• Pet 17 do 31 °C
  • Sob 20 do 29 °C
  • Ned 19 do 25 °C
več na vreme.net

Varčen voznik

3 komentarji

Upokojenec se je prvič soočil s hibridom in samodejnim menjalnikom

Prvi je za volan hibridne toyote C-HR v tekmovanju za varčnega voznika sedel upokojenec Pavel Čelik. Nikoli do zdaj ni vozil hibridnega vozila, niti ni preizkusil samodejnega menjalnika. Koliko je porabil na trasi sestavljeni iz mestne in podeželske vožnje ter avtoceste, naj ostane skrivnost. Na preizkušnjo mora še sedem voznikov. Tudi vi, bralci, pa si lahko s pravilnim odgovorom, koliko bo znašala najmanjša poraba enega od osmih tekmovalcev, priborite lepe nagrade.

G. P. / Ljubljana

"To je zame prvič, da bom preizkusil hibridni avtomobil,“ je, preden je sedel za volan Toyotinega hibridnega križanca C-HR, dejal upokojenec Pavel Čelik, prvi od osmih tekmovalcev, ki na tekmovanju za najbolj varčnega voznika.

"Tehnologija me zelo zanimiva, predvsem sem o hibridih bral, vedno pa sem jih želel preizkusiti. Verjetno tako kot vsak ljubitelj avtomobilov,“ o razlogih za prijavo na tekmovanje pravi Čelik.

Slovenci imamo, sodeč po voznem parku, dizle za svoje. Imamo predsodke pred elektriko? "Nasprotno, menim, da je to prihodnost. Premalo se govori o trdnih delcih v zraku, ljudje se premalo zavedajo onesnaževanja,“ pravi tekmovalec, ki sam vozi avtomobil z bencinskim atmosferskim motorjem, na leto pa prevozi okoli 12 tisoč kilometrov. „Nikoli nisem razmišljal o dizlu kot opciji. Nikoli mi ni bil blizu,“ pravi.

Roka še vedno zdrsnila na prestavno ročico

Čelik zase pravi, da je varčen voznik, a zna včasih tudi pretiravati. Včasih je vozil hitro, danes pa ne več. Na avtocesti ne vozi 130 km/h. Pravi, da je škoda bencina, zato se raje drži desnega pasu in vzdržuje hitrost 110 km/h

"Gledam tudi na porabo, včasih pa nisem. Drugače mi je pomembno, da je avto dinamičen, agilen v ovinkih. Dobro je, da se lahko voznik hitro odzove, ko to potrebuje, na primer v kritičnih primerih ali pri prehitevanju,“ pravi in dodaja: „Seveda imam rad dobre avtomobile, kdo jih pa nima.“

Letos smo na zurnal24.si spet obudili tekmovanje za Najbolj varčnega voznika. Naš partner pri Projektu Toyota je v ta namen posodila hibridnega križanca C-HR.  


Pri toyoti C-HR ga je najprej pritegnila nenavadna oblika križanca, prvič pa se je seznanil tudi z najnovejšimi varnostnimi sistemi za pomoč vozniku, ki jih danes ponujajo moderni avtomobili.

"Prav nič mi ni žal, da sem se preizkusil na tekmovanju. Nasprotno, žal mi je, da nisem prej vadil, da bi avtomobil dobil za dlje časa. Na tekmo nisem šel z namenom, da bi zmagal. Ko pa človek poskusi takšen avtomobil in hibridno tehnologijo, pa bi ga še kar vozil,“ pravi.

Pravi, da je bil na začetku zmeden, kam dati roko, ker je navajen na klasični ročni menjalnik, ampak sem je hitro navadil. "Treba je dobiti občutek kdaj porabljati energijo baterije in kako jo z rahlim zaviranjem čim več pridobiti nazaj v baterijo. To se mi zdi zelo dobro, sploh pri vožnji po klancu navzdol je bila baterija hitro polna, kar je omogočilo vožnjo na elektriko skozi naselja.“

Kakšna pa je razlika v vožnji med klasičnim atmosferskim motorjem in hibridnim pogonom? "Elektrika je zgodba zase. Je varčen avto. Čeprav sploh nisem imel občutka, koliko bi lahko bila poraba.“

Čeprav je v pokoju, še ni obupal, da bi imel kdaj v garaži hibridni ali električen avto. "Hibridni je vseeno cenovno veliko bolj sprejemljiv, sploh, če je cenovno primerljiv z dizelskim avtomobilom,“ zaključuje Čelik.

 

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarji (3)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima