Slovenija
116 ogledov

Zavorna pot vlaka od 400 m naprej

Nezavarovani železniški prehod v Pijavicah bi bil lahko usoden za predsednika GZ Žurnal24 main
V zadnjih šestnajstih letih se je na prehodih čez železniško progo zgodilo 646 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 147 ljudi, kar v povprečju znaša devet na leto. Samo lani jih je umrlo 10. Pred prehodom moramo ustaviti in se prepričati, da ga lahko varno prečkamo.

"Lani se je na nivojskih prehodih zgodilo 16 nesreč, kar je kar pet več kot leta 2009. V teh nesrečah je leta 2009 umrlo sedem ljudi, v 2010 pa 10 ljudi," je za zurnal24.si povedala Lidija Vičar z Javne agencije za železniški promet RS (AŽP).

Nesreč je iz leto v leto več. Vozniki pa včasih tudi precenijo signalizacijo. Zavedati se moramo, "da je v normalnem delovanju signalno-varnostne naprave minimalni čas od trenutka, ko se zapornice zaprejo, do prihoda vlaka šest sekund, maksimalni čas pa je lahko pet minut," pravi Vičarjeva. Seveda pa na to vplivajo različni dejavniki, med njimi tudi oddaljenost od prometnega mesta, vrsta zavarovanja prehoda in hitrost vlaka.

Od 888 nivojskih prehodov kar 549 le z Andrejevim križem

V Sloveniji imamo kar 549 nivojskih prehodov zavarovanih le z Andrejevim križem, ki pa tako kot prometni znak stop spada med cestno signalizacijo, a ga vozniki velikokrat ne upoštevajo.

Na AŽP zato opozarjajo, da vozniki "pri prečkanju železniške proge prek nivojskega prehoda, ki je opremljen le z  Andrejevim križem, striktno uporabljajo in spoštujejo prometne predpise. Prehod pa naj prečkajo le takrat, ko so prepričani, da se prehodu ne približuje nobeno tirno vozilo."

Prav tako je treba prometne predpise spoštovati pri prečkanju prehodov, ki so zavarovani s svetlobno signalizacijo in polzapornicami oziroma zapornicami. "Vozilo je treba ustaviti ob aktiviranju svetlobne signalizacije in počakati tako dolgo, da se polzapornice ali zapornice odprejo in svetlobna signalizacija ugasne."

Pazljivo, pešci

Seveda pa enako prečkanje velja tudi za pešce. Ti ponavadi kljub dejstvu, da se vlak približuje, tečejo čez prehod, ko so zapornice že spuščene.

Zavedati se moramo, da ima vlak tudi zavorno pot, ki pa je odvisna od hitrosti vlaka, skupne mase vlaka, atmosferskih vplivov in naklona proge. "V naših razmerah znaša zavorna pot od 400 do 1000 metrov. Reakcijski čas strojevodje pa je primerljiv z reakcijskim časom voznika cestnega vozila," je še razložila Vičarjeva.

Komentarjev 4
  • 23shark 12:13 28.julij 2011.

    Kje ste te vidli, da se cug v 100 m ustavi...Zelo poučen članek s strani AŽP (ge. Vičar). Upam, da bodo udeleženci cestnega prometa odslej bolj dosledno upoštevali prometne predpise in da se bo število smrtnih žrtev na ...prikaži več nivojskih prehodih zmanjšalo.

  • Stolp 08:56 28.julij 2011.

    Se vidi da pojma nimaš. ABS pri avtomobilu je namenjen temu da ne zablokirajo kolesa, zaradi nejga pa vozilo ustavi kvečjemu pozneje, kar je še vedno bolje kot da zablokirajo kolesa in zavore sploh ne delujejo več.Seveda vem ...prikaži več da je bil tvoj sestavek provokacija ampak se vsaj malo pouči o tehnologiji. Tudi provokacija mora biti pametna ;)

  • jst 17:40 27.julij 2011.

    če se kdo kdaj sprašuje naj vam sporočim da ima samo vlak 100% prednost