Avto
97 ogledov

Prinesla bo 72 milijonov

Meglenka za infiniti Q50 Hella Saturnus Slovenija
V Helli Saturnus Slovenija so razvili novo LED-meglenko, ki bo v megli svetila na novem luksuznem modelu infiniti Q50; tega so javnosti prvič predstavili prejšnji mesec na avtomobilskem salonu v Detroitu.

Poleg prenovljene stilske podobe je infiniti Q50 (Infiniti je luksuzna znamka Nissana) opremljen s skoraj vso sodobno tehnologijo, ki jo Nissan trenutno premore. Del tehnološko naprednega vozila so tudi LED-meglenke, ki jih je razvila 20-članska razvojna ekipa Helle Saturnus in jo bo uporabljena na vsaj šestih različnih infinitijevih modelih. Prvi je že omenjeni Q50 s komercialnim imenom skyline, sledi fuga, nato murano ...

Izdelali bodo 3,65 milijona meglenk

Gre za zahteven projekt, saj Infiniti velja za Nissanovo prestižno znamko, na ravni lexusa pri Toyoti, zato so zahteve po kakovosti in zanesljivosti primerno visoke, so zapisali pri podjetju iz Ljubljane. Med celotno sedemletno življenjsko dobo avtomobila bo slovenska družba z dobavami 3,65 milijona meglenk ustvarila 72 milijonov evrov prihodkov.

Infiniti Q50 | Avtor: Infiniti Infiniti
Nove infinitijeve LED-meglenke bodo iz Helle Saturnus, edine proizvodne lokacije, dobavljali najprej na Japonsko, v Nissanovo tovarno Tochigi, ki je velika za 600 nogometnih igrišč in ima 346 robotov. V kasnejši fazi so načrtovane tudi dobave v Ameriko in Rusijo. Trenutno se dobave gibljejo na ravni 1440 parov tedensko, kar pa je šele začetek.

"Zaenkrat nam dobro kaže", pravi vodja razvojnega projekta Tadej Cajhen, "naša prva LED-meglenka je  dobro sprejeta. Zanimanje zanjo je veliko tudi med lokalni trgovci na Japonskem, ki opremljajo avtomobile po željah kupcev."

V proizvodnji Helle Saturnus se pravkar intenzivno pripravljajo na najpomembnejšo fazo, uspešen zagon montažne linije. Gre za novost med linijami s prenovljeno  zasnovo, ki bo predstavljala trend za prihodnje generacije meglenk.

"Napak si ne smemo privoščiti, gre za pilotni izdelek, narejen izključno v Sloveniji. Naše vodilo je, da zagotovimo učinkovite posamezne postopke v procesu izdelave meglenke, optimalno interno logistiko in čistočo sestavnih delov ob sledenju predpisanim navodilom pakiranja", poudarja vodja projekta, "pri LED izdelkih si zaradi drage vgrajene elektronike nihče ne želi izmeta, če se zgodi kaj neljubega, lahko kaj hitro govorimo o nekaj deset tisoč evrih stroškov."

Tadej Cajhn | Avtor: Hella Saturnus Slovenija Hella Saturnus Slovenija
Intervju z vodjem razvojnega projekta Tadejem Cajhnom (TC):


Kako ste uspeli pridobiti projekt prve LED meglenke prav za Q50?
Nominacija za infinitijevo LED meglenko v novembru 2011 je bila rezultat nekajmesečnih pogajanj z NTC - Nissan Technical Centre v Atsugi. Nam v prid je odločilo pomanjkanje časa, saj je Nissan v zadnjem trenutku ugotovil, da k LED žarometu nikakor ne sodi halogenska meglenka. Tako smo imeli za razvojni projekt od nominacije do prvih dobav le leto dni časa, kar je bilo takrat videti skoraj kot "misija nemogoče". Ekipa je pobrala vrženo rokavico in v roku izpeljal številne analize, realiziral prvič uporabljene tehnične rešitve in kvalificiral izdelek.

Kaj je pri Nissanu med konkurenti odločilo v prid Helli Saturnus? Katere so vaše prednosti?
Zagotovo sta omembe vredna Hellina prepoznavnost in ugled, saj smo za tega japonskega proizvajalca avtomobilov uspešno razvili in dobavljamo kar nekaj žarometov, na primer iz Slovenije za Qashqai in Pathfinder. Hella s 25.000 zaposlenimi v 70 lokacijah na vseh kontinentih v Nissanu vzbuja zaupanje in je sinonim za uspeh. Tudi vloga slovenske Helle Saturnus je vedno bolj opazna in pomembna zaradi vse večjih kompetenc na področju dodatnih žarometov (meglenk, dnevnih svetilk) in enofunkcijskih svetilk. A konec koncev pri odločitvi kupca poleg kvalitetne tehnične rešitve ključno vlogo igra cena.

Koliko časa in katere faze zahteva takšen projekt od priprave prve ponudbe do vgradnje žarometa za meglo v nov avto?
Običajno trajajo projekti meglenk leto in pol do dve leti. To obdobje nam zadostuje za koncipiranje izdelka, njegov razvoj, izdelavo orodij, kvalifikacijo in zagon proizvodnje ter pripravo na serijsko proizvodnjo. V primeru projekta Infiniti je bilo časa za vsako izmed naštetih faz bistveno manj, vse skupaj je bilo treba opraviti v 365 dneh. Spodrsljajev si preprosto nismo mogli privoščiti, razvojni tim je vlagal neznanske napore, da smo sledili Nissanovim zahtevnim terminskim pogojem.

Ste med samim projektom naleteli na kakšne posebne tehnološke izzive?
V letu dni, ko smo razvijali meglenko Infiniti,smo naleteli na številne tehnološke izzive. Prvič smo uporabili nov tip konektorja, kontrastne LEDice, ki do takrat se niso bile v serijski proizvodnji ter press-fit povezavo med  zunanjim konektorjem in PCB.

Komentarjev 4
  • privat 20:15 16.februar 2013.

    in komu to pomaga...če delavci zaslužijo samo minimalne plače!!?? Pa še zaposleni prek agencij..kap ,kaj hvalite "slabo"

  • mirko 11:57 15.februar 2013.

    Ti bi pa rajši videl, da bi firmo olastninili slovenski tajkuni in na zavod za zaposlovanje poslali teh 1800 delavcev, ki so danes zaposleni in dobivajo redne plače. Po tvoji logiki je potrebno žrtvovat vse za nacionalni interes (interes elite).

  • mph 11:15 15.februar 2013.

    Še vedno bolje to kot nič.