Avto
294 ogledov

Dizel iz opel insignie prilagodili za uporabo na čolnih

Izvenkrmni motor OXE Opel
Pri Oplu so v sodelovanju s švedsko podjetje Cimco Marine AB predstavili prvi 2,0-litrski dizelski motor v razredu izvenkrmnih motorjev z 147 kilovatov moči (200 KM).

Oplov dizelski motor so prilagodili specialisti za navtiko, Cimco Marine AB. Ooimenovali so ga OXE, kar v švedščini pomeni vol. Izvenkrmni motor temelji na Oplovem 2,0-litrskem dizelskem motorju, ki ga izdelujejo v tovarni v Kaiserslauternu, in običajno poganja modele cascada, insignia in zafira. Pomorska različica štirivaljnega motorja razvije 147 kilovatov (200 KM) pri 4100 vrtljajih v minuti in največji navor 400 Nm pri 2500 vrtljajih v minuti.

“S prodajo komponent vstopamo na majhen, a pomemben segment trga. Z dobavo tega motorja podjetju Cimco Marine AB smo dodatno izkoristili kapacitete naše proizvodnje motorjev v Kaiserslauternu,” je povedal Alex Thielemans, vodja prodaje komponent pri Oplu.

Na večji servis vsakih 2000 ur

Pri pomorski uporabi zahteva motor vzdrževanje samo na 200 ur, večja dela pa so potrebna po 2000 urah uporabe. Motorji za plovila so zelo obremenjeni, saj morajo večino časa delovati s polnim plinom. Pri tem dizelski motor s turbopolnilnikom porabi 43 litrov na uro – kar je 42 odstotkov manj od primerljivega sodobnega dvotaktnega izvenkrmnega motorja (poraba 73 litrov).

Izvenkrmni motor OXE | Avtor: Opel Opel
Obenem znatno zmanjša obremenitve okolja s hrupom. Dizelski motor po zagotovilih Opla poveča doseg hitrih plovil za globokomorski ribolov, reševalne akcije ali uporabo v ribogojnicah v obalnih vodah. Enega prvih dobavljenih motorjev OXE trenutno uporabljajo v škotski ribogojnici lososov. Naslednja prednost dizelskih motorjev je nizka vnetljivost goriva. Nekatera pristanišča so zaradi tveganja požarov celo prepovedala privez plovil z bencinskimi izvenkrmnimi motorji – ta prepoved ne velja za motor OXE.

Pri iskanju ustreznega pogona so v podjetju Cimco Marine AB testirali več dizelskih motorjev osebnih avtomobilov. Štirivaljni Oplov motor se je izkazal s svojo robustnostjo. Intenzivno testiranje je potekalo kar tri leta, zaključili pa so ga konec leta 2015. “Motor smo preverjali več leta in prepričal nas je s svojo robustnostjo in trpežnostjo,” je poudaril Christer Flodman, tehnični direktor podjetja Cimco.

Cimco je prilagodil tudi vrstni štirivaljni motor za uporabo na razburkanem morju. Motor je zdaj opremljen s sistemom suhega korita, ki zagotavlja oskrbo z oljem v vseh pogojih. Patentirana enota z jermenom prek pogonskega sklopa prenaša moč motorja ladijskemu vijaku, ki mora biti kos visokemu navoru turbodizelskega motorja. Ta pogon krmarju omogoča tudi zelo počasno vožnjo, ki je bistvena pri iskanju in reševanju, dvotaktni izvenkrmni motorji z nizkim navorom pa je trenutno ne morejo zagotoviti. Prav tako pomembno je hlajenje z zaprtim tokokrogom hladilnega sredstva, ki pomeni prednost v zaledenelih vodah ali pri obilici vodne vegetacije.

Komentarjev 1