• Sre 17 do 28 °C
  • Čet 19 do 24 °C
  • Pet 18 do 24 °C
več na vreme.net

Mednarodna predstavitev: Seat Ibiza

0 komentarjev

Seatova ibiza v 5. generaciji prostorsko in tehnično prerasla svoj razred

33 let, pet generacij in 5,4 milijona proizvedenih primerkov – to so številke, ki govorijo, zakaj je ibiza za Seat eden najpomembnejših modelov. Junija k nam prihaja povsem nova generacija, ki je prvi model skupine VW, narejen na novi prilagodljivi platformi za mala kompaktna vozila. Zaradi nove arhitekture je lažja in bolj učinkovita, vgrajene ima tehnologije iz višjih segmentov. Vstopna cena bo 12.500 evrov oziroma tisočaka manj v primeru financiranja.

Gregor Prebil / Ljubljana

Ibiza tudi v peti generaciji ohranja bistvo začetnice, ki smo jo prvič spoznali leta 1984. To pomeni, da ima samosvoj, športen dizajn, ki je všeč mladim in mladim po srcu, nadpovprečno prostornost v kabini in prtljažniku, tehnično dodelanost, dinamične vozne lastnosti.

Španci so tudi na predstavitvi radi poudarili, da je Seat znamka pri kateri dobite veliko za vloženi denar, s čimer nameravajo konkurirati tudi VW polu, s katerim si deli arhitekturo in bo imel vgrajen še kakšen tehničen dodatek več.

V 33 letih so v Španiji izdelali že 5,4 milijona ibiz, zanimivo pa je, da jih je na cestah še vedno več kot tri milijone. Nova ibiza je po leonu in prvemu suvu ateci, tretji model nove generacije Seatovih vozil, s katerimi so pri španski znamki, ki sodi v koncern Volkswagen, lani dosegli rekordne prodajne rezultate. Ustvarili so za 8,6 milijarde evrov prometa in rekorder dobiček v višini 143 milijonov evrov. Leta 2016 so prodali rekordnih 408.700 vozil, že letos pa si obetajo prav zaradi ibize in kasneje malega SUV arone, ki bo narejen prav na osnovi ibize, nadaljnjo rast. 

Seatu uspelo to, kar drugim še ni

Volkswagnova španska dimenzija je vroča žemljica v avtomobilski industriji, ki ji je uspelo to, kar si želijo vse avtomobilske znamke na trgu – da bi njihove avtomobile kupovali mlajši. Pri Seatu trdijo, da je povprečna starost kupca ibize 40 let, kar je desetletje manj, kot je povprečje v B kompaktnemu razredu.

Osnovni bencinski motor je litrski atmosferski trivaljnik z močjo 55 kW (75 KM). Bencinski tlačno polnjeni litrski trivaljnik TSI je na voljo v različicah s 70 in 85 kilovati (95 in 115 KM), v drugi polovici leta sledi 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik TSI, ki zmore 110 kilovatov (150 KM). 1,6-litrski TDI je na voljo v različicah z 59, 70 in 85 kilovati (80, 95 in 115 KM).  

Eden od vzrokov je oblika. Ta v primeru pete ibize predstavlja evolucijo, kar je recept koncerna VW, ki deluje že vrsto generacij pri golfu ali polu. Ibiza je z žarometi, ki lahko svetijo v polni led svetlobi, že na prvi pogled sorodna leonu in drugim družinskim modelom, s čimer poudarjajo športnost. To so nadgradili s kratkimi previsi in značilnimi bočnimi vzdolžnimi linijami. Samosvoje so majhne led luči na zadku, športno podobo zaključujejo nabite obline odbijačev.

Nova generacija ibize je prva v koncernu VW narejena na platformi za kompaktne modele MQB A0, na kateri bodo izdelovali tudi pola (kasneje še audija A1 in škodo fabio).

Prav zaradi nove arhitekture so lahko uporabili lažje in bolj čvrste materiale, hkrati so na manjši razdalji (v primerjavi s predhodnico se je skrčila za dva milimetra) naredili prostorsko večji avtomobil. Medosje so razširili za skoraj deset centimetrov, za 8,7 centimetrov so ga razširili, prtljažnik z dvojnim dnom in nizkim nakladalnim robom ponuja že družinskih 355 litrov prostora (+63 litrov), kar je le še 25 litrov manj kot pri leonu in se uvršča v večji C avtomobilski razred. 
Vstop v potovalno kabino kaže konkretne spremembe – na boljše. Občutki so boljši tako ob odpiranju vrat ali zapiranju prtljažnika, že po posluhu lahko razberemo, da je sestavljena bolj kakovostno. Nisem imel občutka, da bi sedel v avtomobilu nižjega cenovnega razreda. Pod prsti se občutijo boljši materiali, a je plastika na armaturni plošči še vedno trša, kot bi si želeli. Je pa vse sestavljeno dobro in kakovostno. 

 

 
Sedim v leonu?

Nova ibiza zaradi širine ponuja občutek sedenja v vozilu VW koncerna višjega segmenta, tudi sami sedeži so širši in bolj udobni, zadaj je prostora za rame in kolena konkretno več kot kot do zdaj. Izboljšana je tudi ergonomija. Vodja Seatovega oblikovalskega oddelka nam je razložil, da so se po vzorcu pogleda na horizont, ko sedimo na plaži ob morju, odločili za vodoravno razporeditev večpredstavnostne naprave in stikal. Vse je zelo pregledno, osrednji del vozila je orientiran proti vozniku. Za volanom so za zdaj še klasični merilniki, ki pa bodo z modelskim leto 2018 že na voljo v digitalni izvedbi. Povsem nov je 8-palčni zaslon na dotik, ki je del večopravilne naprave Full link in izboljšuje povezljivost v vozilu, kar je pogoj predvsem mladih in tehnološko izobraženih kupcev vozil.

Večpredstavnostni sistem omogoča tri sisteme v enem apple carplay, android auto in mirror link. To pomeni enostavno preslikavo podatkov mobilnega telefona na zaslon avtomobila, s tem pa dostop do glasbenih datotek, imenika … Zaslon je po preizkušenem zelo odziven, pregleden, enostaven za uporabo, podpira satelitsko navigacijo in prikazuje zelo jasno sliko visoko resolucijske kamere za pomoč pri vzvratni vožnji (glede na preizkušeno ena najboljših v razredu) ter grafično tudi oddaljenost od predmetov okoli vozila. Pod zaslonom na dotik je odlagališče za brezžično polnjenje telefona. 

V ibizi s pritiskom na gum prilagajamo profilvožnje, od bolj ekonomičnega, do športnega in udobnega.  

Tehnično nadpovprečna

Nova arhitektura je omogočila vgradnjo tehnologij, ki jih poznamo iz golfa. S pomočjo radarja v motorni maski in kamere na vetrobranskem steklu smo na prvi vožnji po Barceloni in njeni okolici preizkusili nekatere podporne sisteme. Prilagodljivi radarski tempomat aktiviramo z obvolansko ročico in sam prilagaja razdaljo do avtomobilov spredaj. V kombinacij s funkcijo stop&go in samodejnim dvosklopčnim menjalnikom DSG sam v gneči zaustavi vozilo in tudi spelje z mesta. Sistem front assist ne prepoznava samo drugih vozil, ampak tudi pešce in samodejno zavira, prvič so v ibizi tudi sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, sistem za odklepanje in zaklepanje vozila brez ključa, pri čemer gumb za zagon, zanimivo, ponazarja utrip srca.

Nova arhitektura omogoča, da bi imela nova ibiza tudi ostale sisteme, ko sta na primer sistem za opozarjanje in ohranjanje vozila na voznem pasu, v primeru, da brez smernega kazalca zapeljemo na nasprotni vozni pas, ali sistem za opozarjanja na vozila v mrtvem kotu, a tega ibiza nima. Španci so nam poudarili, da to vsekakor drži, a, da se bo vozilo prodajalo nadaljnjih šest do sedem let in ga bodo sproti osveževali in tehnično dopolnjevali. Odkrito priznavajo, da premišljene in pretehtane odločitve vplivajo tudi na končno ceno vozila – ibiza mora biti po njihovem besedah ponujati največ, kar kupec za vloženi denar dobi.

Ergonomija je odlična, vodoravna postavitev stikal in gumbov je pregledna, želeli bi si še mehkejše plastike na armaturni plošči.  

Prilagajanje voznikovega profila

Pomembna novost, vezana na vozno dinamiko je nastavitev voznikovega profila (Drive Profil). S pritiskom na stikali na konzoli med sedežema lahko voznik izbira med načini eco, sport in normal, četrta možnost so individualne nastavitve. S tem vplivamo na nastavitve volana (trdota, odzivnost) in odzivnost stopalke za plin, delovanje klimatske naprave, menjalnika in motorja, odvisno, ali si želimo bolj neposredno, ležerno ali ekonomično vožnjo. Po preizkušenem velikih razlik med programi na cesti nismo občutili, res pa je, da smo preizkusili najbolj športno izvedenko FR (na izbiro so še tri opreme reference, style in Xcellence), ki ima že standardno utrjeno športno podvozje, ki je za dodaten poldrugi centimeter približano k tlom. Ta prinaša izrazitejše športne oblikovne elemente, kot so spojlerji, difuzor, dve izpušni cevi, posebna platišča … 

Tudi 1,5-litrski bencinski štirivaljnik 

Kupci bodo lahko izbirali med petimi bencinskimi in tremi dizelskimi turbo motorji, z močjo od 48 kilovatov (65 KM) do 110 kilovatov (150 KM), popolna novost je 1,5-litrski štirivaljni TSI motor s 110 kilovatov moči (150 KM), ki k nam prihaja v drugi polovici leta. Sploh prvič je na voljo tudi različica na naravni zemeljski plin CNG. V kombinaciji s šibkejšimi motorji je na voljo petstopenjski ročni menjalnik, pri preostalih šeststopenjski, novost je sedemstopenjski dvosklopčni DSG menjalnik.

Ena od odlik ibize je prostornost, v kabini in prtljažniku, ki je že skoraj tako velik kot v leonu.  

Prvi vtisi

Na prvi vožnji smo v kombinaciji z opremo FR preizkusili 1,0-litrski trivaljni TSI motor s 85 kilovatov moči (110 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki bo med najbolj iskanimi motorji na našem trgu. 115 konjski turbo motor ima tipičen zvok trivaljnika, ki smo ga spoznali že v številnih drugih modelih koncerna VW. Morda vsi niso navdušeni nad zvokom trivaljnikov, vendar pa gre v primerjavi z dizelskimi motorji za izredno uglajenega, tudi pri avtocestni vožnji po zaslugi šestih stopenj ročnega menjalnika ne upeha in ni glasen, hkrati pa s porabo dobrih šestih litrov ob dinamični vožnji po španskih avtocestah, podeželju in mestu pravšen za tak tip avtomobila. 

Standardna so 17-palčna kolesa, ki so potisnjena na sam rob karoserije. Kompaktne zunanje mere ob odzivnem volanu, ki bi lahko bil še bolj neposreden, in športnem podvozju FR, ki pa ni pretrdo in neudobno, je ibiza zelo dinamičen avtomobil. Ročni menjalnik je zelo natančen, v kombinaciji s prilagodljivim tempomatom pa je ibiza zelo enostaven avto za vožnjo. Tudi vsi sistemi, ki smo jih preizkusili delujejo na ravni golfa – kamera za vzvratno vožnjo, parkirni senzorji.

Zaradi nove platforme je ibiza kljub večjim gabaritom lažja in bolj toga. Na prvi vožnji po cestah v Barceloni in njeni okolici smo se prepričali v izboljšane vozne lastnosti.  

Seat ibiza pod črto

Ibiza nastopa v najbolj tekmovalnem segmentu pri nas, kjer se kar gnetejo novosti – citroën C3, kia rio, prihaja nova fiesta, polo, nissan micra … 

Prednost ibize je, da je z zunanjimi gabariti ostala na ravni tekmecev, a jih je prehitela prostorsko. Voznik in potniki se nikakor ne bodo počutili kot v budget avtomobilih, saj je tehnološko kos vozilom višjega razreda. Seat še naprej ohranja tisto, kar smo pred časom že ugotovili na primerjalnem testu družinskih karavanov – da ponuja veliko za vloženi denar.

Ibiza k nam prihaja meseca junija, osnovna bencinska izvedenka bo stala 12.500 evrov, s ponudbo financiranja tisočaka manj.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima