Slovenija
727 ogledov

Na Planet TV besni zaradi merjenja gledanosti

V Pro Plusu so prepričani, da je spremembe zakonodaje narekoval tudi nedavni obi Žurnal24 main
Z antene je k operaterjem presedlala že tretjina gospodinjstev, ki so televizijo do izklopa signala Pop TV in Kanala A gledali prek sobne ali strešne antene.

Tako kažejo podatki družbe AGB Nielsen, ki pri nas meri gledanost televizije. Njihove merilne naprave ima 450 gospodinjstev, v katerih živi okrog 1200 ljudi. Pred napovedjo izklopa Pop TV je televizijo prek antene spremljajo 68 teh družin, zdaj pa jih le še 46, kar pomeni da se je za spremembo odločila skoraj vsaka tretja družina.

AGB Nielsen je sicer točno 16. januarja, ko je Pro plus izklopil oddajanje signala prek zraka, iz uteževanja umaknil kategorijo tip antene.

Planet TV: "Panel je napačno zastavljen"

"S spremembo se absolutno ne strinjamo. S trenutnimi nastavitvami je panel napačno zastavljen, ker okoli 300.000 gledalcev še vedno gleda televizijo prek antene. AGB-jeva odločitev, da ne spremlja več gledalcev iz kategorije antene, se nam zdi zato problematična," ocenjujejo na Planet TV. Jezni so, saj se jim gledanost "ni dodatno povečala ravno iz tega razloga, čeprav je bilo pričakovano povečanje za od 15 do 20 odstotkov kot dodatek rasti, ki smo jo že novembra zabeležili z manjšimi spremembami programske sheme".

"Uradno še nismo odreagirali, vendar pripravljamo podrobno analizo glede trenutnega merjenja gledanosti v Sloveniji in zahtevali bomo analizo AGB-jevega dela," so še napovedali.

Na nacionalki so bolj zadržani. "RTV Slovenija pričakuje, da bodo podatki o gledanosti iz vzorca kar se da realno odražali gledanost televizije celotne populacije. Če se določene kategorije pri merjenju spremenijo, pričakujemo tudi spremembe v vzorcu," pa pravijo na nacionalki.

Na Pop TV v zvezi z gledanosti po izklopu oddajanja prek zraka pravijo, da vse poteka po načrtih. Priznavajo pa, da so zaradi tega malce prilagodili program in na primer prej začeli s predvajanjem Usodnega vina.

antena, satelitska antena | Avtor: iStockphoto iStockphoto

Gledanost še spremljajo, a ne utežujejo

V AGB Nielsen zagotavljajo, da gledanost še vedno spremljajo tudi pri tistih, ki imajo prizemno anteno, le da jih je zdaj precej manj, kot jih je bilo in da te kategorije več ne utežujejo. Kaj sploh pomeni uteževanje in umik iz uteževanja?

Če televizijo gleda pet let star fantek s Primorske, ga kot gledalca večkrat utežijo. To pomeni, da njegov izbor prilagodijo tako, da njegov vpliv v končnem rezultatu čimbolj ustreza temu, koliko je v populaciji vseh otrok od 4 do 9 let, vseh Primorcev in vseh moških. In tako naredijo za okrog 50 kategorij. Da bodo iz uteževanja (torej prilagajanja rezultata glede na podatke iz raziskave, ki kažejo stanje v celotni populaciji) umaknili tip antene, so se odločili, ko je petina družin, ki imajo merilne naprave, s prizemne antene presedlala na kabelsko ali IP-televizijo. Na AGB Nielsen pravijo, da so ta petinski prag povsem naključno dosegli na dan, ko je Pro plus izklopil oddajanje Pop TV in Kanala A prek zraka in da ne gre za prilagajanje merjenja gledanosti.

Uteževanje poteka na podlagi statističnih podatkov in podatkov, ki jih dobijo s terensko raziskavo. Ta je lani spomladi pokazala, da televizijo prek antene gleda 15 odstotkov ali 113 tisoč gospodinjstev, v katerih je bilo 12,5 odstotka posameznikov (235.500). Pri raziskavi gledanosti se namreč ne upoštevajo vsi prebivalci, ampak le starejši od štirih let, ki živijo v gospodinjstvih z vsaj eno delujočo televizijo.

Ker je v vzorcu 450 družin, ki ga spremljajo, kar 32 odstotkov družin prizemno anteno zamenjalo za kabelsko, IP ali satelitsko anteno, predpostavljajo, da se enako dogaja tudi v celotni populaciji. Če bi podatke o gledanosti družin, ki so na prizemni anteni, uteževali na 235.500 tisoč gledalcev, bi to pomenilo, da jih umetno napihujejo, pojasnjujejo v AGB Nielsen. Glede na gibanje v vzorcu, jih je namreč le še okrog 150 tisoč.

Vpliv na gledanost Pop TV in Kanala A je manjši, saj so se za kabelsko, IP ali satelitsko televizijo odločili tisti, ki so že prej veliko gledali ta dva programa, tisti, ki so ju gledali malo ali nič, pa ne.

televizija kavč lenarjenje | Avtor: Shutterstock Shutterstock

Koliko jih je zares presedlalo, še ni jasno

Koliko gospodinjstev se je zares odločilo za prehod z antene, bodo ugotovili s terensko raziskavo, ko se bo prehajanje nekoliko umirilo, do takrat pa ocenjujejo, da je gibanje v njihovem reprezentativnem vzorcu dober pokazatelj, vsaj v preteklosti se je vedno izkazalo tako, res pa je, da je tokrat vzorec (torej število družin, ki televizijo spremljajo prek prizemne antene) precej majhen.

Enako so storili že pred leti

Pri umiku tipa antene iz uteževanja tudi ne gre za nekaj, kar bi si izmislili, da bi podatke o gledanosti prilagodili v korist Pro plusa, pravijo na AGB Nielsen. Tip antene so iz uteževanja odstranili že leta 2008, ko se je začela skokovita rast IP-televizije in v uteževanju tip antene ni bil upoštevan štiri leta, dokler se rast ni umirila. V tem čase je namreč z nič delež zrasel na skoraj 40 odstotkov.

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 24
  • wester62 18:00 23.februar 2017.

    v sloveniji prirejanje vseh vrst anket,prireditev,šovov in še in še je čista florklora in sram naj bo teh lopovov ki to počnejo.aja to so skoraj vsi.

  • jankoc 10:31 23.februar 2017.

    Če boš ti pred imenovanim vodom,se prijavim v njegovo sestavo!

  • Papaja Popi 08:21 23.februar 2017.

    Ankete so zato , da prirejajo rezultate.Če bi primerjali vsa gospodinjstva, bi bili rezultati porazni, ker se je premalo ljudi odločilo za operaterje.Z tem skušajo pač prikriti, da so se ušteli, ker so mislili, da bodo ljudje kar ...prikaži več drli k operaterjem.Zanima me samo, kdo gleda te reklame z vmesnimi odlomki filmov.To je totalno poneumljanje ljudi.Kruha in iger z zelo malo kruha.