Avto
16 ogledov

Za gram emisij manj, 105 evrov

Honda jazz 1,3 IMA CVT elegance
1/46
Žurnal24 main
Honda je tri leta po predstavitvi jazza le-tega pomladila in ponudila hibrid. Ta si pogonski sklop izposoja pri insightu in CR-Z, poleg ekonomičnosti pa ga zaznamuje za segment (pre)visoka cena.

Je pa za mestno vožnjo zelo enostavno vozen in zato uporaben, CVT menjalnik pa se tu izkaže bolj kot v vožnji na daljše razdalje. Takrat naraste tudi poraba, zmanjša pa se vozno udobje, ki ga nudi hibridni jazz. Odprto ostaja vprašanje, zakaj oziroma ali se sploh velja odločiti za to različico.

Oblikovno le malenkost drugačen
Tokratna prenova jazza je bila res zgolj kozmetična, saj bodo spremembe opazili le lastniki dosedanjega modela, pa še to le, če bodo res pozorni. Razlikujeta se tudi hibridna in navadna različica, najbolj očitna razlika pa je v spremenjeni motorni maski, ki jo sestavlja večja količina kroma. Z boka je razlik manj, in sicer so platišča pri hibridu za palec manjša in merijo 15“. Tudi na zadku se ponovi motiv z nosa v obliki večje količine kromiranih vložkov, nekoliko drugačna je še podoba svetil.

Drugačni merilniki, boljši sedeži
Tudi znotraj so razlike res malenkostne, glavno pa predstavlja boljšo oblazinjenje  na sedežih, ki so še vedno postavljeni enoprostorsko visoko, zaradi česar je vstopanje lažje, preglednost pa boljša. Gre celo za enega najbolj preglednih modelov v segmentu.  Razlika med hibridno in "navadno" različico so tudi bolj "ekološki" merilniki, kjer levi, ki ponavadi meri količino vrtljajev, prikazuje delovanje hibridnega pogonskega sklopa. Novost v primerjavi s predhodnikom pa predstavlja tudi CVT menjalnik, ki je na voljo pri vseh razen pri osnovni motorni različici, v povezavi s hibridnim sklopom pa se izkaže kot za zelo enostavnega in prijetnega za uporabo predvsem v mestnem prometu.



Odlika tega modela je še prostornost, ki je med najboljšimi v segmentu, enako velja tudi za prilagodljivost sedežev v drugi vrsti. Tudi prtljažnik je med večjimi v razredu, čeprav hibrid zaradi baterij, ki so skrite v dvojnem dnu, nekoliko izgubi. Prostornina namreč iz zajetnih 399 litrov skopni na še vedno nič kaj sramežljivih 300 litrov. Se pa razlika kljub vsemu le pozna. Nekoliko višja je tudi teža, a se 87 dodatnih kilogramov med vožnjo niti ne opazi.

Glede materialov in ergonomije je jazz še vedno posebnež, kar pa pomeni, da vse ni vedno v najlepšem redu. Navajanje zahtevajo predvsem stikala klimatske naprave, nekoliko pretrda je tudi večina plastike na armaturni plošči. Glede opreme jazz ne ostaja zadaj, saj nudi tudi dodatke, kot so panoramska streha, tempomat in senzor za dež, manjkajo pa predvsem parkirna pomagala in navigacija. Oboje ni na voljo niti proti doplačilu.

Hibridni sklop in CVT lepo sodelujeta
Glede motorizacije je treba zapisati, da si pogonski sklop jazz izposoja pri insightu in CR-Z, kar pomeni, da je 1,3-litrskemu in 65-kilovatnemu bencinarju v pomoč še 10-kilovatni električni, ki pa tudi v idealnih pogojih ne zmore sam poganjati vozila. Elektrika tako le asistira pri pospeševanjih, ko to sistem zazna, pri zaviranju pa sistem start&stop izključi bencinski motor in vključi sistem regeneracije zavorne energije, ki ponovno polni baterije. Sistem je tako nekoliko bolj osnoven kot tisti pri toyotinih hibridih, je pa delovanje enako nemoteče.

Prihranki, ki jih hibridna tehnologija omogoča, so najbolj občutni pri mestni uporabi, saj se takrat elektrika največkrat vključi, pri vožnji po avtocesti pa pomaga le pri naglih pospeševanji ali prehitevanjih. Na testu smo pri mestni vožnji tako porabili tudi manj kot pet litrov goriva, pri vožnji po avtocesti pa se je poraba dvignila tudi čez mejo sedmih litrov. Je pa jazz bolj medel, kar se tiče voznih lastnosti, saj elektro ojačan servovolan daje le malo informacij glede dogajanja pod kolesi, podvozje pa pri hitri vožnji skozi ovinke tudi ni najbolj zmogljivo, saj nos hitro prične siliti ven iz začrtane smeri. Ampak v mestu to ne bi smel biti problem.

Če sklenemo zgodbo, je hibridni jazz več kot zgolj soliden mestni avtomobil, ampak celo prekaša "navadnega" jazza. Se pa zgodba obrne, ko v enačbo vključimo ceno, ki je s slabimi dvajsetimi tisočaki za ta segment kljub vsemu močno previsoka. Je pa res, da je jazz z enakim menjalnikom in opremo pol tretji tisočak cenejši, kar pomeni, da je jazz vedno med dražjimi v razredu. Ker dizel ne bi bil občutno cenejši, je nakup pogojno le upravičen, kljub vsemu pa bi se mi raje odločili za navadnega jazza, tudi brez CVT menjalnika, saj razlika znaša že kar zajetnih štiri tisoč evrov.

Podatki o vozilu: (Honda jazz 1,3 IMA CVT elegance)
Motor: 1.339 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski/električni
Moč: 65 kW (88 KM) pri 5.800 vrtljajih na minuto/10 kW (14 KM) pri 1.500 vrtljajih
Navor: 121 Nm pri 4.500 vrtljajih na minuto/ 78 Nm pri 1.000 vrtljajih
Poraba: 5,2 litra/100 km, 104 gramov CO2
Zmogljivosti: 175 km/h, 12,2 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.900x1.695x 1.525, medosna razdalja 2.495, prtljažnik (v litrih): 300
Cena: 19.490/20.040 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.