Svet
3 ogledov

Air France zamenjal merilnike hitrosti

Francoski preiskovalci naj bi bili vse bliže odkritju vzroka strmoglavljenja let Žurnal24 main
Družba Air France je v vseh svojih airbusih na dolge proge zamenjala sporne merilnike hitrosti. Deli airbusa, ki so jih našli preiskovalci, napeljujejo na to, da je letalo strmoglavilo v trenutku.

Povod za menjavo merilnikov hitrosti v letalih airbus tipa A330 in A340 družbe Air France je nezanesljivost starih modelov. Prejšnji merilniki hitrosti - tako imenovane Pitotove sonde - ki so bili inštalirani v airbusu, ki je pred dvema tednoma strmoglavil nad Atlantikom, so namreč kazali različne vrednosti. Za zdaj ni izključeno, da bi lahko ravna ta napaka sprožila sosledje usodnih dogodkov, ki je pripeljajo do tragične nesreče.

"Letalo ni eksplodiralo v zraku"
Medtem se ugibanja o resničnem vzroku nesreče nadaljujejo. Upokojeni brazilski pilot Ari Germano zatrjuje, da letalo ni eksplodiralo v zraku. Fotografije najdenih razbitin po njegovem nazorno razkrivajo, da žrtve strmoglavljenja niso bile privezane z varnostnimi pasovi. Izkušeni pilot je tako na osnovi fotografij prišel do zaključka, da je potnike nesreča presenetila in da naj bi se zgodila tako hitro, da se posadka sploh ni utegnila odzvati.

"Na fotografijah se vidi, da so bili varnostni pasovi posadke odpeti, kar napeljuje na to, da so se prosto gibali po letalu. Če bi prišlo opozorilo o nevarnosti, bi bili vsi na svojih mestih in pripeti. Nikakršne možnosti niso imeli, saj jih je nesreča prizadela v trenutku," meni upokojeni pilot. Njegovo teorijo potrjujejo tudi dodatne podrobnosti ostankov letala, do katerih so se dokopali preiskovalci.

Vzrok nesreče nikoli znan
Izmed 24 avtomatskih sporočil, ki so bila poslana nekaj minut pred strmoglavljenjem, naj bi eno sporočilo poročalo o problemih s krmilnim mehanizmom. Pred tem se je na veliko govorilo o okvari višinomera. Nekdanji pilot še navaja, da je možno, da letalo pred padcem ni kazalo niti točne višine niti prave smeri in da je strmoglavilo v hipu. Obstaja tudi teorija o okvari merilnika hitrosti. Ta naj bi bila bodisi previsoka bodisi prenizka.

Germano je bil ob pogledu na razbitine letala vidno pretresen, saj fotografije nazorno razkrivajo, da žrtve strmoglavljenja niso bile privezane z varnostnim pasom. © AFP

 
Strokovnjaki opozarjalo, da obstaja velika možnost, da pravi vzrok nesreče ne bo nikoli odkrit. Tančico skrivnosti lahko dokončno razkrije le črna skrinjica, ki pa po vsej verjetnosti leži na dnu oceana. Skrinjica bo sicer oddajala signal še 14 dni, medtem ko je ocean na predelu strmoglavljenja globok več kot šest tisoč metrov.

Trupla razkrivajo!
Do zdaj so reševalci našli 49 trupel od 228 potnikov, ki so bili med nesrečo na letalu Air France. Izvedenci so opravili 16 avtopsij.

Brez opeklin
Kriminalist in biolog Mark Benecke je za Bild.de dejal: "Medicinski izvedenci lahko na podlagi poškodb v pljučih in sapniku ugotovijo, ali so bili ljudje med tem, ko je ogenj zajel letalo, še živi. Do zdaj odkrita trupla niso pokazala nobenih sledi opeklin." Na podlagi tega lahko sklepamo, da letalo ni eksplodiralo.

Brez vode v pljučih

Izvedenka še dodaja: "Potniki so bili mrtvi, še preden so strmoglavili v morje. Če bi umrli v morju, bi v pljučih našli morsko vodo."

Številni zlomi

"Številni zlomi kosti, ki smo jih zasledili pri večini trupel, bi se lahko zgodili že pred strmoglavljenjem, vendar bi morala biti sila ali udar zelo močna. Poleg tega pa so zlomi lahko tudi posledica trka z morjem."

85 kilometrov narazen
Velika večina strokovnjakov si je enotna glede dejstva, da je letalo razpadlo že v zraku. Brazilska fregata Constituicao je v nedeljo na krov izvlekla številne kose letala, ki so bili posejani po morju tudi do 85 kilometrov narazen. Včeraj so odkrili tudi do zdaj največji kos letala, štiri metre in pol velik del kabine.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.