Avto
26 ogledov

Virus iz VW-ja okužil tudi BMW?

Volkswagen EPA
Volkswagen je avtomobile z goljufivo programsko opremo prodajal tudi v Evropi, je postalo uradno znano. Zelo verjetno se torej modeli z daleč najbolj priljubljenima različicama dizelskega motorja vozijo tudi po Sloveniji. Delnice BMW danes zaradi članka v časopisu padle za 10 odstotkov.

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je danes dejal, da se tudi po evropskih cestah vozi del kar 11-milijonske flote vozil koncerna Volkswagen, v katerih je vgrajena programska oprema, ki je sposobna potvarjati emisije zdravju škodljivih izpustov v primeru uradnega laboratorijskega testa.

Gre za različne modele z 1,6 in 2,0-litrskim dizelskim motorjem. Po zagotovilih Volkswagna sicer nove izpeljanke teh dveh motorjev, ki že ustrezajo standardu euro 6, niso prizadete. 

Pri Volkswagnu pravijo, da "pospešeno" pripravljajo seznam po znamkam in modelih, ki imajo sporni program, kdaj ga bodo javno objavili, pa še ne vedo. 

Dejstvo je, da omenjena dizelska motorja iz družine EA 189 uporablja več znamk, poleg Volkswagna še Škoda, Seat in Audi. Za slednja dva se že pojavljajo namigi, da sta tudi "okužena".

Več o načrtih VW-ja glede spopadanja z eno najhujših afer v avtozgodovini bo znanega verjetno že jutri po seji nadzornega sveta koncerna, na katerem naj bi predstavili tudi naslednika generalnega direktorja Martina Winterkorna, ki je odstopil včeraj. Glavni pretendent je Matthias Müller, dosedanji šef znamke Porsche. 

Afera, ki je razkrila upravičenost številnih sumov, ki so jih v zadnjih letih glede resnične čistosti avtov izražale različne organizacije s področja varovanja potrošnikov, pa se je vsaj na finančnih trgih že dotaknila tudi drugih proizvajalcev.

Bild obtožil tudi BMW, ta padel za 10 odstotkov

Tako so pri nemškem Bildu zapisali, da VW ni edini, ki potvarja rezultate, ter po poročanju STA istega početja obtožili BMW. Njihov X3 xdrive 20d namreč proizvaja emisije, ki so 11-krat višji od evropskih omejitev, piše Bild ob sklicevanju na izsledke mednarodnega sveta za okolju prijazen transport ICCT. Prav ta organizacija je z objavo svojih meritev pred časom sprožila proces, v katerem so se pristojne ameriške oblasti pričele resno ukvarjati z velikimi razlikami med uradnimi in naknadnimi meritvami pri Volkswagnu.

Zapis v Bildu je povzročil, da so delnice BMW danes padle kar za 10 odstotkov, pri münchenškem koncernu pa so že ostro zanikali navedbe in zatrdili, da se držijo vseh pravil glede emisij in ne manipulira z njimi. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • korisnik_16872 05:38 25.september 2015.

    No, ne glede na vaše mnenje, imeli so vgrajeno nedovoljeno programsko opremo, zato ne moremo več zaupati.

  • markus 18:25 24.september 2015.

    Nikakor ne zagovarjam tega početja, pa vendar, a slučajno kdo misli, da se tega ne poslužujejo tudi ostali avtomobilski koncerni? Malo morgen. Prepričan sem, da se to dogaja pri vseh. V končni fazi bi jih potem moral vsak tožiti tudi ...prikaži več že zaradi porabe goriva, ki je velikokrat mnogo večja, kot piše v uradnih podatkih o porabi vozila.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 17:42 24.september 2015.

    Ironično so industrije kjer se največkrat goljufa vojni dobičkarji.