85 odstotkov), sledijo jim Finci (78 odstotkov) in Norvežani (74 odstotkov). Tudi pri nas so vozila pogosto opremljena s tempomatom; imamo jih kar 63,2 odstotka. Med nizozemskimi kupci, ki so lani kupili suv Kuga, jih je 94 odstotkov izbralo prostoročni pomik prtljažnih vrat, s katerim je dostop do notranjosti prtljažnika zagotovljen že z nežnim pomikom stopala pod zadnjim odbijačem. Pri nas se je za to priročno funkcijo odločilo 45 odstotkov kupcev.

Premiki pri izbiri goriva

Kar 99 odstotkov Fordovih strank se je ob nakupu novega vozila odločilo za bencinski ali dizelski motor, manj kot en odstotek pa jih je izbralo model s pogonom na alternativna goriva. Bencin je gorivo, ki poganja 58 odstotkov novih Fordovih vozil, lani prodanih v Evropi.

Bencinski motorji so najbolj priljubljeni v Rusiji, kjer se je zanje odločilo kar 97 odstotkov kupcev, sledijo Češka republika (80 odstotkov) in Finska (76 odstotkov). Dizelske motorje najpogosteje izberejo kupci v Turčiji (64 odstotkov), Italiji (63 odstotkov) in na Portugalskem (61 odstotkov). V Sloveniji je teh 40 odstotkov.

Vozniki v vseh evropskih državah se ne odločajo prav pogosto za samodejni menjalnik, saj imajo očitno še vedno raje ročnega, s katerim je bilo opremljenih 85 odstotkov prodanih vozil. Na Nizozemskem in Irskem se ta številka povzpne na celo 96 odstotkov, v Grčiji in na Poljskem pa na 95 odstotkov. Celo v Rusiji, na evropskem trgu, kjer so samodejni menjalniki najbolj priljubljeni (48 odstotkov), rahlo prevladuje povpraševanje po ročnem menjalniku. Prav tako je v Sloveniji večina vozil opremljena z ročnim menjalnikom; našteli so jih 95 odstotkov.

Komentarjev 2