• Ned 0 do 11 °C
  • Pon 2 do 12 °C
  • Tor 5 do 13 °C
več na vreme.net

Mehanik leta: Turbopolnilniki

1 komentar

Najpogostejši znaki okvare turbopolnilnika

Danes v prodajnih salonih vse težje najdemo avtomobile, katerih motorji niso opremljeni s turbinskimi polnilniki. A ta tehnološka pridobitev lahko prinaša tudi neprijetne zaplete.

Tomi Lajner / Ljubljana

 

Znakov, ki opozarjajo na okvaro turbinskega polnilnika ne smemo spregledati, saj lahko nedolžna okvara prinese ogromno škodo tudi na preostalih komponentah motorja.

  •  

    Servisni specialist Jani Trček opozarja, da je za dolgo življenje turbopolnilnika najpomembnejše redno servisiranje motorja (menjava zračnega filtra, filtra olja in motornega olja). "Turbopolnilnik je najbolj ranljivi del motorja in je največkrat prva žrtev slabo vzdrževanega motorja", še dodaja in svetuje, da lahko marsikaj dobrega naredimo že s premišljeno vožnjo, ki ne sme vključevati priganjanja takoj po zagonu motorja, ko je ta še hladen, prav tako pa je škodljivo, če motorju po priganjanju ne namenimo minute mirnejše vožnje, da se ima ta čas ohladiti.

Pozitivnih učinkov uporabe prisiljenega polnjenja je ogromno, saj to omogoča večjo moč in manjšo porabo ter posledično čistejši izpuh. Vseeno pa gre za zelo zapleteno in občutljivo komponento, ki ima vse bolj pogosto spremenljivo geometrijo lopatic in elektronsko krmiljenje

Izjemno natančna izdelava in dejstvo, da se turbina vrsti s hitrostjo do 250.000 vrtljajev v minuti pa pomeni, da je kakršnakoli poškodba ali druga napaka hitro pogubna. Razlogov za okvaro je veliko, od pomanjkljivega mazanja ali prevrtenega polnilnika, do fizične poškodbe. Vzrok za to pa je lahko v izrabi ali pa v nepravilnem ravnanju voznika. Sicer pa se težave turbopolnilnika med vožnjo pokažejo na različne načine. Tu je nekaj najbolj pogostih opozoril, da je treba obiskati servis.

Nepričakovana izguba moči

Najbolj očiten znak, ki kaže na to, da je s turbino nekaj narobe, je izguba moči. V tem primeru motor še vedno deluje, a ni več tako poskočen, kot smo ga vajeni. Prvi znak pešanja je treba vzeti zelo resno, saj se lahko ignoriranje opozoril kasneje maščuje z resnejšo okvaro.

Slišite glasno zavijanje?

 
Če ob pospeševanje izpod motornega pokrova slišite glasno zavijanje ali žvižganje, ki ga sicer do takrat niste opazili, je prav mogoče, da se turbopolnilnik počasi poslavlja. Vzrokov za žvižganje je lahko veliko, najbolj pogosto pa gre za puščanje zraka ali plinov nekje v sistemu. Specialist za turbopolnilnike Jani Trček iz podjetja Beja pravi: "Ko slišimo glasno žvižganje, je v 90 odstotkih za rešitev turbopolnilnika že prepozno, zato je ključno, da se na servisu zglasite ob prvem znaku težav."

Pazite se modrega ali sivega dima

Če se iz izpušne cevi vali modrikast ali siv dim, je to največje zagotovilo, da je nekaj narobe s turbopolnilnikom. Za dim je odgovorno zažgano olje, ki zaradi počenega ohišja turbine ali pa poškodovanega tesnila prihaja v izpušni sistem. Preverjanje barve dima iz izpuha je tudi dober test ob nakupu rabljenega avtomobila s turbo motorjem.

Bodite pozorni na sporočila avtomobila

Večina sodobnih avtomobilov ima vgrajenih dovolj opozorilnih sistemov, da težava s turbopolnilnikom ne more ostati neopažena. Največkrat se na armaturni plošči prižge lučka, ki opozarja na okvaro motorja, a ta lahko pomeni katerokoli marsikaj. Vseeno je to dovolj velik razlog, da avtomobil takoj odpeljete na servis. Tisti, ki delovanje svojega avtomobila bolje poznajo, pa bodo kot opozorilo zaznali tudi morebitni kazalec tlaka turbine. Če se slednji ne premika tako kot se je, ko je bil avtomobil nov, je s turbino zagotovo nekaj narobe.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentar (1)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima