Slovenija
9397 ogledov

Ta darila letos Slovenci najpogosteje iščemo in kupujemo

denarnica evro bankovci Profimedia
Zanimanje za spletne nakupe letos je nižje kot lani. Kupci so za darila pripravljeni porabiti približno toliko denarja kot lani.

V zadnjem tednu so na Ceneje.si v primerjavi s tednom prej zaznali dvig povpraševanja v kategorijah skodelic (181 %), denarnic (80 %), fotoaparatov (52 %), smučarskih čevljev (68 %), slušalk za mobilne telefone (37 %), božične razsvetljave (35 %), električnih zobnih ščetk (35 %), smuči (33 %) in multipraktikov (26 %).

"O povpraševanju v zadnjem mesecu ali dveh nam veliko pove tudi analiza letošnjega črnega petka. Na nivoju vseh držav skupine Heureka smo namreč zabeležili nižje zanimanje za spletne nakupe kot v letu 2022. Vedenje potrošnikov je bilo celo leto zaznamovano z inflacijo in ekonomsko krizo, na razvitih trgih pa se ta negativen vpliv odraža v celotni ekonomiji, tudi v e-trgovini," pojasnjuje izvršni direktor Ceneje.si David Čreslovnik. "V letu 2022 smo imeli tako v času črnega petka v Sloveniji 20 % višje letno zanimanje za spletne nakupe, letos pa je, v primerjavi z lanskim letom, to padlo za 10 %. Tudi na Hrvaškem smo letos beležili 6 % nižje zanimanje potrošnikov za spletne nakupe glede na lansko leto, ko je bila rast več kot 22 %."

Precej običajnim nakupom zimske športne opreme in klasičnih novoletnih daril so se letos pridružili tudi izdelki nižje vrednosti, kar pripisujejo obdarovanjem t. i. skritih Božičkov. 

Obdobje črnega petka se je v zadnjih dveh letih z enega dne raztegnilo na skoraj mesec dni. To obdobje so spremljale intenzivne marketinške in prodajne aktivnosti. "Letos je to obdobje enako lanskemu, kar verjetno pomeni, da smo zadeli na nekakšno mejo nakupnih zmožnosti. Hkrati so bili letos vložki v samo oglaševanje nekaj nižji, kajti trgovine se precej bolj kot lani ukvarjajo s presežnimi zalogami, ki se odražajo v večjih popustih," pravi Čreslovnik.

V času črnega petka je med spletnimi kupci po podatkih Ceneje.si bilo največ zanimanja za televizorje, pri katerih je zanimanje zraslo za 92 % glede na teden prej, za pokončne sesalnike (+ 98 %) in monitorje (+ 83 %). Priljubljeni so bili tudi sušilni stroji (+ 58 %), hladilniki z zamrzovalnikom (+ 59 %), pralni stroji (+ 42 %), telefoni (+ 22 %) ter celoletne (+ 30 %) in zimske gume (+ 17 %). 

Huawei, slušalke | Avtor: Huawei Huawei

Večina za darila namenila toliko kot lani

V božični anketi, ki so jo na Ceneje.si letos izvedli drugič, je sodelovalo več kot 2000 uporabnikov platforme. "Več kot pol vprašanih je odgovorilo, da načrtujejo, da bodo letos za darila porabili približno toliko denarja kot lani – 30 % jih želi porabiti med 41 in 120 evri, 29 % pa med 120 in 200 evri. Kar 18 % vprašanih pa namerava za nakupe daril porabiti med 200 in 400 evri," rezultate ankete predstavi Čreslovnik. "Največji delež slovenskih potrošnikov (41 %) bo v povprečju obdaroval 5 ali 6 oseb, nekoliko manj (33 %) od 1 do 4 osebe, le 6 % potrošnikov pa se bo odločilo za obdarovanje več kot 20 oseb."

Rezultati ankete so pokazali tudi, da se je skoraj četrtina (24,78 %) anketiranih odločila kupiti večino daril prek spleta, 28,76 % anketirancev se je odločilo polovico daril kupiti v spletnih, polovico pa v fizičnih trgovinah. Kar 7,55 % potrošnikov pa se je odločilo za nakup daril izključno prek spleta. 

Anketirance so vprašali, kaj najbolj vpliva na izbiro darila. 42 % anketirancev je kot najpomembnejši dejavnik navedlo ceno, 40 % anketirancev pa kvaliteto in trajnost izdelka.

Televizija, tv | Avtor: Profimedia Profimedia

Veliko povpraševanje po televizorjih

"Povpraševanje Slovencev in Slovenk v letošnjem prazničnem decembru bi lahko v grobem razdelili v tri skupine. V prvi so mobilni telefoni, računalniki in gaming oprema, v drugi skupini so televizije in sistemi za hišni kino, v tretji pa manjši artikli, kot so izdelki za osebno nego, slušalke, kuhinjski roboti, mešalniki in drugi mali gospodinjski aparati," povpraševanje opišejo v družbi Big Bang.

"Letos izstopa predvsem veliko zanimanje za televizorje, kar je v pomembni meri povezano tudi z uvrstitvijo slovenske reprezentance na evropsko prvenstvo, olimpijskimi igrami in drugimi večjimi športnimi dogodki, ki nas čakajo v letu 2024. Pozitivno je presenetil tudi segment bele tehnike. Kot opažamo, so namreč družine ta čas v večji meri izkoristile za zamenjavo svojih starih naprav s tehnološko naprednejšimi in energetsko varčnejšimi. Klasične pečice tako zamenjujejo pečice s pirolizo, steklokeramične plošče indukcijske plošče, klasične sušilne stroje pa sušilni stroji z vgrajeno toplotno črpalko," pravijo o spremenjenih navadah kupcev.

Povprečni zneski za darila so zelo različni: "Pri osebnih darilih se zneski običajno gibljejo med 40 in 200 evri, medtem ko se je letos veliko družin odločilo za nakup večjih izdelkov (TV, bela tehnika, računalniki ipd.) za svoj dom, pri čemer so nakupe razdelile na večje število obrokov."

V družbi Big Bang v primerjavi z lanskim letom pozitivno izstopa predvsem prodaja televizorjev in naprednejših gospodinjskih aparatov, nad povprečjem pa je tudi zanimanje za računalnike in računalniško opremo.

Spletno nakupovanje, spletna trgovina, nakup, darila, darilo, prazniki | Avtor: Profimedia Profimedia

Prek spleta kupili več letalskih kart in vstopnic

Najnovejša raziskava Masterindex o plačilnih trendih in navadah Slovencev je pokazala, da se večini Slovencev (85 %) spletno nakupovanje zdi varno. Po priljubljenosti prevladujejo slovenske spletne trgovine, v katerih pogosto nakupuje 40 % vprašanih, na tujih spletnih mestih pa pogosto nakupuje le 21 % vprašanih. Več kot polovica kupcev (56 %) svoje spletne nakupe v slovenskih spletnih trgovinah poravna s plačilnimi karticami. 

V primerjavi z letom 2022 smo Slovenci na spletu kupili več letalskih kart, turističnih nastanitev in vstopnic (29 %) ter vstopnic za kulturne dogodke (27 %). Največ sicer ljudje prek spleta še vedno kupujejo modne izdelke (58 %), sledijo jim gospodinjski izdelki (38 %) in elektronika (36 %). 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.