Avto
20 ogledov

Dokaz, da proizvajalci zavajajo s porabo

Zavajanje s porabo T&E
Zavajanje. Neodvisni testi dokazujejo, da proizvajalci avtomobilov svoje avtomobile oglašujejo za precej varčnejše, kot so v resnici. Plačajo tudi manj davka.

“Trenutna specifikacija testov in možnost njihovega prilagajanja omogočata proizvajalcem manipuliranje z uradnimi testi, tako da dosegajo nerealno nizke vrednosti porabe in izpustov ogljikovega dioksida (CO2),” ugotavlja poročilo nevladne organizacije Transport & Environment (T&E), ki je vzela pod drobnogled resničnost navedb proizvajalcev, s katerimi kupce prepričujejo o varčnosti svojih avtomobilov.

Avtorji poročila so pri prodajalcih kupili nekaj neimenovanih modelov različnih razredov in jih, tako kot to počnejo proizvajalci, v lastnih laboratorijih testirali v skladu s pravili, ki sicer že dolgo veljajo za zastarela in preveč elastična, saj ne upoštevajo razmer v realnem življenju, kot so vožnja v klanec, z več ljudmi v avtu, priklopljenimi porabniki (infotainment, gretje sedežev ...) in podobno. Pokazalo se je, da so celo med laboratorijskimi rezultati razlike ogromne; v povprečju 23-odstotne. To pomeni, da proizvajalci še za toliko znižajo deklaracije porabe in izpustov na že tako v realnem življenju nedosegljive številke.

Vse bolj lažno varčni

V Nemčiji je bila leta 2001 razlika med deklarirano in dejansko porabo v povprečju sedemodstotna, a je do leta 2011 narasla na že 23 odstotkov. Podobno ugotavljajo v Švici in na Nizozemskem. Greg Archer iz T&E je za Žurnal pojasnil, da proizvajalci očitno vse bolj manipulirajo s podatki, saj je od njih ne nazadnje odvisna davčna obremenitev. Največje razlike so med malimi modeli, čeprav so ti še vedno učinkovitejši od večjih.

V ZDA po prstih, v EU ...

V ZDA so na podlagi njihovih pravil nedavno razkrinkali sestrski znamki Hyundai in Kia, da močno pretiravata z oglaševanimi vrednostmi. Znamki sta se izgovarjali na administrativne napake in številke popravili, a le za ameriški trg.

Evropska komisija je pomanjkljivost testov v ločeni raziskavi ugotovila že sama. A kot so za Žurnal pojasnili v pisarni komisarja za industrijo in podjetništvo Antonia Tajanija, bodo novi testi potrjeni leta 2014, v veljavo pa naj bi stopili šele čez nekaj let zaradi prilagajanja proizvajalcev. Ti si celo želijo, da bi po dosedanjih pravilih lahko testirali vse do leta 2021.

Prihodnji testi bodo precej strožji in bodo upoštevali področja, ki se jim trenutni testi lahko izognejo ali jih manipulirajo. Poenotenje testov, ki bi veljali za ves svet, je tudi tema pogovorov v Združenih narodih.

Ko je enkrat kupljen ...

Ali lahko potrošnik proizvajalca toži zaradi odstopanj v porabi? Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja, da na porabo vplivajo slog vožnje in različni tipi poti. Vseeno so v ZPS že obravnavali primere uveljavljanja stvarne napake zaradi previsoke porabe, a je imel v enem primeru potrošnik celo po pritrditvi sodnega izvedenca težave pri uveljavljanju zahtevka.

Komentarjev 4
  • mph 15:32 04.april 2013.

    Khm, za tiste, ki slučajno tega ne veste, pa ja ne mislite, da tukaj vozijo in vozijo z avtom po razno raznih terenih, vestno beležijo porabo in potem izračunajo famozne cifre? Niti približno. Vsa ta poraba se izračuna tako, da ...prikaži več dajo samo MOTOR na posebno delovno mizo v laboratoriju in potem izvajajo razno razne meritve. Jasno, da ni teorije, da bi v realnem svetu lahko bila poraba taka, kjer so zastoji, ceste so kar so, letni čas vpliva, ....

  • kapuhs 14:15 04.april 2013.

    Lej, pišem kar mi paše, vem za kaj se gre... Meni se tovarniško označena poraba ujema do pol litra na 100 km... tako da, live and let live.

  • Kristijan Chvatal Raco 13:42 04.april 2013.

    Nehej se jajcat za bv. Ene mogoče zanima