Popotnik
35786 ogledov

Natakar v Šibeniku: "Na to ne pristanem!"

1/9
S. H. H.
Hodim po ozkih ulicah Šibenika, senčne so in hladne, ko pridem do manjšega trga, obsijanega s soncem.

Na trgcu lično urejen lokal, z nekaj mizami tudi na vrhu ozkega stopnišča, vprašam, ali sprejemajo kartice, gotovine nimam. "Ne sprejemamo, ampak kar sedite, kaj boste?" mi pravi natakar, kasneje se izkaže, da tudi lastnik lokala. Malo mi je neprijetno in pravim: "Kapučino bi, pridem jutri nazaj in plačam!"

| Avtor: S. H. H. S. H. H.
Grejem se na sončku, srkam kapučino in razmišljam, kako si bom ta dogodek za vedno zapomnila. Tako kot neprijaznost, ko smo na počitnicah, si zapomnimo tudi prijaznost. In jo cenimo.

Svečana podelitev nagrad

V Šibeniku sem na študijskem izletu, ki je pravzaprav nagrada za novinarje, ki smo bili izbrani za nagrado Zlata penkala. Nagrado Zlato penkalo, ki ga podeljujeta Hrvaška turistična skupnost in hrvaško ministrtstvo za turizem, sem prejela za serijo reportaž s Camina Krk. Preberete jih lahko tukaj. Gostoljubja in prijaznosti je na tej študijski poti obilo.

| Avtor: S. H. H. S. H. H.

Mesto, ki so ga rešile ženske

Turistov je sredi aprila že precej, veliko jih pritegne zgodovina Šibenika in veliko jih najame vodiče. Tudi nas skozi mesto prvi večer pelje vodička. Vodenja zdaj niso več suhoparna, ampak gre za story telling, vodenje skozi mesto skozi njegove zgodbe. Vodička Antonija nas šarmira z zgodbami, legendami o ženskah, ki so zvito rešile Šibenik pred napadi Turkov pa o posebnem šibeniškem humorju in bogati zgodovinski in kulturni dediščini.

| Avtor: CNTB, Igor Tomljenović CNTB, Igor Tomljenović

Prvo mesto z električno razsvetljavo

Šibenik je najstarejše hrvaško obalno mesto na Jadranu, z največjim starim jedrom. Je tudi prvo mesto na svetu, ki je po zaslugi Nikole Tesla in reke Krke, kjer je zgrajena hidroelektrarna, dobilo mestno električno razsvetljavo.

Sončni zahod na trdnjavi

Slikovito srednjeveško mesto je obkroženo s štirimi trdnjavami, s katerih so na strateških položajih branili mesto pred vdori Turkov. Najstarejša, zgrajena v 11. stoletju, je trdnjava sv. Mihovila. Osrednji prostor so preuredili v amfiteater, kjer potekajo številni koncerti in festivali. Trdnjava sv. Nikole na vhodu v kanal sv. Ante je dostopna le po morju. Na trdrnjavi Barone, ki  je bila zgrajena leta 1646, je potekala svečana podelitev nagrad. Z njenega obzidja se razpre pogled na celotno mesto, zaliv in otočja v ozadju, celo Kornate! Mi smo bili deležni še čudovitega sončnega zahoda.

| Avtor: CNTB, Igor Tomljenović CNTB, Igor Tomljenović

Nacionalni park Krka je razglašen za spomenik UNESCA. Tukaj poteka naš naslednji dan. Najprej se odpeljemo do samostana Krka v spodnjem delu reke. Samostan Krka je duhovno središče pravoslavnih vernikov, ki ga prvič omenjajo leta 1402.

Za samostanskim obzidjem

Ogledamo si slikovito cerkev, dvorišče z apnenčasto fontano, nato pa se odpravimo v jedilnico samostana, kjer občudujem slikovitost, a hkrati skromnost prostora. Iz jedilnice se spustimo v v starorimske katakombe, ki so pod cerkvico in so odprte za obiskovalce.

| Avtor: S. H. H. S. H. H.

Sledi pogostitev, kjer seveda ne manjka žgane pijače. Dan prej sem poskusila rožičevo žganje, všeč mi je bilo, tako zelo polnega okusa. Danes je na vrsti višnjev liker, marsikje ponudijo kupljenega in je prav tako dober, a ta, ki so ga naredili patri v tem samostanu, je vrhunski.

V središču Šibenika je najboljša restavracija na Hrvaškem – Pelegrini, ki se ponaša z Michelinovo zvezdico. V okolici Šibenika so številni kmečki turizmi z doma pridelano hrano. Navdušuje olivno olje, mesojedce pa Drniški pršut.

Naslednja priložnost za okušanje žganih pijač je bila ob naslednji pogostitvi in nato spet v samostanu Visovac. "12 zelišč je v njem, nabiram jih v okolici," mi pove pater, ki žganje pripravlja.

Čudovita Krka

Reka Krka, ki izvira pri Kninu, je v svojem 75 km dolgem kanjonu ustvarila vrsto mogočnih, čudovitih slapov. Zaradi tega moramo, da pridemo iz spodnjega toka reke v zgornji, menjati tri ladjice. A s tem nimamo težav, pot namreč poteka po mističnem širokem kanjonu.

| Avtor: CNTB, Igor Tomljenović CNTB, Igor Tomljenović

Otok Visovac je dolg le 200 metrov in širok 150 metrov, na njem stojita frančiškanski samostan in cerkev. Ko se z ladjico približujemo otočku, me fascinirajo visoka drevesa, ki obkrožajo otoček.

Čudovit park urejajo frančiškani, ki tukaj živijo že od 15. stoletja. Na otoku domujejo tudi številne živali, med njimi želve in čudoviti pavi. Zakladnica frančiškanskega samostana hrani številna dragocena dela, med njimi najmanjšo knjigo na svetu z molitvijo Oče naš v sedmih jezikih. Njene dimenzije so 3,5 x 3,5 milimetra.

Z ladjice si ogledamo Roški slap, nato pa nadaljujemo proti Skradinskem buku, ki je naravno nastali bazen s  sedemnajstimi visokimi slapovi.

Kopanje prepovedano

Med mojim prvim obiskom, leta nazaj, smo se tukaj kopali, zdaj je to zaradi varnosti prepovedano, so pa ob slapovih čez reko zgrajeni mostički, zato si je slapove mogoče ogledati z vseh koncev. Slapovi, brzice, vodne zavese in jezera, ki jih reka tvori v kraškem svetu pred izlivom v morje, so ena najbolj obiskanih turističnih destinacij na Hrvaškem. V parku se meša slana in sladka voda, zato tu živijo tako morske kot sladkovodne ribe.

Naslednje jutro se spet odpravim v mesto, šibeniška katedrala sv. Jakoba je prava arhitekturna mojstrovina. Dan prej sem jo srečala v dežju, zdaj nanjo sije sonce. Za gradnjo katedrale so potrebovali več 100 let. Grajena je v celoti iz kamna, brez veziv in lesa. Gotsko-renesančna lepotica ima 32-metrsko kupolo in velja za največjo cerkev na svetu.

| Avtor: CNTB, Igor Tomljenović CNTB, Igor Tomljenović

Nekaj časa se zgubljam po uličicah Šibenika, da najdem tisti trgec z "mojim" lokalom.

| Avtor: S. H. H. S. H. H.

Sedem na isto mesto in tokrat naročim limonado, ko pa ob plačilu pravim, da sem dolžna še za kavo od prejšnjega dne, me lastnik spet preseneti. "Na to ne pristanem," pravi. "Ta kava je bila na račun lokala in pri tem vztrajam."

sergeja.hadner@styria-media.si

Komentarjev 18
  • esterx 14:54 09.maj 2023.

Največja cerkev na svetu v Šibeniku... hihihi...

• Kondor 11:44 07.maj 2023.

Do kraja butasto, da nekdo gre brez drobiža za kavo po mestu.

• andrej084 11:06 07.maj 2023.

Plačan članek, reklama v obliki zgodbe... drugace pa, što južnije, to tužnije...