Avto > Testi
4447 ogledov

Ko ne tekmuješ z golfom, ampak s kono

Hyundai i30N
1/15
Saša Despot
Hyundai se je konkurence v razredu kombilimuzin lotil s ceno, ne s kakšno piko na i.

Moram priznati, da sem se po električni koni resnično veselil testiranja korejskega golfa, kot so nekoč imenovali hyundai i30. Hyundai je po mojem prepričanju, če razmišljamo o  proizvajalcih s pedigrejem motorjev na notranje izgorevanje, naredil revolucijo na področju elektrike. Nova kona je (masovni) preskok, ki smo si ga po dosegu, udobju, izgledu in zmogljivosti želeli pri električnih avtomobilih.

Hyundai kona electric Avto Prvi 100-odstotno električni avtomobil, ki me je res navdušil

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot

No, osredotočimo se na bistvo: i30. Korejski golf me je zaradi očitno prevelikih pričakovanj pustil nekoliko hladnega. Res že nekaj časa nisem slišal, da bi kdo omenjal oba avtomobila v istem stavku, vendar Korejci so se prav s tem modelom spustili v vojno z golfom, astro, focusom, meganom, peuguetovo tristo osmico ...

Čeprav sem mnenja, da so med njimi prevelike razlike, da bi jih lahko metali v isti koš, pa vendarle. Vmes se je seveda vse skupaj preusmerilo v vojno za SUV razred, tu je še elektrika, tako da je ta razred več kot očitno postal nekoliko zapostavljen.. 

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot
I30 se je spogledoval s premijskim razredom, ko je pripeljal v Evropo, zdaj se ne več. N paket stavi na športnost, kar je v tem razredu povsem običajno, materiali so kakovostni, sedeži komfortni, v notranjosti je dovolj odlagalnih površin, tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora. 378 litrski prtljažnik je dovolj velik za manjšo družino in krajše izlete.

Hyundai i20 Avto Nova generacija i20 razkriva Hyundaijevo novost

Hyundai se je konkurence lotil s ceno, ne pa s kakšno piko na i. Cena osnovnega modela znaša 16.4900 evrov, testnega z dodatno opremo kot so opozorilo za mrtvi kot, zimski paket, prepoznavanje znakov, zaviranje v sili in tako naprej pa 21.890. Atraktivna N oprema z različnimi dodatki avto podraži za najmanj 1.400 evrov, lahko pa tudi še veliko več.

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Turbo bencinski štirivaljnik z 1,4 litra prostornine in 103 kilovati (140 KM) je zadovoljivo poskočen, tudi na račun dobrega ročnega menjalnika. Na nekaterih testih sem zasledil, da je njegova končna hitrost 210 kilometrov na uro, kar pa ne drži. Na dolgi cesti z malce naklona in ob ugodnem vetru je i30 mogoče spraviti do dvestotice in nič več. Avtomobil je, kot rečeno, športen in zato trd pri vodenju, kar pa na drugi strani prinaša natančnost v ovinkih, ki jo lahko občuduješ, ko se navadiš na tresljaje, ki se od koles prenašajo na šasijo in volan. Kar se tiče hrupa v kabini, ta prihaja predvsem s ceste in ne od vetra; pri 130 kilometrih na uro smo v kabini namerili 60 decibelov – kar je nekje srednje hrupno. 

Svetlih točk je kar nekaj

Infotainment je sicer prijazen za uporabo, a tako kot pri nekaterih konkurentih me moti, da zaslon z vsemi gumbi štrli ven iz armaturne plošče in ni vanjo nekako integriran.

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Posebnost hyundaijev je, da med vožnjo ne morete povezovati novih telefonov zaradi varnosti. Moje skromno mnenje je, da je bolje, da se med vožnjo lahko povežeš na bluetooth, kot da držiš telefon v roki in povezavo opraviš, ko se ustaviš. Ta omejitev skratka nikomur ne bo preprečila, da ne bi telefoniral. Ampak to je bolj ali manj enkratna stvar.

Prenovljeni hyundai i30 Prenovljeni i30 Avto Ne C, Hyundai je izbral črko V!

Ozvočenju bi dal oceno tri, ob tem pa opozarjam, da nisem zadovoljen s praktično nobenim audio sistemom in da sem petico podelil le enkrat. 

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot
V dodatni opremi je tudi zimski paket – gretje volana in sedežev, ki pa tako kot pri mnogih konkurentih deluje z zakasnitvijo. Smisel takšnega paketa je v tem, da te pogreje na ključnih mestih, preden se ogreje potniška kabina, ne šele po nekaj kilometrih vožnje.

Od dodatne opreme velja omeniti še ohranjevalnik voznega pasu, ki deluje res dobro. Na lokalnih cestah sicer ne prepoznava najbolje talnih označb, a to ni toliko težava hyundaija kot naših cest. Najbolje pri vsem skupaj pa je, da sistem ne tečnari z "primite volan", ko ga držiš zelo nežno, kot to počnejo novi sistemi v volkswagnih, seatih, škodah… Pač dela to, čemur je v osnovi namenjen, da vzdržuje vozni pas, ne pa opozarja voznika, da ga je zapustil. 

Hyundai i10 Hyundai Avto Hyundai i10 v Sloveniji starta na pragmatike

Naj dodam še porabo na testu. Ta je pri umirjeni vožnji znašala 6,8 litra na sto kilometrov, kar sploh ni slabo, ob hitrejši in bolj športni vožnji pa poskoči tudi na več kot osem litrov.

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pod črto, če razmišljate o nakupu kombilimuzine in ne želite preseči 20 tisočakov, je i30 pravi odgovor. Če razmišljate o nakupu megana, peugeota 308, potem na i30 pri razmišljanjih ne smete pozabiti. Če ste ljubitelj gofla, potem lahko alternativo najdete prej pri fordu. Najbolje pa je, da se domov odpeljete z električno kono.

Hyundai i30N | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu (hyundai i30 T-GDI 140)

Motor: 1.349 cm3, turbinsko polnjeni štirivaljnik
Moč: 103kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 242 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.340 × 1.795 × 1.455, medosna razdalja 2.650     
Prtljažnik (v litrih): 395 - 1.301 
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 134 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h

Cena v evrih: osnovni (style) od 17.990, cena testnega modela 21.890

Konkurenti: VW golf, kia ceed, renault megane, peugeot 308, opel astra, ford focus ...
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.