Slovenija
246 ogledov

Hrvati iz EU dobili 357 milijonov Takšen most bo otok povezoval s celino.

Most na Pelješac Reševalni pas/Twitter
Evropska komisija bo prihodnji teden končala postopek za sofinanciranje projekta cestne povezave juga Dalmacije, je na današnji seji vlade povedal hrvaški premier Andrej Plenković. Hrvaška bo po njegovih besedah za izgradnjo mosta na polotok Pelješac in pristopnih cest dobila 357 milijonov evrov evropskih kohezijskih sredstev.

Plenković je povedal, da je evropska komisarka za regionalno politiko Corina Cretu hrvaško ministrico Gabrijelo Žalac pozvala, naj 7. junija obišče Bruselj, ker bo do takrat Evropska komisija sklenila postopek za sofinanciranje enega največjih infrastrukturnih projektov na Hrvaškem.

"Iz evropskega proračuna bomo nepovratno dobili 357 milijonov evrov, da bi končali tri faze projekta med letoma 2017 in 2021," je povedal Plenković. Poleg mosta na Pelješac bodo posodobili in zgradili približno 30 kilometrov pristopnih cest in obvoznico pri Stonu blizu stičišča polotoka s celino.

Hrvaška je zaprosila za najvišje možno, 85-odstotno sofinanciranje iz kohezijskih sredstev. Celotni projekt je ocenjen na približno 420 milijonov evrov.

Kot je izpostavil predsednik hrvaške vlade, gre za strateški projekt, ki ni pomemben samo za jug Hrvaške, temveč za celotno državo tudi v kontekstu izpolnjevanje pogojev za uveljavitev schengenskega pravnega reda na vzhodni in južni meji.

Cestna povezava do skrajnjega juga Dalmacije ne bo več potekala preko ozemlja Bosne in Hercegovine, novi objekt pa bo olajšal in pospešil tudi pretok ljudi in blaga na tej poti.

Na hrvaškem ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo pričakujejo, da bodo izvajalca del izbrali do poletja, gradnja mostu pa naj bi se začela jeseni.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 25
  • jozicamurn 15:48 02.junij 2017.

    jakec1575, ne vem če bi se strinjala s tem, da je most cenejši od tunela, še posebej ne v tem primeru, kjer se mora vkopati v morje in biti visok toliko, da pod njem gre celotna križarka (+pogoji morskih tokov, ...prikaži več vetra, material, nosilci), če ne drugega je vsaj vidno, da je nekaj narejeno ne pa da po koncu del na Nemca pade protipožarna zaščita. Šentvid ne odtehta investicije in tolikšnih zapravljenih milijonov v nobenem primeru, saj je tunel Sveti Rok na Hrvaškem (dolg 5.7km) in mislim da je cena okoli 20mio eur na kilometer za primerjavo.

  • jakec1575 08:04 02.junij 2017.

    Prav tako ne more biti presednik vlade obramboslovec.ima nekaj vec logisticnih izkusenj, vendar ne razume gospodarstva, Sploh če je ze vse zivljenje po diplomi ali v novinarstvu ali pa v politiki.

  • jakec1575 08:02 02.junij 2017.

    Tako je. prepozni smo 10 let. kto z marsicem v Sloveniji, kjer prof. na faksih sluzijo z analizami za projekte. Raznorazne. Pri nas vsaka vlada dela analize.:) Potem pride 3 volilno leto, ko se nic vec ne sme delati, ce ...prikaži več hoces zmagati na volitvah, razen novih obcinskih asfaltov. To ljudi najbolj razveseli. novi črn vaški ali mestni asfalt. Sistemske resitve, ki bi to državo spravile na visji nivo pa stoijo že 20 let.Za sistemske resitve moras imeti moda, videti big picture, razumeti celotno sliko z vsemi variablami. Za to rabis inteligentne ljudi, ki so raje v Cernu ali kje drugje. orpostite, ampak pravnik na celu vlade, pac ne more biti vizionar in clovek z gospodarskimi izkusnjami.